Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano se již do Evropy nepodívá, Tata Pixel ale ano
14.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Indická automobilka dlouho „vyhrožovala” tím, že v Evropě začne prodávat superlevné Nano. Nakonec ale tuto myšlenku opustila a pro starý kontinent připraví úplně jiný model.
Tata na právě skončeném ženevském autosalonu představila koncept Pixel, který je po modelu Nano dalším „prťavým” indickým nápadem na čtyřech kolech. Připomeňme, že Nano dnes platí za nejlevnější auto na světě, prodává se ale jen v Asii. Automobilka sice měla v úmyslu tento model nabízet i jinde, dokonce s ním kdysi absolvovala i „evropské” crashtesty, ale nikdy jej na zdejší trhy neuvedla. Předpokládáme, že důvodem byla nemožnost přizpůsobení vozu evropským regulacím při udržení konkurenceschopné ceny, a než to, Indové raději evropskou anabázi Nana odpískali.
Myšlenky na vstup na evropská odbytiště ale vedení Taty evidentně neopustilo, pouze na to půjde jinak. Klíčem k novým záměrům firmy je právě model Pixel představený v Ženevě. Jde sice jen o koncept, zástupci výrobce ale právě potvrdili, že k sériové výrobě nemá daleko. A jeho cílem je právě oslovit evropské zákazníky.
Vůz je se svými třemi metry ještě menší než Nano, má na délku jen tři metry. Přesto chce nabídnout místo pro čtyři cestující a s turbodieselovým tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonem okolo 60 koní se chce stát vůbec nejúspornějším čtyřmístným automobilem světa.
Přímo šéf celého koncernu Ratan Tata potvrdil, že vůz zaujme místo dříve představeného konceptu Nano Europa a od výroby jej dělí jen nahrazení nahoru otevíraných dveří klasickými s poněkud menším prosklením, drobné úpravy zevnějšku a „defuturizace” interiéru. Podvozek sériové verze bude pocházet z Nana, dostane ale kratší rozvor, bude přepracován pro dosažení lepších jízdních vlastností a vyslouží si i lepší odhlučnění.
Místo pro čtyři cestující má zůstat zachováno a ambicí Taty dokonce je nabídnout Pixel se čtyřdvéřovou karoserií na nezměněném rozvoru mnohokrát zmíněného Nana. To zní ale s ohledem na délku vozu poněkud fantaskně.
Automobilka v tuto chvíli vyrábí 9 000 modelů Nano měsíčně a jejím cílem prodávat 200 000 těchto vozů ročně, a to převážně v domácí Indii. Podobné plány týkající se výroby sériového Pixelu ani přesnější datum uvedení na trh zatím neznáme.
Tata Pixel v podobě konceptu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch