Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňované agregáty dorazí ve tří- a čtyřlitrovém provedení. Zpočátku se počítá s výfukovými plyny, posléze s elektrickým dmychadlem.
Před pár týdny jsme přinesli zprávu, která se týkala automobilky Lamborghini a její averze vůči přeplňovaným motorům. I přes tento odmítavý postoj ovšem Italové připustili, že turbodmychadla či kompresory pod kapoty jejich modelů jednoho dne nejspíše zamíří. Momentálně se přitom zdá, že ta doba není až tak vzdálená, jak jsme si původně mysleli. Porsche totiž ve spolupráci s Audi vyvíjí nové přeplňované agregáty, které by následně měl použít celý koncern, tedy i Bentley, Volkswagen a dost možná také Lamborghini.
Zatím ovšem nejde o nic oficiálního, nebudeme tedy zbytečně malovat čerta na zeď. Přeci jen Lamborghini má v rámci VW Group poněkud větší autonomii než třeba taková Škoda, ve výsledku by jej tak přeplňované pohonné jednotky mohly alespoň v první fázi minout. U takového Audi a Porsche však již jde o hotovou věc, přičemž řada zvaná „KoVoMo” (Konzern Vee Otto Motoren - koncernové benzinové vidlicové motory) dorazí ve formě třílitrového šestiválce a čtyřlitrového osmiválce.
Oba agregáty počítají s 90stupňovým rozevřením válců a v dnešní době dost typickým, údajně nejefektivnějším půllitrovým objemem jednoho válce. To dává dohromady jejich celkový zdvihový objem - už zmiňované hodnoty 3,0 a 4,0 litru. Budou pochopitelně přeplňované, poněkud překvapivě se u nich ovšem zpočátku počítá s roztáčením turbodmychadel pouze za pomoci výfukových plynů. Elektricky poháněné přeplňování by mělo být vymezeno až pozdější fázi životního cyklu, což je tak trochu zpátečnický krok. Víme totiž, že koncern VW Group již danou technologii má k dispozici. Očividně ale není na takové úrovni, aby mohla zamířit do sériové produkce.
Samotné motory ale nejspíše musí být ve výrobě dle interních plánů co nejdříve, na zdokonalení elektrického přeplňování tedy nejspíše Audi a Porsche nemohou příliš dlouho čekat. To se však již opětovně dostáváme na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je v případě šestiválce spojena také se základní verzí pohonné jednotky, která by namísto třílitrového objemu přišla s 2,5litrovým a použitím Atkinsonova cyklu jako dnešních úsporných Audi ultra s benzinovými motory. To by ovšem znamenalo narušení pravidla půllitrového objemu válce a nejsme si jisti, jak moc této možnosti věřit.
Nic bližšího momentálně není o nových pohonných jednotkách známo, poprvé by se ovšem nejspíše mohly objevit v souvislosti s debutem druhé generace Porsche Panamera. Detaily bychom se tedy mohli dozvědět již v průběhu příštího roku.








Porsche a Audi aktuálně vyvíjejí novou generaci motorů V6 a V8, které by mohly debutovat pod kapotou druhé generace modelu Panamera (na snímcích je stávající provedení)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
