Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Do aukce jde smetánka sporťáků. Tyhle všechny jsou k mání, od 22 milionů výš
25.7.2017 | Marek Bednář, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je jich celkem 13 a ani jedno nedá plechy za méně než 1 milion dolarů. I tohle je podoba prestižního týdne aut v americkém Monterey.
Někdo si kupuje auta za pár desítek tisíc, jiný za pár desítek milionů. Pokud patříte k té druhé skupině, jednak vám trochu závidíme a jednak jistě víte, co se chystá na srpen letošního roku - proslulý Monterey Car Week, týden věnovaný autům v Kalifornii. Snad všechny velké aukční domy tady budou prodávat to nejlepší, co dosud automobilový průmysl stvořil.
RM Sotheby's mimo jiné nabídne Lamborghini Concept S, akční dům Mecum přiveze smetánku mezi smetánkou. Na jejím seznamu jsou dva Veyrony, z toho jeden Grand Sport Vitesse, dva Mercedesy-McLareny SLR Roadster, jeden ve verzi 722S a jeden upravený u FAB Design, a dvě LaFerrari - červené a bílé.
Už to by stačilo, ale seznam pokračuje dále. Máme tu stříbrné Porsche Carrera GT, červené Ferrari Enzo, žluté F12tdf, Maserati MC12 Corsa, Aston Martin Vulcan, McLaren P1 a unikátní Koenigsegg CCXR Trevita s karoserií v „diamantovém karbonu”, které vznikly jen dvě. Opravdu není jen stříbrný, podívejte se zblízka.
Ovšem, žádné z těchto aut nebude levné, většina je nějakým způsobem vzácná a u jednoho každého z nich se očekává, že budou prodána za více než 1 milion dolarů (22,3 milionu Kč). Jsou to vážně skvosty, projděte si je s námi jeden po druhém...
Aston Martin Vulcan
Číslo 11 z pouhých 24 postavených může být vaše i se sedmilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 831 koní. Původně směl jen na okruhy, ale přestavba pro silniční homologaci je možná. Nabízeno je zde.






Porsche Carrera GT
Tenhle německý skvost představovat asi nemusíme. Vyrobilo se jich na poměry jeho kategorie docela dost, 1 270 kusů, takže to zas tak vzácné auto není. Co dnes už vzácné je, je atmosférický desetiválec, manuální převodovka a pohon zadních kol. Zvuk motoru, který měl původně být jen závodním kouskem, je hudba bohů. Tento konkrétní kousek má najeto 40 km a nabízeno je zde.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Jedna z verzí opěvovaného i nenáviděného Veyronu, Grand Sport je v řeči Bugatti otevřený vůz, či snad přesněji „targa”, vypůjčíme-li si terminologii Porsche. Slovo Vitesse znamená, že motor nemá „obyčejných” 1 001 kůň, ale díky větším turbodmychadlům, novým mezichladičům a upravenému vedení chladicího vzduchu 1200. Je to jeden ze 150 vyrobených Grand Sportů a jeden z posledních dovezených do USA vůbec. Nabízeno je zde.
Bugatti Veyron 16.4
Druhý Veyron je „pouze” původní kupé, tedy stroj, který překonal čtyřsetkilometrovou rychlostní metu jako první produkční auto v historii. Kousek, který bude v Monterey k mání, je v relativně zřídka vídané barevné kombinaci krémové a světle modré barvy. Interiér je o poznání nudnější, černý. Jestli mu to sluší, posuďte sami, celá nabídka je zde.
Koenigsegg CCXR Trevita
Tohle auto opravdu není jen stříbrné, jak jsme naznačili v úvodu. Koenigsegg prý vyvinul speciální „slupku” pro samotná karbonová vlákna, která má na výsledném díle bílo-stříbrnou barvu. „Když na Trevitu zasvítí slunce, třpytí se, jako by v karbonu její karoserie byly miliony malých bílých diamantů,” píše automobilka na svém webu. Počítejme s opravdu vysokou výslednou cenou za tenhle kousek, jen podpořenou tím, že jeho současným majitelem je slavný boxer Floyd Mayweather a pokud natankujete E85, jeho osmiválec dává 1 031 koní a 1 081 Nm. Můžete si ho prohlédnout níže a nebo projevit další zájem zde.
Ferrari Enzo
Kdo by neznal slavného nástupce F50 a poslední špičku špičky u Ferrari před elektrifikací, model Enzo. Tenhle stroj, pojmenovaný po zakladateli značky Enzu Ferrarim, vznikl ve 400 exemplářích a jeho zadní kola pohání 669 koní atmosférického dvanáctiválce. Vzhled vytvořil především aerodynamický tunel, designéři až v druhé řadě, a zavěšení kol typu pushrod je samozřejmostí. Další detaily na webu Mecumu jsou zde.
Ferrari F12tdf
Jedno z nejnovějších aut této skupiny je ostrou verzí F12berlinetty. Je pojmenované podle automobilového závodu „Tour de France”, kterému kdysi Ferrari dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Ferrari ale tahle slova nemůže použít z důvodu ochranné známky, takže vzniklo F12tdf. Když ale nastartujete 780koňový atmosférický V12 pod jeho kapotou, bude vám úplně jedno, jak se jmenuje. Další detaily jsou zde.
Ferrari LaFerrari
Poslední vlajkovou loď automobilky Ferrari s pevnou střechou tu máme hned dvakrát a až na barvu se od sebe zas tolik neliší. O hybridním pohonném ústrojí, které je s 961 koní bezmála tak silné jako motor původního Veyronu, a to bez turbodmychadlel, se rozepisovat jistě nemusíme. Bílý stroj je zajímavý červenými proužky na kolech a faktem, že má najeto jen 336 km. Červený vůz je s 911 najetými km o poznání „ojetější”. Ani v jednom případě nám nechybí žádné číslo, tohle byla pravděpodobně investiční auta.
Maserati MC12 Corsa
MC12 je dvojče Ferrari Enzo, ovšem trochu opomíjené. Neprávem, protože na rozdíl od Enza skutečně závodilo a celkem vzniklo jen v 50 kusech. Tenhle konkrétní kus je jeden z 12 vyrobených podle požadavků zákazníků na skutečné závodní auto. Má kratší nos podle pravidel Le Mans a je to v podstatě „produkční” verze tovární MC12 GT1. K vidění je níže, více k nabídce najdete zde.
McLaren P1
P1 je britským kouskem z tria hybridních hypersportů a v útrobách z nich má nejmenší motor - osmiválec s „jen” 3,8 litru objemu. Přesto jeho pohonné ústrojí dává 915 koní. Tento konkrétní kousek je 291. z 375 vyrobených a má poměrně střízlivou stříbrnou barvu a černý interiér. Pro jednoho nuda, pro jiného ideální forma. Více najdete zde.
Mercedes-McLaren SLR
Ovoce spolupráce Mercedesu a McLarenu tu máme opět dvakrát a v obou případech jsou to roadstery. Ovšem, na rozdíl od pozdějšího SLS AMG, tohle auto si zachovalo křídlové dveře i ve variantě s plátěnou střechou. První kousek je tovární 722S s 5,4 V8 zesílenou na 659 k a zároveň je docela vzácný - je to jeden z pouhých 24 kusů vyrobených pro americký trh. Druhý má pod kapotou „standardních” 625 koní, ale je ještě vzácnější - je to jeden z patnácti vzniklých kusů a navíc je upravený firmou FAB Design. Jestli bude tento fakt ku prospěchu nebo ku škodě v aukci, se nechme překvapit.
Zdroj: Mecum Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Z plánů Hondy na přechod na elektromobily nezbylo skoro nic. Ruší investice, ani v roce 2030 jich neprodá víc než pár set tisíc
před 3 hodinamiVýletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
před 4 hodinamiBritský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
před 6 hodinamiÚplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
před 7 hodinamiK mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva