Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Giulietta 2014: facelift přiváží svěžejší vzhled a diesel 2,0 JTDM 2
2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Zvenčí a zevnitř se italský hatchback proměnil jen málo. Více se pracovalo na motorech, u nichž máme očekávat menší lačnost po palivu.
Se jménem Giulietta se italská automobilka blýskla již v padesátých a šedesátých letech. Tehdejší kupé, kabriolet a sedan zaznamenaly u kupujících výrazný úspěch, díky čemuž se Alfě nemůže nikdo divit, že daný název ještě několikráte zopakovala. Poprvé se tak stalo v roce 1977, kdy dorazil sedan Nuova Giulietta, podruhé pak v roce 2010, kdy se přihnal již nám dobře známý hatchback. Ten ovšem ve srovnání se svými předchůdci tak raketový úspěch nezaznamenal (prodáno bylo zatím 212 tisíc exemplářů, zatímco předchůdce skončil na 385 000 registracích), především i kvůli nepříliš lichotivé situaci samotné automobilky.
Na frankfurtský autosalon nyní míří faceliftované provedení, které by reputaci Alfy Romeo mělo napravit. Mnoho zásadních změn ovšem neočekávejte, přestože tisková zpráva je pořádně obsáhlá. Zvenčí se totiž novinka liší prakticky jen přepracovanou čelní maskou, mlhovkami, zadními LEDkami nebo novými 16palcovými, 17palcovými a 18palcovými koly. Do portfolia barev pak přibyly tři odstíny (Bronze, Anodizzato Blue a Moonlight Pearl), tím ale venkovní změny hasnou.
Uvnitř budou cestující profitovat obzvláště z nového odhlučnění, které činí jízdu komfortnější. Dále se napříč celou modelovou řadou rozšíří nový multimediální systém Uconnect, který podle výbavy přiváží 5palcový nebo 6,5palcový displej. Nechybí ani nové volanty odkazující na tvar čelní masky, přepracované části palubní desky nabízející větší praktičnost nebo kvalitnější materiály čalounění. Lepší „tapecírung“ dostal i zavazadelník, jeho 350litrový objem však zůstává nezměněn.
Nejvýraznější novinku tak najdeme v motorovém prostoru, kde se objevuje dvoulitrový turbodiesel JTDM 2 produkující 150 koní a 380 Nm točivého momentu. Stavět má hlavně na nízké spotřebě a hlučnosti, přesné údaje však značka bohužel neudává. To platí také o přepracovaném benzinovém motoru 1,4 TB MultiAir, který by ve spolupráci s dvouspojkovým automatem TCT měl rovněž přivézt nižší žíznivost (a také lepší časy při akceleraci).
Po stránce podvozkové ale již vše zůstává při starém, vpředu tak nadále najdete vzpěry MacPherson, zatímco vzadu svůj úkol plní víceprvková náprava. Standardem pak zůstává tzv. DNA selector neboli volič třech jízdních režimů (Dynamic, Normal a All Weather), chybět nesmí ani elektronický diferenciál Q2 upravující dodávku výkonu na přední kola.
V rámci výbav se v nabídce objeví pět úrovní (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive a Quadrifoglio Verde), z nichž ta nejvyšší slibuje kromě standardně dodávaných sportovních sedadel (za příplatek je dostanete napříč portfoliem) také 235 koní produkovaných přeplňovanou Jedna-osmou. Na ceny si ale budeme muset chvíli počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu









Italská novinka se naživo představila ve Frankfurtu
Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta se zvenčí liší jen detaily. Více modifikací nabízí v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 4 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 7 hodinamiJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před hodinouPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 3 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 4 hodinami„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
před 5 hodinamiNad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 10:49 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 07.30. 10:20 - Brus
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan
- Pin rádio Bolero 07.30. 06:51 - roseblack
- Policejní kontroly a měření 07.29. 15:56 - řidičBOB
- Politický koutek 07.29. 07:26 - Stepan