Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf VII R se zatím nekoná, do ledu byl zamražen „jen” Golf VI R Cabrio
7.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrou novinkou z Wolfsburgu, kvůli které i ledy tají, je nakonec již známý kabriolet postavený na platformě PQ35. Může přesto překvapit?
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A že ta písnička byla opravdu hezká. První sloka v sobě totiž zahrnovala slova jako Volkswagen, Golf i R a když se v tu samo chvíli začal pět refrén o 290 koních hýbajících s 1 350 kilogramy sedmé generace „Géčka”, byli jsme skoro u vytržení. Jenže tenhle song jsme si vysnili sami.
Německá automobilka sice v tu dobu představila webové stránky, které lákaly na odhalení nového Golfu R, že by ale šlo o jeho sedmou generaci nikdy neřekla. A jak se nyní ukázalo, nic takového ani neměla na mysli - z ledové kostky totiž zmizela její horní část a ukázala chybějící střechu a část předních světel. Je to zkrátka už dobře známý Golf VI R Cabrio a Volkswagen tak jakékoli překvapení jen předstírá. Na druhou stranu je ale třeba říci, že jsme se chytili do vlastní pasti - nedávalo by ani moc velký smysl, kdyby bylo nové eRko představeno tak brzy po standardním provedení, navíc v době, kdy ještě není na trhu ani provedení GTI. I u verze R tedy mohlo jít jen o koncept, ale přesto, tohle nás mohlo napadnout dříve.
A co tedy můžeme očekávat? Vyjma dříve poznaného designu je to i technika, kterou jsme loni otestovali v hatchbacku. Volkswagen v tomto ohledu sice oficiálně nic nepotvrdil, výchozí platforma PQ35 ale vcelku jasně určuje meze možností. Překvapení nás může čekat leda v motorovém prostoru - ačkoliv šestkový Golf R s pevnou střechou používá přeplňovaný dvoulitr EA113, jeho otevřený příbuzný by teoreticky mohl dostat i novější verzi EA888, to pokud by VW chtěl mermomocí dokázat, že jen nerecykluje starší techniku.
Tato varianta se ale zdá být méně pravděpodobnou, čímž můžeme počítat s výkonem 271 koní, sprintem z klidu na stovku kolem šesti sekund a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Standardem pak samozřejmě bude pohon všech kol, na výběr ovšem bude šestistupňový manuál nebo automat DSG. Vše samozřejmě budeme mít potvrzené za nějaké čtyři dny a šest hodin, které k úplnému roztátí ledové kostky ještě zbývají.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

Do ledové kostky byl zmražen VW Golf R Cabriolet šesté generace, na sedmičku si budeme muset ještě počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva