Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo Stelvio odhalila úplná technická data, máme i 132 nových fotek
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italské značky bude možné kromě varianty QV pořídit také s benzinovým turbem či 2,2litrovým dieselem. S manuálem se nepočítá.
O základní Alfě Romeo Stelvio se v poslední době mluví především v souvislosti s provedením First Edition. Italská automobilka ale zatím nedala k dispozici technická data svého prvního SUV. A možná i poněkud překvapivě samotný základ ani slavnostně neodhalila. K tomu dojde až za dva týdny v Ženevě, technické parametry si ovšem můžeme představit již dnes.
Vyjma vrcholného šestiválcového provedení Quadrifoglio Verde bude Stelvio k mání také se čtyřválcovými motory, kdy benzinová jednotka bude zpočátku k dispozici pouze s 280 koňmi. Tento výkon doplní 400 Nm točivého momentu, jenž bude k dispozici již od 2 250 otáček. Zrychlení z klidu na stovku zabere 5,7 sekundy, zatímco maximálka činí 230 km/h.
Toto provedení dostane osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol Q4, na vahách vykáže hmotnost 1 660 kilogramů. Průměrná spotřeba byla dle evropského normovaného cyklu vyčíslena na 7 l/100 km. Zmínit pak můžeme ještě délku 4 687 milimetrů, šířku 1 903 mm, výšku 1 671 mm a rozvor 2 818 mm.
Tato čísla platí i pro dieselové provedení, které dostalo pod kapotu 2,2litrový čtyřválec naladěný na 210 koní a 470 Nm. Také v tomto případě lze počítat s automatem a čtyřkolkou, zrychlení ze stovky přitom zabere 6,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 215 km/h. V případě spotřeby lze pak (alespoň na papíru) počítat s 4,8 l/100 km.
Nadmíru zajímavá je hmotnost dieselového provedení, je o jedno kilo lehčí než benzinová verze. Ještě níže pak zajde varianta disponující 180 koňmi, která by měla nabídku rozšířit v příštích měsících (stejně jako benzinový model s 200 koňmi). V jejím případě se totiž počítá pouze s pohonem zadních kol.
Co určitě nepůjde koupit, je manuální převodovka. V nabídce bude pouze automat ZF 8HP, tedy stejná převodovka, jakou dostala Giulia. Systém pohonu všech kol Q4 pak standardně posílá na zadní kola 100 procent výkonu, v případě potřeby však dokáže zaměstnat 50 procenty i přední nápravu. Hmotnost je pak rozložena v poměru 50:50 mezi příď a záď.
Přesunout se můžeme k výbavám, které nejspíše taktéž budou kopírovat sedan. Čekat lze tedy úrovně Stelvio, Super a Business. Základ dostane 17palcová litá kola, 8,8palcový displej, audio systém s osmi reproduktory, černá látková sedadla či plejádu bezpečnostních systémů. Chybět nebudou ani parkovací senzory či tempomat.
O úroveň výše lze čekat lité osmnáctky, sedadla čalouněná kombinací látky a umělé kůže (v barvách černá, černá/hnědá či černá/červená) či volbu příplatkových paketů Luxury Pack a Sports Pack. První zahrnuje již pravou kůži, druhý pro změnu vyhřívaný sportovní volant, čalounění v závodním stylu, hliníkové dekory či sadu ocelových pedálů.
Na vrcholu pak máme multimediální systém Alfa Connect 3D Nav, bi-xenony nebo elektricky sklopná zrcátka, která bychom ovšem čekali už o pár úrovní níže. Zákazníci si ovšem budou moci připlatit i za audio systém s deseti či dokonce čtrnácti reproduktory, pokud ponese logo Harman Kardon. Tím jsme ale na konci, české ceny dorazí později.
Úplná technická data Alfy Romeo Stelvio





Galerie nových fotografií Alfy Romeo Stelvio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před hodinouK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva