Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tramontana XTR: nejsilnější španělská formule nabídne až 888 koní
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Malosériový výrobce ze španělské Costa Bravy pracuje na dosud nejextrémnějším provedení své dvoumístné silniční stíhačky.
Španělsko je v představách běžných motoristů považováno za výrobce koncernových vozů VW pod značkou Seat a tím to pro ně asi končí. Pokud ale automobilové události na pyrenejském poloostrovu sledujete pozorněji, pak si pravděpodobně vzpomenete na jména jako Aspid, Tauro nebo Spano. Zalovíte-li do paměti ještě hlouběji, možná se vám vybaví také vůz, jehož výrobce jej popisuje jako křížence stíhačky a monopostu formule 1.
Dobrá, všechny automobilky asi trochu přehání, pravdou ale je, že stroje manufaktury Tramontana vypadají všelijak, jen ne jako obyčejný nebo tradiční sportovní automobil. Jen stěží se dá říci, že by byly krásné, rozhodně jsou však zajímavé a nesmírně rychlé. Aby ne, když využívají dvakrát přeplňované vidlicové dvanáctiválce Mercedesu s objemem 5,5 litru, výkonem 550 až 720 koní a točivým momentem od 890 do 1 100 newtonmetrů a to vše při suché hmotnosti 1 268 kilogramů.
Celokarbonové Tramontaně postavené na dvojitých lichoběžníkových ramenech, odpružení typu push-rod a s pohonem zadních kol prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky to v nejsilnějším provedení stačí na dosažení stovky za 3,6 sekundy a maximálních 325 km/h, přičemž relativně „skromný“ čas zrychlení je spíše výsledkem omezených schopností zadní pneumatik o rozměru 335/30 R20 než čehokoli jiného.
Myslíte si ale, že je to málo? Lidé v Tramontaně rozhodně. Firma se rozhodla přestavět svůj produkt ještě jednou, a to tak, že V12 biturbo zvládne vyždímat ze svých vnitřností 888 koní. Speciální série už beztak vzácného vozu, jehož znak je vyroben z bílého zlata a ročně jich na příď zaměstnanci nepřipevní více než dvanáct, ponese označení Tramontana XTR.
Kromě modifikované pohonné jednotky se za ní usadí nová závodní převodovka a značným úpravám má být podrobena v zájmu zlepšení aerodynamiky také karoserie a odhadujeme, že Tramontana něco udělá také s původními karbon-keramickými kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu i vzadu. Kabina bude opět dvousedadlová s tandemovým uspořádáním a překryta dopředu odklápěnou střechou.
Další detaily jsou zatím zahaleny rouškou tajemství a stejně tak si pro tuto chvíli netroufáme odhadnout cenu. Ale už současné modely značky nekoupíte levněji než za 385 tisíc Eur bez daně (téměř 10 milionů Kč).


Španělské Pagani vydoluje z dvanáctiválce Mercedes až 888 koní
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 15 minutamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před hodinouVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 3 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 4 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva