Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč
20.11.2018 | Petr Prokopec
Starší auta bývají k mání i dráže, obvykle jde ale o rarity nebo vozy s výjimečnou technikou. Citroënu 2CV se ale vyrobilo devět milionů kusů a říká se mu deštník na kolech. Proč tedy stojí tolik?
Jednou z největších francouzských automobilových legend je zcela jistě Citroën 2CV, jehož výroba probíhala v letech 1948 až 1990. Během této doby vzniklo devět milionů exemplářů v různých variacích, což jen dokazuje oblibu tohoto technicky primitivního „deštníku na kolech“. I proto se ostatně výroba přesunula z Francie do řady dalších zemí, mimo jiné do Portugalska, kde se Citroën 2CV montoval až do onoho roku 1990. V té době se francouzské továrny již dva roky věnovaly jiným vozům.
Během dvouletého období bylo v Mangualde smontováno 42 365 aut, což nezní jako moc, ale na tou dobou přes 40 let prodávaný model rozhodně nejde o špatný výsledek. Jeden z těchto vozů se aktuálně objevil v prodeji, což na první pohled není až tak mimořádná věc. Při hledání v evropské inzerci narazíte na desítky podobných kousků, jejichž cena obvykle startuje v přepočtu lehce nad 50 tisíci korunami, tedy velmi nízko. Nicméně vůz, o kterém dnes bude řeč, je nabízen za neskutečných 99 000 Eur, tedy bezmála 2,6 milionu Kč.
Co přesně stojí za tak enormní cenou? Jde o jeden z posledních vyrobených kusů pyšnící se minimálním nájezdem a výjimečným technickým stavem. Ten je vskutku prvotřídní, ostatně stačí pohlédnout na fotky. Na nich uvidíte vůz, který vypadá, jako kdyby sjel z montážní linky právě včera. Lak je zářivý a bez prasklin, čalounění nestihlo ani vyblednout, ani se potrhat. A samotná sedadla ostatně ani nejsou prosezená, čemuž se nakonec nelze divit - za uplynulých osmadvacet let tato Kachna najela pouhých 145 kilometrů.
Z této velmi malé porce navíc šedesát kilometrů přibylo teprve nedávno, během říjnové inspekce měl vůz na kontě jen 83 km. Dokazuje to jeho plně pojízdný stav, i když většinu z oněch tří dekád strávil v klimatizované garáži. Jeho první majitel si navíc chtěl být naprosto jist tím, že Kachna přežije snad i jeho samotného. Proto byla utěsněna každá dutina na podvozku. Tento krok je přitom jedinou modifikací originálního stavu, původní je čalounění i onen lak.
Je opravdu neuvěřitelné, že Citroën 2CV přežil do dnešních dní v takto výjimečném stavu, a to i za předpokladu, že prakticky po celou tu dobu jen odpočíval. Nepřekvapí proto, že stávající majitel popisuje kondici jako muzejní a zmiňuje, že v této podobě je Kachna skvělou investicí. Tomu lze na jedné straně věřit, nicméně s ohledem na již aktuálně poměrně vysokou cenu je sporné, jak moc vysoko se jedna z posledních vyrobených Kachen ještě může s hodnotou dostat.
Pod kapotou se nachází vzduchem chlazený dvouválcový boxer, jehož objem byl vůči prvním sériím zvětšen na 0,6 litru. Očekávat tedy lze 27 koní, jež čtyřstupňový manuál přenáší na přední kola. Součástí prodeje je pak veškerá dokumentace, tedy nikoliv jen uživatelský manuál, ale i původní faktura datovaná k 19. říjnu 1990. Výroba 2CV přitom definitivně skončila v červenci toho roku.

















Tento Citroën 2CV skutečně nebyl vyroben včera, ale před osmadvaceti lety. I proto za něj jeho majitel požaduje takřka 2,6 milionu korun
Zdroj: Henry's
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom