Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vulcan odhalen, má atmosférický 7,0 V12 a přes 800 koní
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brit se drží starých receptů, do vínku dostal sedmilitrový V12 s přirozeným plněním. K mání bude jen 24 kusů.
Ačkoliv současná doba přeje zejména „zeleným“ automobilům, pár značek i nadále myslí na ty řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zážitky. Na svém kontě však musí mít nemalé finance, neboť takové Ferrari LaFerrari FXX K či McLaren P1 GTR z odkrojí značnou část i z nemalého jmění. A nejinak tomu bude v případě nového Astonu Martin Vulcan, který dvěma výše zmíněným hypersportům hodlá konkurovat. A to nikoliv pouze výkonem či agresivní vizáží, ale také specifickou formou vlastnictví.
Stejně jako italský či britský stroj si ani Vulcan nemůžete postavit do své garáže. Místo toho se o jeho ustájení bude starat Aston Martin, který vám jej následně přistaví na startovní čáru v rámci okruhových dní. Jakmile se však vysoukáte z kokpitu, značka opětovně sbalí veškerá fidlátka a zamíří do svého ústředí i s vaším vozem. To samozřejmě na jednu stranu není příliš lákavé, přesto se však dá počítat s tím, že 24 dostupných exemplářů bude mít své majitele velmi rychle.
Ti budou zařazeni do speciálního tréninkového programu, který zahrnuje nejen konzultace se závodními jezdci Astonu Martin, ale také svezení v modelech V12 Vantage S, One-77 a Vantage GT4. Díky tomu získají jisté povědomí o chování britských vozů na trati, pročež budou řádně připravení k stisknutí startovacího tlačítka modelu Vulcan. To následně přivede k životu atmosférický sedmilitrový dvanáctiválcový motor V12, který zadní kola zásobuje výkonem vyšším než 800 koní.
Tento výkon sice v porovnání s Ferrari či McLarenem není až tak enormní, Vulcan se ovšem na rozdíl od těchto modelů obešel bez hybridní techniky. Očekávat tedy můžeme o poznání nižší hmotnost a díky atmosférickému motoru také mnohem přímější odezvu, načež bychom tu klidně mohli mít vítěze všech okruhových dní. I když v tomto směru nechceme nic zakřiknout, přeci jen přesná data o jízdní dynamice Aston Martin k dispozici nedal.
Víme ovšem, že potenciál motoru budou krotit karbon-keramické brzdové kotouče Brembo o rozměru 380 milimetrů vpředu a 360 mm vzadu. Mimo ně lze počítat se samosvorným diferenciálem či zavěšením typu push-rod, které dostalo do vínku také stavitelné tlumiče DSSV (Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve). Nechybí ani přední a zadní stabilizátor, nastavitelné ABS či trakční kontrola.
Dále můžeme zmínit karbonový monokok, který byl převzat z modelu One-77, načež tu máme ten samý rozvor 2 791 milimetrů. Z uhlíkových vláken je pak i hnací hřídel, která byla usazena do hořčíkového tubusu a opomenut nebyl tento materiál ani v rámci samotné karoserie, která počítá s enormním zadním křídlem a výfuky vyvedenými před zadními koly.
Tím dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme jen šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac či fakt, že Vulcan plně vyhovuje předpisům mezinárodní automobilové federace FIA. Více se dozvíme v Ženevě, za prvními okruhovými kilometry pak budou moci zákazníci vyrazit v příštím roce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.









Aston Martin Vulcan se zatím ukázal jen na tmavé sadě fotek. Naživo si jej ovšem budeme moci prohlédnout již příští týden v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před hodinou
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
