Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku

(+ video) Chystaná S90 nebude prvním takovým strojem Volva. Tohle označení nesl i končí sedan 960.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku

13.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Chystaná S90 nebude prvním takovým strojem Volva. Tohle označení nesl i končí sedan 960.

Automobilka Volvo pilně pracuje na stroji s názvem S90, který má konkurovat BMW řady 5 a Mercedesu třídy E a být v tom lepší než dosavadní špička nabídky, sedan S80. Dokonce už i máme představu, jak bude vypadat, neboť unikl ve formě malého modelu. Není to ale první S90, která se v nabídce švédské automobilky objeví, jak si mnozí myslí.

První byl model 960 sedan, který se pro rok 1998, poslední rok výroby, přejmenoval na S90. Měl také variantu kombi, označenou V90, a tahle dvě auta byla posledními zadokolkami značky Volvo. Vrcholem nabídky S90 byly verze Executive a Royal, jejichž zaměření je dost očividné už z pojmenování. Nebyla to ale jen tak nějaká vrcholná výbava, obě dvě tyto varianty měly o 15 cm prodloužený rozvor, z čehož benefitovali cestující na zadních místech.

Kromě toho bylo zvenčí S90 Executive a Royal poznat podle černého panelu v C-sloupku, kde vůz pro běžné, třebaže majetnější smrtelníky měl ještě malé okénko. A také tu byla pochopitelně loga, která říkala, s čím má člověk tu čest. Pod kapotu se montovaly řadové šestiválce o objemu 2,5 a 2,9 litru, které nabídly 170, 180 nebo 204 koní. Oněch 180 koní dával 2,9litrový motor s upravenými vačkami pro trhy, kde byly přísnější emisní regule. S automatickým čtyřkvaltem a nejsilnějším motorem byl člověk na stovce za 9 vteřin a maximálka činila 210 km/h.

To ale nebylo tak podstatné. Důležitější bylo, co S90 nabídla pasažérům vzadu. Existovaly tři úrovně, označené jednoduše I, II a III, které se lišily provedením zadních sedaček. Všechny verze byly pružinové pro extra komfort a kůži pro čalounění jste si mohli objednat i od značky Hermés. V úrovni I byla vzadu třímístná lavice, v úrovni II už individuálně nastavitelná křesla.

V úrovni III, která byla označena Royal, mezi tato křesla ještě přibyla konzole, kde bylo možno ovládat klimatizaci, audiosystém, připevnit telefon nebo dokonce namontovat tiskárnu, která bude spolupracovat s notebookem top manažera na pravém zadním místě. A když by dostal žízeň, za loketní opěrkou je chladicí box pro dvě plechovky s nápoji.

Tenhle vůz byl snahou Volva nabízet auto, které by se dokázalo postavit vozům typu Jaguaru XJ. Chce se říct i BMW řady 7 či Mercedes třídy S, ale Volvo je spíš volbou lidí, kteří nejdou úplně s davem, tedy podobně jako Jaguar. A také bylo tohle auto proti sedmě či esku stále relativně malé a V8 či V12 byste tu hledali marně. Používaly ho nicméně třeba ambasády.

Zároveň nebylo levné, cena nového S90 Executive začínala v přepočtu na nějakých 2,8 milionech korun. To je podstatně méně než třída S s plnou výbavou, ale stále je to pořádný balík na auto, které je na konci svého životního cyklu. Tento vůz tak na silnicích zas tak často nepotkáte, ale pokud ano a pokud ho poznáte, vězte, že máte před sebou něco velmi výjimečného...


Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 1 - 1997 volvo s90 royal 01Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 2 - 1997 volvo s90 royal 02Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 3 - 1997 volvo s90 royal 00Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 4 - 1997 volvo s90 royal 03Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 5 - 1997 volvo s90 royal 04Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 6 - 1997 volvo s90 royal 05Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 7 - 1997 volvo s90 royal 06Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 8 - 1997 volvo s90 royal 07Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 9 - 1997 volvo s90 royal 08Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 10 - 1997 volvo s90 royal 09Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 11 - 1997 volvo s90 royal 10Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 12 - 1997 volvo s90 royal 11Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 13 - 1997 volvo s90 royal 12Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 14 - 1997 volvo s90 royal 13Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 15 - 1997 volvo s90 royal 14Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 16 - 1997 volvo s90 royal 15Volvo S90 Royal: nová S90 nebude první, ta z 90. let měla telefon, tiskárnu i ledničku - 17 - 1997 volvo s90 royal 16
Volvo S90 Executive/Royal je někdejší špička švédské nabídky a je to na něm vidět

Inspirace: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.