Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Range Rover ve slavné reklamě vyjel 999 schodů, ale jak se dostal dolů?
15.8.2020 | Mirek Mazal
Vyjet skoro tisíc schodů s převýšením často až 100 procent vůz skutečně zvládl tak, jak reklama zachycovala, cestu zpět ale neukázala. Ta už probíhala o poznání méně slavně.
Land Rover propaguje svá auta promyšlenými marketingovými akcemi. Nakonec ani novinářské prezentace nebývají nudné a představované novinky je na nich možné poznat na vlastní kůži v adekvátních podmínkách. Nejvíce ale zaujmou extrémní situace, se kterými se Britové nebojí své vozy konfrontovat před objektivy kamer.
Jedním z mistrovských se kdysi stalo uvedení hybridního Range Roveru Sport P400e. V propagačním videu na tento model se auto nejprve propletlo 99 zatáčkami čínského přírodního lesoparku Tchien-men až na vrchol silnice vedoucí pod poutní místo zvané Nebeská brána. Legendární vrchol hory s nadmořskou výškou 1 518 metrů je z cesty běžně dostupný pouze pěšky po 999 schodech, Britové ale chtěli ukázat, že za volantem jejich vozu nemusíte cestou na vrchol vystupovat vůbec.
Do té doby nikoho nenapadlo pokračovat autem z asfaltové okresky po kluzkých schodech až k Nebeské bráně. Pěší výstup má až 100procentní převýšení a další překážkou je proměnlivé počasí s vrcholkem v mracích. Těžká výzva zaujala Land Rover, který s Číňany domluvil možnost natočit výjezd auta až na vrchol hory.
Volantu se ujal Ho-Pin Tung se zkušenostmi z řady závodních seriálů. Před provedením rizikového pokusu vládla nervozita, poslední část schodiště zakryla mlha, přesto se Tung odhodlal sešlápnout plyn až na podlahu. Musel držet vysoké otáčky, aby zátah hybridu nepolevil. Auto by jinak mohlo ztratit trakci a následovala by potupná cesta dolů jako nejednou během příprav celého kousku.
Zdolat příkrou stezku se nepodařilo napoprvé, ale štáb i s jezdcem nakonec vrcholu na jeden zátah dosáhli. Červené SUV o výkonu 297 kW (403 koní) a točivém momentu 640 Nm vyšplhalo do cíle v čase 22 minut a 41 sekund. „Ve své kariéře jsem zažil Formuli E i F1, zároveň jsem zvítězil ve 24hodinovém závodu v Le Mans, ale toto byla nepochybně jedna z největších výzev, jaké jsem kdy čelil,“ přiznal Tung.
Tohle z velké části známe, nezodpovězenou otázkou ale zůstalo, jak se auto dostalo zpět dolů. Představa, že vůz se stejnou lehkostí, s jakou nahoru vyjel, zvládne také sjet zpátky k silnici, je zcela iluzorní. Auto je připravené 100procentní převýšení zdolat jedním směrem, nikoli ale opačným. Kdyby se o to pokusil, nejspíše by skončil v kotrmelcích pod kopcem. Nahoře ale navěky nezůstal.
Menší záhadou se zabývala kvanta teoretiků - někteří sázeli na letecký transport, ti s veselejší povahou zmiňovali spálení auta na vrcholu. O poznání méně dramatickou pravdu ale odhalil jeden z organizátorů akce.
Jakkoli byl Range Rover za cestu nahoru oslavován jako automobilový hrdina, za cestu dolů už by mu lidé až tak netleskali. Automobilka ke sjezdu použila jistící lana, po kterých vůz dolů pomalu spustila. Video na internetu dodnes vidělo už 4,3 milionu lidí, což je velký úspěch, jistě jen málokterý z nich ale ví o tom, jak se z úspěšného výjezdu 999 schodů vůz vrátil zpět na silnici.
















Range Rover Sport velkolepě vyjel skoro tisíc schodů až ke vstupu do Nebeské brány, dolů musel být spuštěn za pomoci lan. Foto: Land Rover
Při přípravách kaskadérského kousku nešlo vždy vše podle plánu, lana občas přišla ke slovu i zde. Foto: Land Rover
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva