Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec

Nové MiTo Racer není takovým závodníkem, jakým se na první pohled zdá být. Jeho technika se oproti standardu nezměnila ani trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec

25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové MiTo Racer není takovým závodníkem, jakým se na první pohled zdá být. Jeho technika se oproti standardu nezměnila ani trochu.

Italská Alfa několik posledních let - zatím nutno říci, že neúspěšně - hledá svojí pozici na trhu a my jen netrpělivě čekáme, kdy se bude možné svézt v nějakém zajímavějším autě. Zatím to ale vypadá pouze na přípravy, ostatně v posledních měsících jsme zatím slyšeli jen o plánech a strategiích, které bez novinek nepůjde realizovat. Pomineme-li nejnovější sportovní nářadí 4C Spider pro velmi specifickou klientelu, nic zajímavějšího až na Giuliettu QV v současnosti značka svým fanouškům pořádně nenabízí.

O to větší poprask bychom čekali od nového MiTa v edici Racer, které minimálně názvem evokuje něco rychlého a rajcovního. Bohužel, předem vás musíme zklamat, protože odkaz na závodní Alfy z minulosti je zde spíše kupou povyku pro nic. V případě, že vás totiž neuspokojují saténově-chromové dekory na klikách a v okolí světlometů, neobvykle lakované kryty zrcátek, bronzová sedmnáctipalcová kola či šachovnicová vlajka na střeše, pak novinka chystaná na ženevský autosalon mnoho adrenalinu nepřináší.

Nafouknuté podběhy kol, sportovní zadní nárazník doplněný o střešní spoiler a jinou koncovku výfuku spolu se sedmi novými laky totiž tep zrychlit nedokáže jakmile se podíváme pod kapotu. Neformální soustava motorů totiž čítá jednotky z klasického MiTa, které startují 85koňovou verzí 1,3litrového dieselu JTDM, pokračují 0,9litrovým přeplňovaným dvouválcem TwinAir a přes 140koňový benzinový 1,4 MultiAir vedou až k turbodieselové šestnáctistovce se 120 koňmi. Trošku na okraji zájmu pak leží varianta 1,4 Turbo GPL o stejném výkonu, která je schopná jízdy na LPG.

V interiéru se údajně „dospělejší“ klientela může těšit na šedá textilem potažená sedadla ozdobená hnědým prošíváním, koženými segmenty stejné barvy a vyšívanými opěrkami hlavy. Mezi další -již méně významné - změny patří přístrojová deska v provedení Street s multimediálním systémem Uconnect (obdařeným pětipalcovou obrazovkou) a značkové velurové koberečky. Pokud vás tenhle vůz přeci jen zaujal, pak věřte, že do prodeje se dostane v dubnu letošního roku za dosud nespecifikované ceny. S ohledem na to, že jde ale o speciální edici, rozhodně bude dražší než klasická MiTa.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 1 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 01Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 2 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 02Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 3 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 03Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 4 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 04Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 5 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 05Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 6 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 06Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 7 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 07Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 8 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 08Alfa Romeo MiTo Racer je závodník jen na oko, pod kapotou má i dvouválec - 9 - Alfa Romeo MiTo Racer 2015 prvni sada 09
Alfa Romeo MiTo Racer má zaujmout především vyspělejší klientelu. Běžné verze přitom od počátku cílí na mladé

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.