Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo 4C Spider je oficiálně venku, váží jen o 10 kg více než kupé
12.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové neuvádí, zda 4C přibrala o 10 kg oproti hmotnosti americké nebo evropské verze, možná to platí pro obě. Výsledek je ale na každý pád šik.
Snad neurazíme nikoho z příznivců značky Alfa Romeo, když konstatujeme, že odhalení sériové 4C Spider je překvapivé asi tolik jako zjištění, že obloha je i dnes modrá. Po odhalení kupé, prezentaci konceptu otevřené verze a nedávném nafocení i natočení sériové verze bez kamufláže bylo zkrátka jasné, s čím budeme mít po vizuální stránce čest. To ale neznamená, že bychom předem věděli všechno a už vůbec to neznamená, že by nebylo na co koukat. Tak věnujme i této nepřekvapivé italské novince, která dnes debutuje na autosalonu v Detroitu, obvyklou pozornost.
Po stránce vzhledu můžeme jen zopakovat dříve řečené - auto je na jednu stranu skalpovaným kupé, na druhou ale přidává několik vizuálních specifik. Tím hlavním jsou jiná světla, která časem půjde koupit i pro kupé, přehlédnout ale nelze ani nové vstupy pro chladící vzduch po boku vozu a celkově specifickou záď (alespoň shora...), které dominují opět chladící otvory (tentokrát tři a „výstupní”) spolu s novým spojlerem a lehce upravenými koncovými světly s LED.
Zapomenout pochopitelně nesmíme ani na skládací střechu, která je standardně plátěná, později ale bude k mání i hardtop z uhlíkových vláken, který změní nejen vzhled, ale i aerodynamické chování vozu. To už ovšem trochu předbíháme událostem, proto zpět do současnosti. V té platí, že po vizuální stránce bude Spider dále specifický čtyřmi novými designy litých kol ve velikosti od 17 do 19 palců a pyšnit se dále bude jedním ze čtyřech barev brzdových třmenů (červená, žlutá, stříbrná, černá) a některým ze sedmi laků včetně nového žlutého odstínu.
Po technické stránce je jistě nejzajímavější, že vůz je prakticky stejně těžký jako kupé. Alfa ve své tiskové zprávě hovoří o nadváze pouhých 10 kilogramů, neuvádí však, zda platí všude nebo jen někde. Znalí čtenáři jistě budou vědět, že americká verze je skoro o 200 kg těžší a moha by tedy být na transformaci v roadster lépe připravena.
Ať už je to jakkoli, americké provedení je nadále poháněno motorem 1,75 turbo s výkonem až 177 kW (240 koní), které na zadní kola posílá interiér nekazící automat DCT řadící prý během 0,13 sekundy. To stačí na akceleraci na stovku za 4,1 sekundy a maximální rychlost 258 km/h.
To je pro tuto chvíli vše podstatné, co víme. Cenu vozu se dozvíme blíže létu 2015, kdy se má dostat do prodeje na všech kontinentech, kde bude nabízen.



















































































Alfa 4C Spider vzhledem nepřekvapí, její technické parametry jsou ale zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva