Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si doma postavil asi nejstylovější karavan, je to jachta hnaná dieselem V12
22.12.2019 | Mirek Mazal
Řemeslník ze staré školy si vyrobil pojízdnou přehlídku své zručnosti. Obytný náklaďák původem z dávné historie má dnes silný motor a do detailu propracované provedení.
Russ Moen, chlapík z kanadského Port Alberni, si zaslouží svůj okamžik slávy kvůli vlastnoručně vyrobenému karavanu ve stylu hot rodu. Neobvykle zručný automechanik léta zdokonaloval vědomosti a dovednosti na jiných vozech, aby završil své umění rozsáhle upraveným Chevroletem COE Tourliner z roku 1954.
Výsledkem pět let trvající práce je bezprecedentní unikát, který je stejně stylový jako praktický k jízdě či bydlení. Profesionálně zpracované dílo snad nemůže mít charismatičtější rukopis, dvoubarevný karavan je vážně „cool“ dle slovníku obdivu z místa původu.
Chvályhodný projekt začal spojením obytné části s korbou nákladního pick-upu Chevrolet Advance-Design COE. Majitel tohoto Frankensteinova stroje si brzy uvědomil, že nápad nebude fungovat, protože tovární podvozek neunesl nadměrnou hmotnost kryté části. Moen zvolil radikální změnu přístupu a namontoval klasickou sériovou kabinu na podvozek starého kempovacího automobilu. Zbylo vyřešit zázemí, které se vešlo i s toaletou do zakázkově vytvořené skořepiny za zády.
Obytnou část tvoří hliníková kostra nesoucí sklolaminátové panely, ze stejného materiálu jsou vytvořeny i masivní zadní blatníky s integrovanými krycími lištami kol pro dotvoření retro vzhledu. Systém vzduchového odpružení dává Chevroletu nízkou světlou výšku a lepší jízdní vlastnosti.
Krása výstředního obytného automobilu pokračuje v interiéru, který tvarem i provedením připomíná jachtu. Vnitřní prostory bohatě lemují metry hnědé kůže a dřevěného obití, staromódní dojem byl tím splněn a k faktickému užitku slouží elektrické vybavení jako dálkově ovládaná okna, vyhřívaná sedadla, klimatizace, audiosoustava anebo trojice kamer. Přístup do ložnice, obývací části, kuchyně a koupelny je možný průchodem z řidičovy kabiny, alternativní cestou jsou klasické dveře na straně karavanu vyvoněného březovým, třešňovým a týkovým obložením.
Správný americký hot rod se neobejde bez vibrujícího motorového prostoru, kam místo V8 zamířil vidlicový dvanáctiválec Cummins disponující objemem 5,9 litru. Dieselový agregát dodává dostatečný výkon 406 koní (298 kW) a hlavně 1 085 Nm točivého momentu. V něčem takovém musí být radost jezdit i bydlet.










Chevrolet COE Tourliner nevyrobila žádná firma, nýbrž Russ Moen z Kanady u sebe doma
Zdroj: Motorious
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejčtenější články
K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025Jedno z největších SUV Volkswagenu se ukázalo v novém, vystačit si musí už jen s jediným motorem
18.2.2025„Zjevně to pro nás nebyla dobrá dohoda.” Zaměstnanci VW z končící továrny už chápou, že si je šéfové s odbory natřeli na chleba
18.2.2025
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 03.20. 04:36 - danielcraig
- Toyota obecně 03.20. 01:39 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 23:26 - Kavis
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.19. 21:08 - mafel
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan