Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si doma postavil asi nejstylovější karavan, je to jachta hnaná dieselem V12
22.12.2019 | Mirek Mazal
Řemeslník ze staré školy si vyrobil pojízdnou přehlídku své zručnosti. Obytný náklaďák původem z dávné historie má dnes silný motor a do detailu propracované provedení.
Russ Moen, chlapík z kanadského Port Alberni, si zaslouží svůj okamžik slávy kvůli vlastnoručně vyrobenému karavanu ve stylu hot rodu. Neobvykle zručný automechanik léta zdokonaloval vědomosti a dovednosti na jiných vozech, aby završil své umění rozsáhle upraveným Chevroletem COE Tourliner z roku 1954.
Výsledkem pět let trvající práce je bezprecedentní unikát, který je stejně stylový jako praktický k jízdě či bydlení. Profesionálně zpracované dílo snad nemůže mít charismatičtější rukopis, dvoubarevný karavan je vážně „cool“ dle slovníku obdivu z místa původu.
Chvályhodný projekt začal spojením obytné části s korbou nákladního pick-upu Chevrolet Advance-Design COE. Majitel tohoto Frankensteinova stroje si brzy uvědomil, že nápad nebude fungovat, protože tovární podvozek neunesl nadměrnou hmotnost kryté části. Moen zvolil radikální změnu přístupu a namontoval klasickou sériovou kabinu na podvozek starého kempovacího automobilu. Zbylo vyřešit zázemí, které se vešlo i s toaletou do zakázkově vytvořené skořepiny za zády.
Obytnou část tvoří hliníková kostra nesoucí sklolaminátové panely, ze stejného materiálu jsou vytvořeny i masivní zadní blatníky s integrovanými krycími lištami kol pro dotvoření retro vzhledu. Systém vzduchového odpružení dává Chevroletu nízkou světlou výšku a lepší jízdní vlastnosti.
Krása výstředního obytného automobilu pokračuje v interiéru, který tvarem i provedením připomíná jachtu. Vnitřní prostory bohatě lemují metry hnědé kůže a dřevěného obití, staromódní dojem byl tím splněn a k faktickému užitku slouží elektrické vybavení jako dálkově ovládaná okna, vyhřívaná sedadla, klimatizace, audiosoustava anebo trojice kamer. Přístup do ložnice, obývací části, kuchyně a koupelny je možný průchodem z řidičovy kabiny, alternativní cestou jsou klasické dveře na straně karavanu vyvoněného březovým, třešňovým a týkovým obložením.
Správný americký hot rod se neobejde bez vibrujícího motorového prostoru, kam místo V8 zamířil vidlicový dvanáctiválec Cummins disponující objemem 5,9 litru. Dieselový agregát dodává dostatečný výkon 406 koní (298 kW) a hlavně 1 085 Nm točivého momentu. V něčem takovém musí být radost jezdit i bydlet.










Chevrolet COE Tourliner nevyrobila žádná firma, nýbrž Russ Moen z Kanady u sebe doma
Zdroj: Motorious
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 6 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
dnesCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nejčtenější články
Nezničitelný dieselový Mercedes znovu prokázal svou nesmrtelnost, i po 8 letech zarůstání do země naskočil a odjel
4.11.2023Elektromobily se ocitly v pasti tzv. Osborneova efektu. Může je zničit, odpovědnost nesou politici i automobilky
4.11.2023Jeden z nejspolehlivějších moderních VW je současně jedním z těch nejlevnějších, v bazarech nutně láká
4.11.2023Leasingové firmy masivně prodělávají na vrácených Teslách, zoufale se je pokouší prodat dráž než nové
5.11.2023Putinovo SUV přišlo o kus hrdosti, Rusům nezbylo než místo německé vsadit na čínskou techniku
5.11.2023
Živá témata na fóru
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 18:21 - Aitos
- Chlubítko univerzální 12.04. 17:58 - řidičBOB
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 17:52 - PepaSFI
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis