Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi

Fiat a jeho značky nám se svým mizerným dvouválcem jen tak pokoj nedají. Jeho výkonnější verze nyní přistála i v MiTu, s dalšími novinkami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi

15.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fiat a jeho značky nám se svým mizerným dvouválcem jen tak pokoj nedají. Jeho výkonnější verze nyní přistála i v MiTu, s dalšími novinkami.

Alfa Romeo MiTo se představila už v roce 2008 a větší modernizací dosud neprošla. Stále jsou tak platná slova, která zazněla na její adresu v našem testu verze 1,4 Turbo TCT a platit zřejmě budou i po dnešku. Vůz se sice dočkal ne zcela malé řady změn, za vyloženě klasický facelift ovšem novinky označit nelze. S ohledem na aktuální datum je ale více než pravděpodobné, že žádný větší už MiTo nestihne a v lehce inovovaném provedení bude tento model muset na trhu vydržet do konce svých časů.

Nedá se přitom říci, že by automobilka modernizaci nějak nadšeně představovala, odhalení MiTa 2014 proběhlo vcelku komorně. Věnuje se tedy zejména faktům a pokud se jich máme podržet i my, pak si po vizuální stránce zmínku zaslouží lehce přepracovaná maska chladiče, jejíž nový vzhled byl podle slov Alfy inspirován větším modelem Giulietta, jinak pojaté ohraničení hlavních světlometů a pár více či méně drobných novinek - dosud nenabízená 15" kola a nová šedá barva Anthracite Grey.

Podobně decentně se kouzlilo uvnitř, kde už jsou novinky prakticky čistě „faceliftové” - nová obložení palubní desky a rozšířená nabídka čalounění sedadel nepřekvapí, zajímavější by mohlo být rozšíření nabídky příplatkové výbavy o systém Uconnect s 5" displejem a širokými možnostmi připojení k externím zařízením od telefonu s Bluetooth až po rozličná paměťová média s hudbou.

Jedinou podstatnou novinkou je rozšíření nabídky motorů, ale tady si Alfa klidně mohla dát pohov. Neuspokojivým dvouválcem TwinAir sice MiTo obdařila už v minulosti, teď jej ale hodlá nabízet i v jeho výkonnější verzi se 105 koňmi. Motor s objemem 0,9 litru a přeplňováním turbodmychadlem dává v tomto případě přesně až 72 kW a 145 Nm a dovoluje vozu zrychlit na stovku za 11,4 sekundy. Maximální rychlost činí 184 km/h, kombinovaná spotřeba činí 4,2 „povídali že mu hráli” litrů benzinu na 100 km. Hádejte, kolik je to emisí CO2 na kilometr.. Ano, 99 gramů, tady máme i hlavní důvod vzniku a přetrvávající existence tohoto motoru. Ostatní pohonné jednotky zůstávají v nabídce beze změn.

Vůz je skutečně prezentován jako novinka modelového roku 2014, přesto je v Itálii k mání již od dnešního dne. Kdy se dostane do ČR a za kolik, zatím nevíme, cena základního čtyřválce (1,4 70 koní s výbavou Impression) v Itálii ve výši 14 800 Eur nám ale naznačuje, že ani v českém ceníku se provedené změny podstatně neprojeví...


Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi - 1 - Alfa Romeo MiTo 2014 facelift 01Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi - 2 - Alfa Romeo MiTo 2014 facelift 02Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi - 3 - Alfa Romeo MiTo 2014 facelift 03Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi - 4 - Alfa Romeo MiTo 2014 facelift 04Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi - 5 - Alfa Romeo MiTo 2014 facelift 05
Skromná tisková zpráva, skromná sada fotek. Alfa se při prezentaci inovovaného MiTa drží při zdi

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše