Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejprimitivnějších i nejtuctovějších aut dějin je teď k mání za 2,6 milionu Kč
20.11.2018 | Petr Prokopec
Starší auta bývají k mání i dráže, obvykle jde ale o rarity nebo vozy s výjimečnou technikou. Citroënu 2CV se ale vyrobilo devět milionů kusů a říká se mu deštník na kolech. Proč tedy stojí tolik?
Jednou z největších francouzských automobilových legend je zcela jistě Citroën 2CV, jehož výroba probíhala v letech 1948 až 1990. Během této doby vzniklo devět milionů exemplářů v různých variacích, což jen dokazuje oblibu tohoto technicky primitivního „deštníku na kolech“. I proto se ostatně výroba přesunula z Francie do řady dalších zemí, mimo jiné do Portugalska, kde se Citroën 2CV montoval až do onoho roku 1990. V té době se francouzské továrny již dva roky věnovaly jiným vozům.
Během dvouletého období bylo v Mangualde smontováno 42 365 aut, což nezní jako moc, ale na tou dobou přes 40 let prodávaný model rozhodně nejde o špatný výsledek. Jeden z těchto vozů se aktuálně objevil v prodeji, což na první pohled není až tak mimořádná věc. Při hledání v evropské inzerci narazíte na desítky podobných kousků, jejichž cena obvykle startuje v přepočtu lehce nad 50 tisíci korunami, tedy velmi nízko. Nicméně vůz, o kterém dnes bude řeč, je nabízen za neskutečných 99 000 Eur, tedy bezmála 2,6 milionu Kč.
Co přesně stojí za tak enormní cenou? Jde o jeden z posledních vyrobených kusů pyšnící se minimálním nájezdem a výjimečným technickým stavem. Ten je vskutku prvotřídní, ostatně stačí pohlédnout na fotky. Na nich uvidíte vůz, který vypadá, jako kdyby sjel z montážní linky právě včera. Lak je zářivý a bez prasklin, čalounění nestihlo ani vyblednout, ani se potrhat. A samotná sedadla ostatně ani nejsou prosezená, čemuž se nakonec nelze divit - za uplynulých osmadvacet let tato Kachna najela pouhých 145 kilometrů.
Z této velmi malé porce navíc šedesát kilometrů přibylo teprve nedávno, během říjnové inspekce měl vůz na kontě jen 83 km. Dokazuje to jeho plně pojízdný stav, i když většinu z oněch tří dekád strávil v klimatizované garáži. Jeho první majitel si navíc chtěl být naprosto jist tím, že Kachna přežije snad i jeho samotného. Proto byla utěsněna každá dutina na podvozku. Tento krok je přitom jedinou modifikací originálního stavu, původní je čalounění i onen lak.
Je opravdu neuvěřitelné, že Citroën 2CV přežil do dnešních dní v takto výjimečném stavu, a to i za předpokladu, že prakticky po celou tu dobu jen odpočíval. Nepřekvapí proto, že stávající majitel popisuje kondici jako muzejní a zmiňuje, že v této podobě je Kachna skvělou investicí. Tomu lze na jedné straně věřit, nicméně s ohledem na již aktuálně poměrně vysokou cenu je sporné, jak moc vysoko se jedna z posledních vyrobených Kachen ještě může s hodnotou dostat.
Pod kapotou se nachází vzduchem chlazený dvouválcový boxer, jehož objem byl vůči prvním sériím zvětšen na 0,6 litru. Očekávat tedy lze 27 koní, jež čtyřstupňový manuál přenáší na přední kola. Součástí prodeje je pak veškerá dokumentace, tedy nikoliv jen uživatelský manuál, ale i původní faktura datovaná k 19. říjnu 1990. Výroba 2CV přitom definitivně skončila v červenci toho roku.

















Tento Citroën 2CV skutečně nebyl vyroben včera, ale před osmadvaceti lety. I proto za něj jeho majitel požaduje takřka 2,6 milionu korun
Zdroj: Henry's
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch