Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu
29.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tatu Nano čeká v příštím roce výraznější facelift. Spolu s ním má dostat pod kapotu jednotku o objemu 0,8 litru, jako vrcholnou motorizaci.
Pokud se v Evropě pod kapotou nějakého auta objeví motor s podlitrovým objemem, je to zpravidla znakem extrémního downsizingu. Vyprávět by o tom mohl Renault Clio s motorem 0,9 TCe, který čerstvě zcela propadl v našem testu a poděkovat za to může právě motoru zmenšenému ad absurdum. Jsou ale místa, kde podobný agregát nemusí znamenat ústupek z dosavadních pozic, ale naopak nastoupení cesty k vyšším metám.
Právě to je případ Taty Nano, indického motorového kola s karoserií (nebo něčeho na ten způsob), které se už pár let honosí titulem nejlevnějšího auta světa. Navzdory této pozici a působení primárně v zemi, kde se prodává více motocyklů než aut, se mu obchodně nijak zvlášť nedaří, a tak výrobce stále vymýšlí způsoby, kterak jeho nabídku zatraktivnit. Menší modernizace pro letošní rok očividně příliš nepomohla, pro příští se tak chystá další.
Už z dřívějška víme, že vůz brzy dostane pod kapotu dieselovou jednotku a motor schopný spalovat zemní plyn, nyní se ven dostaly další detaily. Podle zdrojů indických Economic Times se má vůz v roce 2013 dočkat výrazného faceliftu, který změní jeho zevnějšek i interiér. Technické změny budou krom doplnění zmíněných motorů zahrnovat i doplnění posilovače řízení, kotoučových brzd pro přední osy a novou vrcholnou motorizaci. Tou by měla být právě jednotka o objemu 0,8 litru zatím neznámé koncepce, jenž by vozu měla dodat citelně více než 38 koní, které nabízí aktuální motor objemu 0,624 litru. Modernizace by přitom cenu vozu neměla posunout do nějakých nemístných mezí, stát má v přepočtu pořád méně než 90 000 Kč.
Zmíněné berte bez záruky, tyto informace ale smysl dávají. S koncem letošního roku šly prodeje Nana znovu citelně dolů a nová generace je chystána až pro rok 2015. Větší facelift pro tu současnou v roce příštím se tak zdá být pochopitelným krokem směřujícím k zajištění bezstarostné existence Nana na trhu během následujících dvou let.






Současné Nano po menší modernizaci pro modelový rok 2012 prý už na trhu dlouho nevydrží. V příštím roce jej má stihnout výraznější facelift
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
