Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid
8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nehoní prodeje, chce vyšší zisk. Své modely chce posunout na vyšší úroveň, čímž vytvoří prostor pro další SUV.
Již během našeho aprílového žertíku jsme naznačovali, že od vypuknutí kauzy Dieselgate uplynulo již více než půl roku. Za tu dobu se u VW Group mnohé změnilo. Samotný Volkswagen již přestal být Das Auto, koncern pak při hrozbě poklesu prodejů prohlásil, že jeho cílem není počet registrací vedoucí ke světovému prvenství. Místo toho je nyní prioritou Němců maximalizace zisku. S tím souvisí i nové profilování Volkswagenu jakožto „prémiové automobilky, ovšem stále určené lidu“.
Co si pod tímto označením představit? Na to má nejlepší odpověď brand manažer australského zastoupení Jeff Shafer, který Volkswagen přirovnává k nejznámějšímu produktu Applu. „Pokud si koupíte iPhone, neplatíte tu samou částku jako u HTC. Lidí v něm vidí danou hodnotu a většina si jej může pořídit, aniž by zruinovali rozpočet, pokud se pro to skutečně rozhodnou. Vidí, že je v tom náznak prémiovosti, ale že je to stále produkt pro lidi.“
Tímto vzorcem se chce Volkswagen nyní řídit, přičemž první takovou vlaštovkou je nový Tiguan. Ten v českých luzích a hájích startuje na sumě 735 900 Kč, ovšem v kombinaci s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní, automatem DSG, pohonem všech kol a výbavou R-Line Highline se tu již bavíme o 1,2 milionu korun. A to jsme stále ještě nezamířili do příplatkové výbavy, která může koncový účet vyšponovat ještě výše.
Tento posun podle Shafera navíc vytvoří i dostatek prostoru pro nové modely, které Volkswagen chystá. Řeč je hlavně o připravovaném Polu SUV. Mimo to se dá předpokládat, že automobilka zároveň přechodem směrem k prémiovému segmentu vytvoří místo pro nízkonákladovou značku, o které se již několik let mluví. Ta by se tak z Číny mohla dostat i do Evropy.








Nový Volkswagen Tiguan má být typickým příkladem strategie značky, dle které automobilka bude nabízet prémiové produkty, ovšem za rozumnou cenu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včeraNejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB