Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je Tatra 613 v úžasném originálním stavu i s 470 tisíci km. Je to memento doby
2.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tatry 613 s tak vysokými nájezdy se nevídají a když už ano, v dobrém stavu nebývají. Tato dává znát věk i kilometry, na odpis ale zdaleka není.
Tatra 613 byla luxusní limuzína komunistických elit, která se na výsluní pokoušela udržet i po sametové revoluci. Marně, prodávala se v minimálních počtech, navíc beztak povětšinou státním úřadům či polostátním firmám. A krk ji nakonec nezachránilo ani značně modernizované provedení 700. Nic z toho ale neznamená, že by nešlo o výjimečné auto, po kterém by dnes nikdo nezatoužil, to spíše naopak.
Občas se ještě dá některý z vyrobených kusů koupit jako ojeté, obvykle jde ale o jeden ze dvou případů - buď jde o vůz ve velmi bídném stavu, třebaže nemusí mít ani moc najeto, nebo o zrenovovaný či sotva jetý kus, který je naopak ve stavu skoro dokonalém. V prvním případě bývá i levný, ale obtížně použitelný k čemukoli kloudnému. V druhém se pak bavíme o už dost drahém autě, kdy něco jako 600 tisíc je dobrá cena. Dnes vám ale ukážeme exemplář, který není ani jedním z toho a i když není zrovna levný, je velmi, velmi zajímavý.
V prvé řadě je to Tatra 613 s 469 tisíci km na tachometru. To je první věc, co se nevidí. Fandové těchto aut možná budou vědět o nějakém více jetém exempláři, v prodeji jsme ale za poslední léta neviděli nic, co by mělo více jak 200 nebo 300 tisíc km. A už tehdy šlo o velmi opotřebované vozy ve stavu dalekém dokonalosti. Druhá věc, co se nevidí, je stav, ve kterém tento vůz navzdory jeho kilometráži je, i když za svůj život neprošel žádnou podstatnou renovací.
Tohle auto vypadá jako podstatně modernější vozy, které s takovým kilometry vídáme. Je opotřebované, leccos je na něm jinak, než by mělo ideálně být, ale není zničené. Bylo zkrátka po celý svůj život „normálně” udržováno, jistě tu bude řada někdy vyměněných dílů, má ale jinak jít o originální stav průběžně udržovaný v provozuschopném stavu. A v tom prý navzdory prachu a šrámům má být vůz i dnes.
Prodávající říká, že garantuje technický stav, že vůz je bez koroze a plně funkční, že prostě pracuje přesně tak, jak vypadá - zestárl, odkroutil si svých 10 cest kolem světa, ale nezašel, pořád je fit. A když si jej prohlédnete do detailu, uvidíte tu úžasnou patinu všude kolem, to je memento doby přenesené do dnešních dnů jak vyšité, však je tu i původní pražská značka z řady AER.
Pokud byste měli zájem, tohle auto se prodává za 290 tisíc Kč, tedy opravdu ne levně, ne vzhledem ke kilometráži. Ale jinak dostanete dokonale ojetou „papaláškáru” z roku 1982 s neobvyklým počtem kilometrů v neobvykle originálním stavu. A pochopitelně, s půvabnou, vzduchem chlazenou 3,5litrovou V8 o 166 koních za zadní nápravou, s manuální převodovkou. Pokud to není perfektní nabídka, pak je rozhodně jedinečná...


















































Vidět ještě dost „hluboce komunistickou” Tatru 613 v tomto stavu po skoro 470 tisících km je zcela výjimečné
Zdroj: Tipcar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 4 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 10 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 11 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
