Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Novinář ukázal, že Bugatti stvořilo druhou generaci Veyronu, nikomu to ale neřeklo
10.5.2020 | Petr Prokopec
Za druhou generaci Veyronu je považován novější Chiron, který vznikl v podstatě rozsáhlým přepracováním originálu. Totéž se ale stalo ještě dříve, ani Veyron Super Sport nebyl jen tovární tuning původního Veyronu.
Bugatti Veyron letos slaví patnácté výročí příchodu na trh. Automobilka z Molsheimu při té příležitosti pustila do světa řadu informací, které dosud zůstávaly skryty pod rouškou tajemství. Mnohá esa nicméně i přesto zůstala ukryta v rukávu. Jedno z nich se týká i provedení Super Sport, jež se ukázalo v roce 2010. Nezasvěcený by hádal, že automobilka této verzi pouze navýšila o 20 procent výkon a zároveň lehce upravila bodykit. Nicméně ve skutečnosti šlo o prakticky zcela nový model.
Na novější provedení se zaměřil Jason Cammisa, někdejší tvář Motor Trendu, který vyrukoval se zajímavými novinkami. Ta první je spojená s délkou vývoje, který se u původního provedení s 1 001 koňmi natáhl na pět let. Bugatti nicméně potřebovalo dalších 30 měsíců k tomu, aby vznikl Super Sport. Pokud si uvědomíme, že naprosto stejnou dobu si vyžádal vývoj Alfy Romeo Giulia, je zjevné, že varianta s 1 200 koňmi (ve skutečnosti jich je 1 201) není jen pouhým továrním tuningem.
Podle Cammisy musel být původní Veyron kompletně přepracován, aby mohlo dojít k takovému navýšení výkonu. Díky pokroku v karbonových technologiích se totiž Super Sport dočkal zcela nového šasí, které navýšilo tuhost a zároveň zredukovalo hmotnost. To následně vedlo k odlišnému naladění podvozku, za čímž stojí legendární testovací jezdec Loris Bicocchi. Jeho úkolem přitom bylo, aby poněkud odtažitému vozu dodal jistou hravost, která by potěšila majitele.
Změny tím nekončí, posílení motoru a zlepšení akcelerace totiž přivodilo technikům nemalé problémy. Když došlo na první test 1 200 koní, vozu při sprintu explodoval kompresor klimatizace. Bylo proto třeba vyřešit zavěšení jednotky, stejně jako dorazil zcela nový zadní rám, jehož sestavení zabralo dvou technikům dva a půl dne. Samotné výrobní náklady na něj činí nemalých 20 tisíc Eur (cca 540 tisíc Kč).
Výsledek těchto modifikací posunul reputaci značky do zcela nových úrovní a přiměl řadu lidí ke změně názoru. Jedním z nich je i Gordon Murray, autor legendárního McLarenu F1. Ten originál považoval za „nejzbytečnější cvičení na celé planetě“. Nicméně poté, co se svezl právě v Super Sportu, uvedl, že je okouzlen motorem i převodovkou. A vlastně také designem, který je nadčasový. Vůz se tak dle jeho názoru může stát budoucí klasikou.
Rozsáhlé úpravy samozřejmě přinesly i vylepšení jízdní dynamiky. Dvoustovku Super Sport zvládá za 6,7 sekundy, zatímco originál byl o šest desetin pomalejší. Ještě více pak rozdíl narůstá při akceleraci na třístovku (14,6 s versus 16,7 s), zatímco nejvyšší rychlost vzrostla z 408 na 431 km/h. Bugatti celkově vyrobilo 450 aut, z čehož 300 připadá na kupé. Ovšem pouhá desetina z nich dostala nálepku Super Sport. Je nesporně fascinující, co muselo Bugatti podstoupit kvůli třiceti vyrobeným autům...








Bugatti Veyron Super Sport nebylo pouze modifikovanou verzí originálu, ale prakticky zcela novým vozem
Zdroj: ISSIMI Official@Youtube
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejnovější články
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
včera
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
