Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: pět karoserií, dva rozvory, motory s odpojováním válců
23.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová generace Audi A3 bude poprvé k vidění na počátku března v Ženevě, už dnes k ní ale máme některé technické a konstrukční detaily.
Audi A3 zestárlo důstojně. Pořád vypadá docela dobře a podzim jeho životního cyklu opepřila ostrá verze RS3. Nyní nastal čas na generační obměnu, která proběhne na příštím ženevském autosalonu. Vůz by měl být „jasně rozpoznatelný jako Audi A3,“ řekl nedávno pro německý magazín Auto motor und sport Stefan Sielaff, šéfdesignér značky. A to znamená, že žádná revoluce se nekoná, ta ostatně pro ingolstadtské návrháře není typická. Tentokrát se „investovalo především do kvality, aby zákazník věděl, za co utrácí své peníze,“ řekl jeden ze zdrojů uvnitř automobilky.
Pokud vás zajímá, jak bude příští A3 vypadat, máte dvě možnosti. Buď si představte zmenšený model A6, anebo se podívejte na fotografie ženevské studie Audi A3 concept a pozdějšího šanghajského vozu Audi A3 e-tron. Podle dostupných zpráv zcela věrně interpretují připravovaný design, samozřejmě vyjma velkých kol, avantgardních dveřních klik nebo zpětných zrcátek.
Rovněž interiér obou studií byl až na drobné změny na středovém tunelu téměř identický a nemá daleko od sériového provedení. Stejné by měly být vystouplé ovladače ventilace a klimatizace a také vyvýšená pozice displeje umístěného v zorném poli řidiče. „Jde o prvek, který Audi odlišuje od Volkswagenu s dotykovým displejem,“ upozorňuje Stefan Sielaff.
Snadnější ovládání bez potřeby pouštět volant by pak mělo ulehčit hlasové ovládání, chybět ale nebude ani rozhraní MMI, vybavené touchpadem z větších modelů. Řidič bude proto moci zadávat cíl do navigace vybavené mapami google psaním prstem na tuto podložku. Ani online připojení nebude problém, za příplatek bude pro A3 k mání možnost udělat z něj wi-fi hotspot pro běžné notebooky, iPad nebo mobily.
Když jsme u vnitřní výbavy, A3 dostane systém detekování dopravních značek, adaptivní radarový tempomat s funkcí stop and go, systém automatického brzdění, parkovacího asistenta, výstrahu při nechtěném opuštění jízdního pruhu anebo technologii podobnou systému PRE-Safe z Mercedesu, která před hrozící kolizí kromě zvukové a akustické signalizace uzavře okna, vzpřímí sedadla, přitíhne bezpečnostní pásy a spustí varovná světla.
Nové Audi A3 dorazí v pěti karosářských variantách a na dvou rozvorech. Základ spočívá na nové modulární platformě MQB s příčně uloženými motory a nezávislým zavěšením zadních kol, která se v příštích letech stane základem pro velmi širokou paletu vozů - od nejmenších jako je Audi A1 a Volkswagen Polo, přes Golf, Jettu, Škodu Octavia až po Volkswagen Passat. Menší rozvor s délkou 2 595 mm dostane třídveřový hatchback, kupé a kabriolet. Delší o délce 2 630 mm bude využívat sedan a pětidveřový hatchback. Rozdělení aut bude velmi podobné jako u větší modelové řady A4/A5.
Bez ohledu na typ karoserie by šířka aut měla být identická, a pokud měla nějakého předchůdce, ve srovnání s nimi budou novinky přibližně o deset procent lehčí. O snížení hmotnosti se postará konstrukce kombinující ocel a hliník, který bude používaný například při výrobě přední kapoty. Přední partie jednotlivých typů by měla být společná, včetně hranatější jednodílné masky chladiče a jednolitého pásu LED v hlavních světlech. Předchozí kostičky z LED patří podle Sielaffa minulosti.
To ale také už i práce na novém Audi A3. Vůz je hotový a automobilka se nyní vrhla na vývoj příští generace modelu TT, dokončuje novou Q7 a dělá také na budoucích typech A4 a A5. Motorizace A3 nejsou známé, ale v první linii bude stát několikrát zmiňovaný přeplňovaný čtyřválec 1,4 TFSI s technologií vypínání dvou válců. Určitě ale nebudou chybět ani další známé jednotky 1,8 a 2,0 TFSI s výkony od 160 do 211 koní a mezi diesely se jistě objeví motory 1,6 a 2,0 TDI. S dalšími podrobnostmi se přihlásíme nejpozději v březnu.




















Audi A3 concept
První nákresy vypadají neurčitě, skutečnou podobu odhalují koncepty sedanu
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 9 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 10 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan