Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo MiTo 2014: menší facelift pro malou Alfu, i se 105 dvouválcovými koňmi
15.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat a jeho značky nám se svým mizerným dvouválcem jen tak pokoj nedají. Jeho výkonnější verze nyní přistála i v MiTu, s dalšími novinkami.
Alfa Romeo MiTo se představila už v roce 2008 a větší modernizací dosud neprošla. Stále jsou tak platná slova, která zazněla na její adresu v našem testu verze 1,4 Turbo TCT a platit zřejmě budou i po dnešku. Vůz se sice dočkal ne zcela malé řady změn, za vyloženě klasický facelift ovšem novinky označit nelze. S ohledem na aktuální datum je ale více než pravděpodobné, že žádný větší už MiTo nestihne a v lehce inovovaném provedení bude tento model muset na trhu vydržet do konce svých časů.
Nedá se přitom říci, že by automobilka modernizaci nějak nadšeně představovala, odhalení MiTa 2014 proběhlo vcelku komorně. Věnuje se tedy zejména faktům a pokud se jich máme podržet i my, pak si po vizuální stránce zmínku zaslouží lehce přepracovaná maska chladiče, jejíž nový vzhled byl podle slov Alfy inspirován větším modelem Giulietta, jinak pojaté ohraničení hlavních světlometů a pár více či méně drobných novinek - dosud nenabízená 15" kola a nová šedá barva Anthracite Grey.
Podobně decentně se kouzlilo uvnitř, kde už jsou novinky prakticky čistě „faceliftové” - nová obložení palubní desky a rozšířená nabídka čalounění sedadel nepřekvapí, zajímavější by mohlo být rozšíření nabídky příplatkové výbavy o systém Uconnect s 5" displejem a širokými možnostmi připojení k externím zařízením od telefonu s Bluetooth až po rozličná paměťová média s hudbou.
Jedinou podstatnou novinkou je rozšíření nabídky motorů, ale tady si Alfa klidně mohla dát pohov. Neuspokojivým dvouválcem TwinAir sice MiTo obdařila už v minulosti, teď jej ale hodlá nabízet i v jeho výkonnější verzi se 105 koňmi. Motor s objemem 0,9 litru a přeplňováním turbodmychadlem dává v tomto případě přesně až 72 kW a 145 Nm a dovoluje vozu zrychlit na stovku za 11,4 sekundy. Maximální rychlost činí 184 km/h, kombinovaná spotřeba činí 4,2 „povídali že mu hráli” litrů benzinu na 100 km. Hádejte, kolik je to emisí CO2 na kilometr.. Ano, 99 gramů, tady máme i hlavní důvod vzniku a přetrvávající existence tohoto motoru. Ostatní pohonné jednotky zůstávají v nabídce beze změn.
Vůz je skutečně prezentován jako novinka modelového roku 2014, přesto je v Itálii k mání již od dnešního dne. Kdy se dostane do ČR a za kolik, zatím nevíme, cena základního čtyřválce (1,4 70 koní s výbavou Impression) v Itálii ve výši 14 800 Eur nám ale naznačuje, že ani v českém ceníku se provedené změny podstatně neprojeví...





Skromná tisková zpráva, skromná sada fotek. Alfa se při prezentaci inovovaného MiTa drží při zdi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva