Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů

Smát se člověku za volantem tohoto Žigulíka se může vymstít. Stovku totiž zvládne za 4 s. Přestavba byla náročná, ale výsledek za to stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů

7.5.2015 | Marek Bednář | 13 příspěvků

Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Smát se člověku za volantem tohoto Žigulíka se může vymstít. Stovku totiž zvládne za 4 s. Přestavba byla náročná, ale výsledek za to stojí.

Na první pohled se člověk dívá na Žigulíka, tak známý to stroj z dob nedávno minulých, jen je v krásném stavu, s novým lakem a jiným interiérem. A skutečně, tohle auto svůj život jako Lada 2101 začalo. Dnes je to ale úplně jiný stroj, na jehož stavbu padlo nejen pár dalších Žigulíků. A pod kapotou má přeplňovaný plochý čtyřválec ze Subaru WRX STI.

Člověk musí trpět opravdu silnou láskou k produktům sovětského automobilového průmyslu, převzatým od Italů, aby něco takového stvořil, nicméně stojí-li vám ve stodole Žigulík bez motoru a Impreza WRX STI, ze které je naopak z jakéhokoliv důvodu použitelný jen motor a pohonné ústrojí, tohle nemusí být špatný nápad, jak to zkombinovat a jezdit jako blesk v něčem, do čeho by to málokdo řekl, zejména u nás. Stojí za tím ale ohromná spousta práce.

Na začátku byl Žigulík a plán do něj zabudovat motor z BMW. Pak se ale majiteli do rukou dostalo Subaru WRX STI s karoserií hatchback, zjevně tedy nijak starý stroj. Tehdy se zrodil nápad spojit práci japonských a rus- tedy, italských inženýrů do jednoho stroje. Chtěli použít nápravy, odpružení, řízení a spoustu dalších věcí z Imprezy sedan první generace, ale pak v Japonsku objevili WRX STI Spec C Type RA-R. To byl stroj, který se vyráběl v omezených počtech jen pro japonský trh, ale 2,5litr pod jeho kapotou měl 320 koní.

Právě odtud tedy měly pocházet všechny vnitřnosti od motoru přes převodovku, diferenciály a brzdy až po kabeláž. A začaly problémy, jak jistě tušíte - Žigulík je oproti Impreze druhé generace o dost menší. Padlo tedy několik dalších karoserií sovětského stroje na to, aby byl výsledný super-Žigulík rozšířen o 15 centimetrů. Vznikla takto i plechová kapota, jenže byla příliš těžká, takže byla vyrobena z karbonu - proto je na snímcích černá.

Pro kabinu byl prý inspirací Spyker, což je velmi odvážné tvrzení, protože nám tu Spyker nic nepřipomíná; kožené čalounění prošívané do kosočtverců je dnes u produktů tuningových firem relativně běžná věc. Původ volantu jistě snadno odhalí zejména fanoušci Audi, tento konkrétně pochází z modelu RS4, jen zmizely čtyři kruhy a přibyl nápis „Žiguli” do spodní zploštělé části. Přístrojová deska pochází z Kamazu a je plná budíků, což se však u takovéhoto auta velmi hodí.

Přední skořepinové sedačky byly pořízeny jako hotové, zadní jsou ale vyrobeny autory tohoto stroje. Jen jsou v podstatě nepoužitelné, protože prostor, kde běžně jsou pasažéři zadních míst, vyplňuje ochranná klec. Ta tu je pro zlepšení torzní tuhosti karoserie a také je vyrobená vlastními silami. Za zmínku může stát rovněž audiosystém, který jako hlavní jednotku používá rádio firmy McIntosh, která dodává - nebo alespoň v minulosti dodávala - audiosystémy do vrcholových výbav některých modelů Subaru.

Auto putovalo po různých servisech, např. lak je nový a údajně se odstín jmenuje oranžová Diplomat, lakování bylo přenecháno profesionálům. Spoustu si toho ale autoři udělali sami. A když byl vůz hotový a byl čas na testování, zjistilo se, že charakteristika motoru ze zmíněné Imprezy RA-R není vyhovující - motor byl naladěn na co nejvyšší otáčky, zatímco autoři chtěli spíš více výkonu v nižších a středních otáčkách. Dalo by se podotknout, že měli zvolit úplně jiné auto jako dárce orgánů. Do motorového prostoru však zamířil motor z Imprezy WRX STI z roku 2007 - jinak všechno zůstalo při starém.

V současnosti je pod kapotou „Kopějky”, tedy ruskému ekvivalentu haléře, jak stroji autoři říkají, 307 koní. I to údajně stačí na zrychlení na stovku za 4,1 vteřiny, není to ale konec. Cílem je z motoru vymáčknout pět stovek koní, což jistě nebude problém. Jak to je s časem na čtvrtmíli či s maximálkou, nevíme, ale aerodynamické vlastnosti krabicoidní karoserie super-Žigulíku jistě vysokým rychlostem příliš nahrávat nebudou. I tak je jistě jízda takovýmto strojem velmi zajímavá.


Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 1 - zigulik s motorem wrx sti 01Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 2 - zigulik s motorem wrx sti 02Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 3 - zigulik s motorem wrx sti 03Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 4 - zigulik s motorem wrx sti 04Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 5 - zigulik s motorem wrx sti 05Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 6 - zigulik s motorem wrx sti 06Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 7 - zigulik s motorem wrx sti 07Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 8 - zigulik s motorem wrx sti 08Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 9 - zigulik s motorem wrx sti 09Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 10 - zigulik s motorem wrx sti 10Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 11 - zigulik s motorem wrx sti 11Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 12 - zigulik s motorem wrx sti 12Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 13 - zigulik s motorem wrx sti 13Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 14 - zigulik s motorem wrx sti 14Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 15 - zigulik s motorem wrx sti 15Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 16 - zigulik s motorem wrx sti 16Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 17 - zigulik s motorem wrx sti 17Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 18 - zigulik s motorem wrx sti 18Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 19 - zigulik s motorem wrx sti 19Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 20 - zigulik s motorem wrx sti 20Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 21 - zigulik s motorem wrx sti 21Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 22 - zigulik s motorem wrx sti 21aStará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 23 - zigulik s motorem wrx sti 22Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 24 - zigulik s motorem wrx sti 23Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 25 - zigulik s motorem wrx sti 24Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 26 - zigulik s motorem wrx sti 25Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 27 - zigulik s motorem wrx sti 26Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 28 - zigulik s motorem wrx sti 27Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 29 - zigulik s motorem wrx sti 28Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 30 - zigulik s motorem wrx sti 29Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 31 - zigulik s motorem wrx sti 30Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 32 - zigulik s motorem wrx sti 31Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 33 - zigulik s motorem wrx sti 32Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 34 - zigulik s motorem wrx sti 33Stará Lada s motorem Imprezy STi s 307 k je ruský spáč snů - 35 - zigulik s motorem wrx sti 34
Zvenčí vypadá jako Žigulík, pod slupkou je ale Impreza WRX STI

Zdroj: Tuning.life

Marek Bednář

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.