Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vyladěné, 720koňové Ferrari předvedlo přes 340 km/h v běžném provozu, i s turbem může znít děsivě
20.5.2022 | Petr Miler
Turba utlumila překrásné ječivé projevy atmosféricky plněných motorů, když se ale přidá trocha ladění, které zvuk samotného motoru „nastaví” zakázkovým výfukem, žít se s tím pořád dá, zvláště pak u Ferrari.
Ferrari F8 Tributo je dnes už minulostí, objednat jako nové se přes měsíc nedá, výjimečným strojem ale bude ještě dlouho. Ostatně na světě najdeme jen pár strojů, které by do subtilního kupé pěchovaly motor 3,9 V8 biturbo s výkonem až 720 koní a točivým momentem nejvýše 770 Nm. Přesto je třeba dodat, že zrovna na tohle Ferrari kouká spousta ortodoxních fandů aut skrz prsty.
Jak jste pochopili z výše zmíněného, nemá už atmosféricky plněný motor, což znamená jedno - typický jekot maranellských koní je fuč. Nechceme říci, že auto v sériové verzi zní jako vysavač, to by bylo přehnané, je to ale odvar z toho, co nabídl naposledy model 458 Italia. Když se ale přidá trochu ladění, může být alespoň trocha někdejšího ryku zpět.
To ukazuje kousek vyladěný firmou Novitec na videu lidí z AutoTopNL níže. Ti právě F8 Tributo od Novitecu dostali do pazour a protože s auty obvykle vyráží na německé dálnice, udělali to také v tomto případě. Na přiloženém videu tedy většinou předvádí zvukový projev s otevřenou klapkou výfuku na okresních silnicích, i na Autobahn ale dojde.
Tam se auto projeví opravdu dechberoucí dynamikou, 0-300 km/h za 25 sekund hned tak neomrzí. A show nekončí zde, po chvíli se vůz rozjede až na tachometrových 341 km/h, což má blízko k udávané maximálce 340 km/h skutečné rychlosti. Podívejte se na to sami a nezapomeňte otočit volume doprava, tady to vážně stojí za to.






F8 Tributo je pořád úchvatné Ferrari, v jeho sériové verzi ale už moc jako Ferrari nezní. Upravený kousek na videu níže (ovšem pořád s továrním výkonem) má k tradicím blíže. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejčtenější články
Porsche spustilo lavinu, další koncernová značka mění svou budoucnost z elektrické na spalovací mávnutím proutku
23.9.2025První moderní Rolls-Royce Phantom dnes můžete mít překvapivě levně, pro první majitele je finanční katastrofou
23.9.2025Suzuki dalo po dekádách sbohem svému dosavadnímu logu, samurajské S už nikdy nebude jako dřív
23.9.2025Porsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
23.9.2025Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
23.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva