Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč

Zcela nový model indické značky má dorazit za tři roky. Čekat jej ovšem bude zuřivá bitva. Ve stejný čas totiž vstoupí na trh levnější odnož Volkswagenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč

15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zcela nový model indické značky má dorazit za tři roky. Čekat jej ovšem bude zuřivá bitva. Ve stejný čas totiž vstoupí na trh levnější odnož Volkswagenu.

Indická automobilka zhruba před čtyřmi lety přišla s receptem, který by pomohl mobilizovat celou zemi. Cena pohybující se okolo 100 000 Kč přitom byla na úrovni lepších motocyklů a skútrů, vozítko Tata Nano ovšem nabízelo komfort a praktičnost uzavřené karoserie. Jak ovšem již všichni dobře víme, původní plány vzaly poněkud za své díky celé řadě problémů, jež indické minivozítko začaly provázet ještě před vyrobením prvního produkčního kusu.

Není proto divu, že nevyšel ani útok na evropské či americké trhy. Ratan Tata, majitel firmy vlastnící i značky jako Jaguar a Land Rover, ovšem neskládá ruce do klína. Podle něj by se Nano (či Pixel) mělo na západ od Indie podívat znovu, ovšem v mnohem luxusnější a bezpečnější verzi. Dorazit by vozítko mělo za tři roky, přičemž nabídnout má posilovač řízení i trakční kontrolu. Cenu přitom koncern Tata Motors hodlá ponechat pod hranicí 10 000 amerických dolarů (cca 190 000 Kč).

Pokud ovšem zvážíme nedávné prohlášení Volkswagenu, pak bude mít nové Nano možná ještě větší problémy než stávající verze. Německý koncern totiž rovněž na rok 2015 ohlásil příchod své nové odnože, v jejímž rámci by se mohl vyrábět „skutečný volks wagen“. Tedy lidový vůz. Navíc v několika karosářských verzích, přičemž základní sedan má vyjít na pouhých 6 000 Eur (150 000 Kč).

Přestože tedy letos VW Group musel vůbec poprvé přistoupit k racionalizaci svých odvážných plánů, dá se počítat, že bitvu s modelem Tata Nano jeho pododnož vyhraje. Nejen, že bude levnější, ale zároveň hodlá profitovat z lepšího image a mnohem „evropštějšího“ designu. Ratan Tata tak zřejmě bude své nové miliony vydělávat pouze na novinkách Jaguaru a Land Roveru, což jsou ostatně jedny z mála značek, které se na Starém kontinentu prodávají.


Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 1 - Tata Nano 2012 01Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 2 - Tata Nano 2012 02Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 3 - Tata Nano 2012 03Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 4 - Tata Nano 2012 04Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 5 - Tata Nano 2012 05Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč - 6 - Tata Nano 2012 06
Současná verze indického vozítka Tata Nano neměla v Evropě pražádný úspěch. Ratan Tata to ovšem hodlá v roce 2015 zkusit znovu

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.