Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Moderní auta v tradičních závodních barvách: Alfu Giulia à la 155 si zamilujete
4.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak by vypadaly moderní vozy ve válečných barvách zejména z 90. let minulého století? V některých případech skvěle, v jiných poněkud diskutabilně.
Často je nám vyčítáno, že až příliš lpíme na minulosti a odmítáme moderní technologie či rovnou celé vozy. To je do značné míry pravda, zvláště v těch případech, kdy vás při zkušenosti s tím či oním novým napadají více slova o devastaci namísto evoluce či revoluce. Ne až tak krásná skutečnost se ohýbá na základě pravidel fiktivních světů definovaných vládnoucími garniturami a výsledné produkty nepřinášejí reálný užitek nikomu a ničemu.
V tomto názoru jisté nejsme osamoceni, i když se někdy zdá, že buřičských hlasů začíná ubývat. Kolotoč dnešní mašinérie již nelze změnit ani zastavit, pročež nezbývá nic jiného, než zůstat u vzpomínek. Ty mohou být intenzivnější, pokud máte k dispozici opravdu tučné bankovní konto, díky němuž si můžete pořídit některý z klenotů minulosti, se kterým budete následně řádit na pronajatém okruhu od rána do večera.
Pokud jsou ovšem vaše možnosti o poznání skromnější, pak vám nejspíše postačí, když se alespoň trochu zasníte. Třeba u desítky moderních vozů určených pro závody BTCC či DTM, jenž na sebe ovšem berou háv svých předchůdců. Za jejich grafické zpracování jsou přitom zodpovědní nadšenci z webu CarWow, kteří obdobným způsobem nedávno křísili legendární monstra určená pro WRC. Podívejte se na další desítku.
1. Alfa Romeo Giulia
Dlouho očekávaný italský sedan přichází na řadu jako první, přičemž oháknut byl do rudého kabátu odkazujícího na někdejší závodní Alfu Romeo 155. Jeho součástí je přitom i rozměrné logo značky. V případě šestiválce pod kapotou, jenž má kořeny u Ferrari, by pak nová Giulia za agresivně působícím bodykitem, jemuž vévodí masivní zadní křídlo, rozhodně nezaostávala ani skutečnou jízdní dynamikou.
2. Audi A4
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku vstoupila do šampionátu BTCC před dvaceti lety, díky Franku Bielovi (známému zejména díky úspěchům z 24 hodin Le Mans) jej však zcela ovládla. Stálo u toho přitom Audi A4 quattro generace B5 vyvedené ve stříbrném laku a dozdobené víceméně jen názvy hlavních sponzorů. Tak trochu si ovšem říkáme, že stejný háv stávajícímu provedení B9 až tak moc nesluší - výrazný příliv ostrých hran a linek by nejspíše snesl poněkud odlišné válečné barvy.
3. BMW M3
Když jsme již zmínili Audi, nelze zapomenout ani na BMW. To dostalo do vínku vícebarevné pruhy, jimiž v roce 2010 ozdobil M3 GT2 Jeff Koons. V kombinaci s vytaženými blatníky a „žehlicím prknem“ na zádi vypadá kreace rozhodně působivě, i když stejně jako u A4 B9 záleží hlavně na individuálním vkusu. My bychom asi přece jenom raději sáhli po červeno-modro-bílém schématu, jenž reflektuje barvy používané divizí BMW M Motorsport.
4. Ford Mondeo
U automobilky s modrým oválem ve znaku bychom asi vícebarevnou karoserii nečekali, zvláště když tradiční odstín značky je tu kombinován se žlutou. Nicméně v roce 2000 šlo v rámci série BTCC o velmi triumfální kamufláž, neboť Alain Menu zvítězil s tehdejším Mondeem hned v šesti závodech. Je však třeba dodat, že původní generace byla mnohem menším a kulatějším vozem, kterému dané zbarvení slušelo mnohem více. Stejně jako objemnější motor Duratec namísto hypotetické stávající jednotky EcoBoost.
5. Honda Civic
Nedávno odhalená studie nové generace Hondy Civic má možná k realitě nejblíže, přestože v hávu Teamu Halfords působí pro kontinentální Evropu poněkud netradičně. Nicméně tyto barvy zdobily kupé Integra Type-R v roce 2006, kdy stáj odkazující na slavný londýnský obchodní dům dosáhla titulu mezi konstruktéry. Pro letošek je navíc tato spolupráce po dlouhé absenci obnovena, i když u toho již je Civic Type-R. Tedy deváté generace, s příchodem desítky ale nejspíše střídání stráží logicky proběhne.
6. Mercedes-Benz třídy C
Stříbrné šípy nebyly vždy jen stříbrné, koneckonců i současným monopostům F1 vévodí zejména zelená díky sponzorství olejářské firmy Petronas. My se ale vrátíme na počátek 90. let minulého století, kdy v šampionátu DTM dominoval model AMG 190 E 2,5-16 Evolution II. Ten dosáhl ve skupině A s Klausem Ludwigem za volantem vůbec prvního vítězství třícípé hvězdy mezi cesťáky, vyvedení stávající třídy C v černém hávu tak není překvapivé.
7. Opel Insignia
Insignia může být již ve standardním laku a provedení považována za vzpomínku na léta dávno minulá, na trh totiž dorazila již před osmi lety. Automobilka tak usilovně pracuje na nové generaci, ta se nám ovšem třeba na rozdíl od Hondy zatím neukázala ani ve formě konceptu. Zůstaneme proto u stávajícího provedení, jenž dostalo do vínku žlutobílou kamufláž odkazující na éru slavných soutěžních vozů Opelu, mezi něž patřila Calibra, Astra či Vectra. Je přitom třeba dodat, že značka s daným schématem závodí dodnes.
8. Peugeot 508
Pohled na Peugeot v maskáčích je možná opětovně podivnější, přece jen kombinace zlatavě hnědé a zelené barvy či chromové mřížky chladiče není pro vozy francouzské automobilky zrovna nejlepší volbou. Ale každému, co jest libo. My proto jen dodáme, že dané schéma zdobilo Peugeot 406 v BTCC v devadesátých letech minulého století. Současný sedan 508 se navíc své závodní verze již nedočká, což je dost možná i osud, který potká novou generaci.
9. Renault Mégane Sport Tourer
Stejně jako Opel se očividně ani Renault příliš nevzdaluje od kombinace modré a žluté, jenž zdobí jeho sportovní modely již celou řadu desetiletí. V tomto případě ovšem celé věci dává punc exkluzivity karoserie kombíku. Dá se ovšem předpokládat, že pokud divize Renault Sport bude chtít v některé závodní sérii zanechat otisk, učiní tak spíše s pětidveřovým hatchbackem nebo třeba třídveřovým kupé.
10. Volvo V90
Pohled na švédský kombík nás vrací zpátky do dubna 1994, kdy se Volvo v rámci britského mistrovství cestovních vozů BTCC objevilo vůbec poprvé. Tehdy u toho byl model 850, jehož karoserii zdobilo modrobílé válečné zbarvení. V těchto odstínech bylo nyní vyvedeno i Volvo V90, které tak spolupráci s divizí Polestar nechává na vzdálené boční koleji. Stejně jako u Renaultu přitom máme dokázáno, že i kombíky mohou být sexy.
Zdroj: [https://www.carwow.co.uk/blog/classic-btcc-touring-cars-wed-love-to-see-remade CarWow]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva