Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alespoň jedna značka nejde s davem, z nabídky modelu škrtá všechny menší motory
7.4.2021 | Petr Prokopec
Pokud v poslední době dojde na omezování nabídky motorů pro tu či onu verzi, obvykle jde o ty největší a nejzajímavější agregáty, po nichž zbydou už jen ty menší a turba. Ne tak u Chevroletu.
Šestá generace Chevroletu Camaro přišla na svět v roce 2015. O dvě léta později pak americká automobilka vyrukovala s verzí 1LE, jejíž modifikace se soustředily na zlepšení aerodynamiky či podvozku. Kromě toho jsou jeho součástí také masivnější brzdy či lepivější pneumatiky. Vše má přitom jeden jediný účel, vylepšit schopnosti vozu při ostré jízdě. V souladu s tím se Chevrolet rozhodl, že pouze provedení 1LE znamená tovární záruku i ve chvílích, kdy auto vytáhnete na závodní okruh.
Toto provedení bylo postupně k dispozici se všemi motory, tedy pro ty šesti- i osmiválcové a čtyřválcové turbo. To startuje na 25 995 dolarech (cca 567 000 Kč), přičemž v provedení 1LE se bavíme o ceně nejméně o 4 500 USD (asi 98 tisíc Kč) vyšší. U základní varianty tedy pochopitelně nejde o nízkou částku, s osmiválcem 1LE koupíte od 42 000 dolarů (cca 916 000 Kč), což je sice pořád sympatická, ale zdaleka ne tak nízká částka.
Leckdo by si tak mohl pomyslet, že slabší verze půjdou na odbyt dobře, ale nikoli. Chevrolet nyní uvedl, že poptávku eviduje hlavně po výbavovém stupni LT1, který je již k dispozici pouze s osmiválcem a jenž nyní tvoří hned čtvrtinu veškerých prodejů. A tak se automobilka vydala vskutku neobvyklým směrem - z nabídky verze 1LE vyřadila čtyřválcové turbo i atmosférický šestiválec a vůz bude nakonec k dispozici jen s motorem V8. A vzhledem k celkovému poměru prodejů bychom se nedivili, kdyby tomu tak nakonec bylo i u ostatních variant.
Někteří toto rozhodnutí kritizují, neboť jen čtyřválcové verze disponují rozložením hmotnosti v poměru 50:50, pro nás ale zmíněná redukce nabídky osvěžující změnu. Pro jednou jde o krok, za kterým stojí poptávka, dnes poněkud opomíjené slovo, žádný byrokratický diktát tlačící automobilka tím nebo oním směrem. Něco takového se na starém kontinentu dávno nevidí, jednotlivá portfolia jsou nyní skládána podle emisí. Na trh tak míří nemastná neslaná auta, u nichž je důraz kladen na spotřebu bez ohledu na to, zda někdo taková chce. A platí to i u sportovních aut, kde hrají hlavní roli při výběru trochu jiné parametry.






Chevrolet Camaro 1LE už není k dispozici se čtyřválci a šestiválci, lidé chtěli hlavně osmiválce. Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
20.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejnovější články
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc Kč, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 11 hodinami
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Na míru upravené superauto největšího podvodníka světa hudby se potichu prodalo za pořádný balík
včera
Jaký nesmysl je hybridní 911, už se provalilo, Porsche ale po humbuku zkouší zmírnit rozčarování
včera
Nové řešení bezdrátového dobíjení mobilů v autě je po čase první, které vám nebude pít krev
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 21:40 - Předseda
- BMW Divize 12.21. 21:38 - Předseda
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
