Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií

(+ video) Neříkáme, že Italové podváděli. Výsledku 8:04 ale na Nordschleife dosáhli trochu jinak než konkurence, s níž se rádi srovnávají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií

18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Neříkáme, že Italové podváděli. Výsledku 8:04 ale na Nordschleife dosáhli trochu jinak než konkurence, s níž se rádi srovnávají.

V polovině září se objevily tehdy nepotvrzené, ale věrohodné zprávy o tom, že Alfa Romeo 4C dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 8 minut a 4 sekund. To z ní dělá držitele rekordu v kategorii automobilů produkujících výkon do 250 koní, navíc se italskému sporťáčku povedlo vyrovnat výkon respektovaného Porsche Cayman S. Ve srovnání s takovým BMW M3 E92 je Alfa Romeo 4C rychlejší o jednu sekundu a dokonce o čtyři sekundy je lepší než Renault Mégane RS 265 Trophy.

Tento rekord byl momentálně potvrzen, stejně jako se italská automobilka rozhovořila o detailech. Víme tedy, že za volantem seděl inkriminovaného 12. září v rámci rekordního kola Horst von Saurma, který již má se Zeleným peklem své zkušenosti. Je tu však několik věcí, které naznačují, že až tak férové to vůči výše uvedeným vozům nebylo.

První důvod vidíte sami na fotkách. Alfa Romeo je samolepkami ověšená více než vánoční stromek, což mělo za následek zlepšení aerodynamického odporu. Tím sice kupé 4C příliš nezískalo, na Ringu se však počítá každá desetinka. A o ty jistě italské automobilce bezesporu šlo, jinak by vyrazila se zcela standardním vozem.

Tím se dostáváme k důvodu číslo dva, který mohl pro změnu zlepšit klidně o více než deset sekund. Rekordní vůz totiž používal speciálně vyvinuté (spolupráce s Pirelli prý zabrala téměř rok) pneumatiky P Zero Trofeo. To jsou semi-slicky a i když jsou legálně použitelné v běžném provozu a na vůz je možné je objednat z výroby (z hlediska relevance rekordního času pro sériový vůz je tedy vše naprosto v pořádku), všichni jmenovaní konkurenti používali standardní silniční pneumatiky, maximálně ve specifikaci pro daný model. Ve srovnání s takovými Bridgestone Potenza RE050A, které používal Mégane RS nabízejí Trofea o poznání lepší přilnavost.

Nic z toho samozřejmě nesnižuje schopnosti Alfy Romeo 4C nebo Horsta von Saurmy, jen uvádíme celou pravdu. Pokud tedy budete chtít dosáhnout stejného času, je třeba sáhnout po správných pneumatikách a možná i oblepit karoserii...


Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií - 1 - Alfa Romeo 4C na Ringu 01Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií - 2 - Alfa Romeo 4C na Ringu 02Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií - 3 - Alfa Romeo 4C na Ringu 03
Alfa Romeo 4C se na Ringu pohybovala s minimálním aerodynamickým odporem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.