Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin utíká hrobníkovi z lopaty, zájem o poslední novinku překonává očekávání
23.3.2021 | Petr Prokopec
Britská značka má za sebou už sedm bankrotů a ten osmý se zdál být na spadnutí. Příchod nových investorů ale zajistil výrobu nového nadějného SUV a to přesně plní svou úlohu.
Historie Astonu Martin se začala psát již v roce 1913. Rozhodně však nebyla plná úspěchů, spíše šlo o řadu vzestupů a pádů. Britská automobilka je totiž smutným rekordmanem ve své branži, neboť od svého vzniku zkrachovala již sedmkrát. V posledních několika málo letech pak měla velmi blízko k osmému pádu do propasti, ovšem ještě předtím, než přepadla přes hrazení, přišel kanadský miliardář Lawrence Stroll a s ním potřebné finance. Ty pak ostatně dodal i Mercedes-Benz, který navýšil svůj podíl ve firmě.
Nebýt těchto kroků, byl by Aston Martin zřejmě jednou z prvních automobilových obětí pandemie. Firma totiž neměla finance ani na to, aby rozjela výrobu svého prvního SUV DBX. Nakonec se ale montážní linky rozjely, což se ukazuje být stěžejní záležitostí. Britové totiž sice loni prodali pouze 4 150 aut, což představuje 32procentní meziroční pokles, ovšem zejména ve čtvrtém kvartálu již viděli světlo na konci tunelu. Právě v té době SUV zamířilo do prodeje a rovnou dosáhlo na 1 171 registrací, tedy více než čtvrtinu veškerých ročních prodejů, a to za pouhé tři měsíce.
Pro značku je stěžejní, že DBX si vede velmi dobře ve Spojených státech, které jsou pro Aston Martin hlavním trhem. „Převážná většina lidí, kteří si jej zarezervovali, jej pak i koupila. Šlo o více než 95 procent zákazníků, což je z našeho úhlu pohledu fantastický výsledek,“ uvedl k tématu Ed Moran, současný šéf severoamerické divize značky. Ten zároveň dodal, že do budoucna je plný optimismu, neboť DBX nemalou měrou vábí zákazníky ostatních výrobců, bez ohledu na to, zda jde o Porsche, Bentley, Lamborghini či Rolls-Royce.
Stejně tak je podstatné, že DBX neboduje pouze v některých oblastech. Dle Morana je zájem o něj napříč celými Státy, ať se již jedná o jih země a Floridu, Texas či Kalifornii, nebo o sever a Colorado či Chicago, kde pochopitelně zájmu napomáhá přítomnost pohonu všech kol. Ten je ostatně prozatím jedinou volbou, stejně jako devítistupňová automatická převodovka či čtyřlitrový osmiválec od Mercedesu, který byl naladěn na 550 koní. S tímto výkonem dá DBX stovku za 4,5 sekundy, rozjede se na 292 km/h a utáhne až 2 700 kg.
Britové ale evidentně nehodlají usnout na vavřínech a proto ještě letos počítají s odhalením další vzpruhy prodejů. Zatím nicméně není jisté, jaká nová varianta DBX se ve třetím čtvrtletí objeví - ve hře je totiž jak ještě větší model, který by pobral hned sedm cestujících ve třech řadách, tak stylová varianta, která by měla krást zákazníky Porsche Cayenne Coupe. Ať tak či onak, Aston Martin doufá, že i díky novince se letošní prodeje vyšplhají na 6 000 aut, což by byl firemní rekord. To by byl pozoruhodný výsledek na značku, která si donedávna nemohla být jistá, zda přežije rok 2020.






Aston Martin DBX se aktuálně prodává jako housky na krámě. Přitom stačilo jen málo, a značka by neměla na jeho výrobu, pročež by nejspíše přišel její osmý bankrot. Foto: Aston Martin
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 5 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 6 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 8 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93