Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Test maximální rychlosti 22 let starého, výkonného auta málem skončil špatně
9.4.2020 | Petr Miler
Je vždy zajímavé podívat se současnou optikou na dynamiku aut, která jsme svého času považovali za rychlá. Volvo C70 Heico v tomto ohledu zaujalo, k průšvihu ale nebylo daleko.
Automobilky se v posledních letech dokola předhánějí, kdo vměstná více výkonu a dynamiky do jakéhokoli auta. Ostré kompakty tak dnes jezdí jako před pár léty Ferrari, Ferrari jako před pár léty Koenigseggy a Koenigseggy? Ty létají jako rakety. Kde se to zastaví? Asi nikde, o to zajímavější je na chvíli se zastavit a pohlédnout do už relativně vzdálené minulosti, kdy za velmi rychlé auto platilo něco docela jiného.
V roce 1998 vyrábělo Volvo model C70, tedy stylové kupé, o které dnes v jeho nabídce nezavadíte. Jeho špičkovou verzi tehdy osazovalo pětiválcovým motorem 2,3 turbo, kterému se dále uměl podívat na zoubek tradiční tuner švédských aut, firma Heico Sportiv. Ta z auta vydolovala 280 koní, což bylo vážně spousta výkonu na auto, které by dnes velikostně i hmotnostně zapadlo mezi kompakty. Pro srovnání - BMW ve stejné době vyrábělo M3 E36, která měla nejprve 286 a později 316 koní.
Dnes mají podobný výkon šestiválcové diesely, které budou navzdory vyšší hmotnosti díky asi 100stupňovým převodovkám a dalších pokrocích v efektivitě obvykle rychlejší, ale před 22 léty bylo Volvo C70 Heico něco. Co přesně, vám ukáže přiložené video, na kterém hlavní protagonista kanálu TopSpeedGermany na Youtube prohání přesně tohle auto až k maximálce na rychlostně neomezené německé dálnici.
Je to pořád slušný kalup, na tak starý stroj rozhodně, okolo času 4:30 ale spatříte něco, co na podobných videích obvykle nevídáme. Řidič Volva rozjetého na rychlost okolo 260 km/h jede v tu chvíli vcelku uvolněně po tříproudé dálnici s minimálním provozem, dělá ale podle nás tu chybu, že se příliš dlouho pohybuje za auty jedoucími před ním v jejich pruhu - v za takové (ne)intenzity provozu můžete vjíždět o pruh doleva mnohem dříve a lépe tak dávat najevo řidiči před vámi, „že patří vám”.
Ve zmíněnou chvíli se tak stane, že šofér jedoucí uprostřed chce vjet do levého pruhu a předjíždět, ale tam má zrovna namířeno i pilot Volva s kamerou. První jedoucí si všimne a manévr nedokoná, to už je ale pozdě na to, aby z toho nebyla nepříjemná krizovka. Volvo zjevně moc nebrzdí, navíc má tendenci být při plné deceleraci nestabilní, a tak chce několik korekcí, aby jej řidič dostal do přímé polohy a namířil do jediného jistě volného, tedy pravého pruhu.
Zanadává si, neboť šofér před ním mu nedal přednost, on mu ale zase mohl dát více prostoru si všimnout. Nebudeme ale řešit, čí chyba je to spíše, na každý pád je to poučná situace a málem špatný konec jinak zajímavého videa. Podívejte se na to sami.











Zajímavé video zachycující rychlost 22 let starého švédského rychlíku v jednu chvíli rychle nabralo špatný spád
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
