Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FCV 2015: produkční verze odhalena, do prodeje půjde až za rok
25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan s palivovými články bude v Japonsku k mání od jara, Spojené státy a Evropa přijdou na řadu v létě. Cena má začínat na nemalém 1,4 mil. Kč.
Japonská automobilka se zabývá vývojem palivových článků již dvacet let. V roce 2002 dokonce pustila na veřejné silnice pár exemplářů modelu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle), toto SUV si však zákazníci v Japonsku a Spojených státech mohli pouze vypůjčit, a to navíc na krátkou dobu. O pět let později následovala evoluční verze, ta však již byla k mání pouze ve své domovině. Opět však nešlo o klasický prodej, nýbrž o pronájem. Příští rok tak bude pro Toyotu do jisté míry revoluční.
Do prodeje se totiž chystá model FCV, jehož koncepční verzi jsme si mohli představit loni v listopadu. Nyní zde máme fotky produkčního provedení, přičemž již na první pohled je zřejmé, že změn se dočkaly jen detaily. Odlišné jsou tak čelní vstupy vzduchu, boční lišty vedoucí nad předními koly a navazující na světlomety nebo pár prvků na zádi. Za nejzásadnější odklon tak můžeme považovat nahrazení proskleného koncového sloupku klasickým plechovým.
Do interiéru nás automobilka nepustila a kabinu neodhalila ani loňská studie. O architektuře palubní desky a výbavě tak můžeme jen spekulovat, což ostatně platí také o motorovém prostoru. S prvními fotkami totiž Toyota nepustila do oběhu jediný technický údaj. Tedy kromě ceny, která by na japonském trhu měla startovat na sumě 7 milionů yenů (cca 1 386 000 Kč).
Zatímco ve své domovině bude sedan k mání od jara, do evropských a amerických showroomů dorazí až v létě příštího roku. K dispozici ovšem bude pouze v těch oblastech, které již mají dostatečně vybudovanou infrastrukturu stanic s vodíkem. Koncept přitom v tomto směru dostal dvě nádrže, které bylo možné doplnit během pouhých tří minut, dojezd by pak měl činit zhruba 500 km. To jsou dobré parametry, úskalí palivových článků ale spočívá v něčem jiném...




Produkční verze Toyoty FCV se od loňského konceptu liší jen v detailech. Do prodeje půjde příští rok, cena ovšem rozhodně není lidová
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Spalovací auto zas jednou porazilo elektromobily v jejich vlastní hře. Zdánlivě výjimečnou funkci nabízí v ještě lepší formě
před 2 hodinamiMiliardář po 8 letech čekání zrušil svou objednávku silniční Formule 1 Mercedesu, ani po složení 12milionové zálohy nedostal nic
před 4 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda