Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory
7.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud v poslední době dojde na omezování nabídky motorů pro tu či onu verzi, obvykle jde o ty největší a nejzajímavější agregáty, po nichž zbydou už jen ty menší a turba. Ne tak u Chevroletu.
Šestá generace Chevroletu Camaro přišla na svět v roce 2015. O dvě léta později pak americká automobilka vyrukovala s verzí 1LE, jejíž modifikace se soustředily na zlepšení aerodynamiky či podvozku. Kromě toho jsou jeho součástí také masivnější brzdy či lepivější pneumatiky. Vše má přitom jeden jediný účel, vylepšit schopnosti vozu při ostré jízdě. V souladu s tím se Chevrolet rozhodl, že pouze provedení 1LE znamená tovární záruku i ve chvílích, kdy auto vytáhnete na závodní okruh.
Toto provedení bylo postupně k dispozici se všemi motory, tedy pro ty šesti- i osmiválcové a čtyřválcové turbo. To startuje na 25 995 dolarech (cca 567 000 Kč), přičemž v provedení 1LE se bavíme o ceně nejméně o 4 500 USD (asi 98 tisíc Kč) vyšší. U základní varianty tedy pochopitelně nejde o nízkou částku, s osmiválcem 1LE koupíte od 42 000 dolarů (cca 916 000 Kč), což je sice pořád sympatická, ale zdaleka ne tak nízká částka.
Leckdo by si tak mohl pomyslet, že slabší verze půjdou na odbyt dobře, ale nikoli. Chevrolet nyní uvedl, že poptávku eviduje hlavně po výbavovém stupni LT1, který je již k dispozici pouze s osmiválcem a jenž nyní tvoří hned čtvrtinu veškerých prodejů. A tak se automobilka vydala vskutku neobvyklým směrem - z nabídky verze 1LE vyřadila čtyřválcové turbo i atmosférický šestiválec a vůz bude nakonec k dispozici jen s motorem V8. A vzhledem k celkovému poměru prodejů bychom se nedivili, kdyby tomu tak nakonec bylo i u ostatních variant.
Někteří toto rozhodnutí kritizují, neboť jen čtyřválcové verze disponují rozložením hmotnosti v poměru 50:50, pro nás ale zmíněná redukce nabídky osvěžující změnu. Pro jednou jde o krok, za kterým stojí poptávka, dnes poněkud opomíjené slovo, žádný byrokratický diktát tlačící automobilka tím nebo oním směrem. Něco takového se na starém kontinentu dávno nevidí, jednotlivá portfolia jsou nyní skládána podle emisí. Na trh tak míří nemastná neslaná auta, u nichž je důraz kladen na spotřebu bez ohledu na to, zda někdo taková chce. A platí to i u sportovních aut, kde hrají hlavní roli při výběru trochu jiné parametry.






Chevrolet Camaro 1LE už není k dispozici se čtyřválci a šestiválci, lidé chtěli hlavně osmiválce. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
včeraŠkoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včeraToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včeraFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.23. 00:34 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.22. 16:31 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch