Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory

Alfa Romeo bude poháněná dvouválcem. Pro jistotu zopakuji, abyste to nepovažovali za nejapný vtip. Alfa MiTo dostala dvouválcový motor TwinAir z Fiatu 500.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory

30.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Alfa Romeo bude poháněná dvouválcem. Pro jistotu zopakuji, abyste to nepovažovali za nejapný vtip. Alfa MiTo dostala dvouválcový motor TwinAir z Fiatu 500.

Do svědomí milánské automobilky mě nic není, každý strůjcem svého štěstí. Ale možná by se nemělo zapomínat na to, že tato značka si odnepaměti zakládala hlavně na tom, že nabízí něco víc než lidový Fiat. Třeba zážitky, které ji zajistily reputaci výrobce skvělých sportovních automobilů. Jenže entuziasmem nakažený řidič míní, EU mění...

A mění způsobem, že i Alfa je schopna v jedné větě zdůraznit vysokou technologickou úroveň a sportovní appeal svých strojů, aby v následující nazvala MiTo s 85koňovým dvouválcem supermoderním modelem a o kousek dál doplnila, že s „vynikajícím výkonem, který se mění na pohotovou odezvu a řidičské vzrušení“. Ehm, a ve srovnání s čím?

Dobře, lehký dvouválcový motor pravděpodobně udělá divy s rozložením hmotnosti mezi nápravami, tedy alespoň na běžný hatchback s pohonem předních kol. To by opravdu mohlo malé Alfě jít k duhu. Jak už ale víme, u motoru 0,9 TwinAir o výkon primárně nešlo. Fiat navrhoval tento agregát s vědomím, že při částečném zatížení vyhovujícímu testům normované spotřeby bude mít dvouválec s menším počtem pohyblivých dílů nižší spotřebu (a hlavně emise) než čtyřválec o stejném objemu. Tolik k tomu „vynikajícímu výkonu“. Navíc z praxe víme, že oficiální metodika testu spotřeby je reálná asi jako elektromobil bez emisí.

Co tedy Alfa Mito 0,9 TwinAir Turbo nabízí? Maximální výkon 85 koní při 5 500 otáčkách a 145 newtonmetrů při 2 000 až 3 500 otáčkách. To ale pouze v případě, že přepnete ovladač D.N.A. do dynamického módu. Jinak máte pod plynem výkon pramenící nejvýše ze standardních 110 Nm. Alfa maximální výkon ve výchozím režimu „Natural” neuvádí. Je možné, že bude i tak totožný, a v režimu „Dynamic” bude posunut výše jen v nižších a středních otáčkách, ale kdo ví...

Alfa prozatím neuvádí spotřebu, zmiňuje se pouze o tom, že se systémem stop-start činí průměrné emise MiTa 98 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Za předpokladu, že 1 g vychází na přibližně 0,04 l benzínu, vůz by měl spotřebovat 3,9 l/100 km. Pořád to ale bude o čtyři deci více, než Alfa udává pro MiTo s další novinkou pod kapotou - dieselem 1,3 JTDm s 85 koni a točivým momentem 200 Nm.

Mezi další novinky MiTa patří také nový černý lak Nero Ametista, design kol nebo aktivní tlumiče vyvinuté ve spolupráci s Maserati, které mají pomoci zlepšit jízdní vlastnosti nejsilnějšího modelu Quadrifogio Verde. Všechny novinky pro malou Alfu se pochopitelně představí na autosalonu Frankfurtu, kde letos určitě nebudeme chybět.

Tip: Přečtěte si náš Test Alfy Romeo MiTo 1,4 Turbo s dvouspojkovým automatem TCT.


Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 1 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 02Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 2 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 01Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 3 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 03Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 4 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 04Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 5 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 05Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 6 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 06Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 7 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 07Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 8 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 08
Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 9 - Fiat-500-TwinAir-09Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 10 - Fiat-500-TwinAir-10Alfa Romeo MiTo TwinAir: Bruselu vstříc, Milánu navzdory - 11 - Fiat-500-TwinAir-11
Alfa Romeo MiTo TwinAir a MiTo 2011

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.