Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejslavnější Lamborghini Countach bylo po 20 letech nalezeno pod nánosy prachu, přesně v tom stavu je na prodej
15.5.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto je skutečný historický klenot, přesto posledních dvacet let stálo opuštěné ve skladišti. V roce 1982 ho nicméně poznal celý svět, značka jej totiž vystavila v Ženevě a použila ho též při pořizování snímků do uživatelské příručky.
Lamborghini Countach je automobilovou legendou první kategorie. Automobilka adorující býčí zápasy totiž v roce 1971 přišla se základním tvarem, pro který se posléze vžilo označení „italský klín“. Vůz disponoval také vzhůru výklopnými dveřmi, které se u produkčních aut objevily vůbec poprvé. Třešinkou na dortu se pak stal dvanáctiválcový motor, který v případě úvodní verze LP400 posílal na zadní kola 375 koní. Dle tvrzení značky zabrala akcelerace na stovku 5,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činila 288 km/h.
Čtyři roky po příchodu produkčního modelu automobilka přistoupila k modernizaci. Provedení LP400S oproti originálu dostalo nafouknuté nástavce blatníků, stejně jako se chlubilo lepší ovladatelností. Tu pak umocňovalo doplňkové zadní křídlo, jenž nicméně samo o sobě redukovalo maximálku o 16 km/h. Dynamika se však zhoršila obecně, neboť motor nově produkoval jen 355 koní. Na stovku jste se tak dostali za 5,9 sekundy, váš rozlet pak skončil na 254 km/h.
V roce 1982 nastal čas na modernizaci, která nás přivádí ke středobodu dnešního článku. Lambo totiž před jednačtyřiceti lety vyrukovalo s verzí LP500S, kdy název odkazoval na změny pod kapotou. Objem motoru V12 totiž narostl z 3,9 na 4,8 litru. Zadní gumy tak znovu škvařilo 375 koní, s nimi však již byly spojené sofistikovanější systémy. Countach tak měl rázem na kontě 5,2sekundový sprint a maximálku 293 km/h. I když těchto hodnot asi nikdo mimo automobilku nedosáhl.
Lambo stejně jako originál i novou verzi vystavilo v Ženevě. A právě kousek, který stál na stánku značky, je nyní na prodej. Jde přitom o vůbec první exemplář série, která se nakonec rozrostla na 321 vozů. Dokládá to přiložená dokumentace připomínající i to, že stejné kupé automobilka použila také pro uživatelské manuály. V podstatě tak jde o nejslavnější kousek, kterého si v letech 1982 až 1985 všímala podstatná část světa. Jeho zajímavá historie tím ovšem zdaleka nekončí.
První majitel totiž kupé nejprve přesunul do Německa, než jej nechal poslat do Států. Tam si je všiml muzikant Carlos Cavazo z rockové kapely Quiet Riot, který po něm nepřekvapivě zatoužil. V roce 1985 si jej pak i koupil a během následujících 15 let najel většinu z 66 198 kilometrů, které má kupé na tachometru. V závěru roku 2001 bylo ale uloženo ve skladišti Franca Barbuscia, který se specializoval na evropská exotická auta a supersporty. Měl v úmyslu vrátit mu někdejší lesk.
Na renovaci nicméně nikdy nedošlo a na auto se po 20 let snášel prach v zavřeném skladišti. Situace se začala měnit až ve chvíli, kdy Barbuscio před dvěma lety zemřel. Od té doby se řešily úřední formality, a tak je vůz až nyní k mání, a to pořád v „nálezovém“ stavu. O levnou záležitost se ale vzhledem k historické hodnotě nejedná ani náhodou, v případě zájmu si totiž musíte připravit 695 000 USD (cca 15,1 milionu Kč). A jelikož není jisté, jaký je technický stav, nějaký ten milion si nechte stranou na opětovné zprovoznění.
Za zmínku ještě stojí skutečnost, že Countach v onom roce 1985, kdy měnil majitele, prošel i jistými modifikacemi. Stěžejní byla výměna karburátorů Weber za elektronické vstřikování paliva, díky kterému vůz plnil přísné emisní regule státu Kalifornie. Původní komponenty bohužel odvál čas, příplatkové zadní křídlo, které překvapivě nebylo nikdy instalováno, je však součástí balení. Stejně jako nářadí, rezervní kolo a velké množství dokumentů. Vážně historický skvost par excellence.
Tak to je on, roku 1982 šampión. Zamířit může i do vaší garáže, připravit si ovšem musíte přes 15 milionů korun. Další peníze pak zabere renovace a zprovoznění, tedy pokud budete mít v úmyslu s autem jezdit. Na slavnější Countach ale v prodeji narazíte jen těžko. Foto: Drivers Source, tiskové materiály
Zdroj: Drivers Source, Lamborghini
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva