Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér

Nejzajímavější Alfu posledních let nyní vítají v USA a spolu s tím se objevují nové informace. S manuálem si 4C nepotyká, silnější varianta je ale zřejmá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér

9.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejzajímavější Alfu posledních let nyní vítají v USA a spolu s tím se objevují nové informace. S manuálem si 4C nepotyká, silnější varianta je ale zřejmá.

Na našem kontinentu se Alfa Romeo 4C oficiálně prodává již od loňského podzimu, Amerika však přichází na řadu teprve nyní. Pokud vás zajímá, v čem je verze na tamním území od té naší odlišná, jedná se především o komfortní i bezpečnostní výbavu a nastavení podvozku. Evropané jsou schopní a ochotní jezdit s ultimativnějším autem, zatímco Američané jsou zatížení na luxus i u takto orientovaného vozu. Proto také 4C při přeletu přes oceán výrazně ztěžka - oproti místním 895 kg ukáže na váze o masivních 155 kg více. To ale není nic nového.

Novinkou naopak je definitivní odpověď na otázku, zda vznikne silnější varianta. S lehkou karoserií a ještě lehčím monokokem z karbonových vláken se sportovní dvoumístné kupé s motorem uprostřed a pohonem zadních kol (dle očekávání) skutečně chystá na zástavbu výkonnější pohonné jednotky, která doplní tu současnou o výkonu 240 koní.

Harald Wester odpovědný za výzkum a vývoj se nechal slyšet, že ani 137 koní na tunu není u přeplňovaného čtyřválce s objemem 1,75 litru žádné velké drama, z čehož lze budoucí existenci ostřejší 4C jednoznačně potvrdit. Problém nenastane ani s tuhostí karoserie, která je více než dostatečná. Než ovšem takový vůz definitivně přijde, bude si muset Alfa prý ještě vyhrát s výkonnější brzdovou soustavou. Co se však týká manuální převodovky, s její zástavbou nemáme počítat ani my, ani zákazníci v USA, kteří po ní (u sporťáků) tradičně volají nejvíce.

Současný dvouspojkový automat byl pro 4C použit ze „strategických důvodů”. Nevíme, co to přesně znamená, Wester ale dále argumentuje zásahem do vyvážení a konstrukce vozu, prý by udělal paseku v architektuře. Co je ale nejvíce pozoruhodným argumentem, zruinoval by prý kabinu auta. Nevíme, jak moc lze brát zrovna tato slova vážně - jako podstatnější než zásah do konstrukce interiéru nám přijde být přínos, který by přímé řazení pro nadšené řidiče znamenalo. Wester ale očividně smýšlí jinak.

Buď jak buď, v době životního cyklu tohoto modelu se budou muset fandové spokojit jen a pouze pádly na volantu, nebo si prostě koupit jiné auto. Pokud si vezmeme, jak skvostné by mohlo být s klasickou kulisou, která řidiče spojí s vozem v daleko větší míře, musíme říct, že je nám to upřímně líto. A mohlo by být i Alfě - zvláště v USA je těch, kteří si sporťák s automatem prostě nekoupí, docela hodně...


Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér - 1 - Alfa Romeo 4C dalsi nova sada 04Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér - 2 - Alfa Romeo 4C dalsi nova sada 11Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, prý by pokazila interiér - 3 - Alfa Romeo 4C dalsi nova sada 55
Alfa Romeo 4C dostane pouze dvouspojkovou převodovku, manuální skříň se v jejích útrobách neobjeví

Zdroj: Car and Driver

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.