Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km

Výkon až 204 koní by hybridnímu Audi měl stačit ke sprintu na stovku za 7,6 s a nejvyšší rychlosti 222 km/h. Za 1,5 litru ale jistě jezdit nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km

21.2.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkon až 204 koní by hybridnímu Audi měl stačit ke sprintu na stovku za 7,6 s a nejvyšší rychlosti 222 km/h. Za 1,5 litru ale jistě jezdit nebude.

S novinkami koncernu VW Group se v poslední době roztrhl pytel. Včera bylo představeno nové Audi RS Q3 po boku elektrického Golfu VII, dnes pro změnu německá automobilka ohlásila příchod nového Golfu GTD. To ji ovšem na razanci neubírá. Na světlo světa se tak dere produkční verze Audi A3 e-tron, o němž jsme poprvé informovali už před dvěma roky. Od té doby pětidveřový Sportback z Ingolstadtu ušel značný kus cesty, během které se z něj stala nová generace a z elektromobilu se proměnil v plug-in hybrid. Nereálných ambic ale nepozbyl.

S ohledem na nelogické mezery zakomponované do evropského měření totiž Audi A3 e-tron vykazuje průměrnou papírovou spotřebu pouhých 1,5 l/100 km. Je přitom jasné, že hlavní zásluhu na tomto výsledku nese schopnost vozu ujet až 50 km čistě na elektřinu, kterou si musíte dobít před jízdou, ta je pro eurotesty tradičně něco jako vzduch.

Audi nezmiňuje, jakou mají baterie hybridního systému kapacitu, kolik váží a jak moc času budete potřebovat k dobití. Dá se ale předpokládat, že německá automobilka použije obdobné komponenty jako u konceptu Audi A1 e-tron. Tedy s výjimkou benzinového agregátu, kde wankel nahradí 1,4litrový čtyřválec TFSI o výkonu 150 koní. Jinak by ovšem elektromotor produkující dodatečných 102 koní mohly „vyživovat” totožné lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, které z běžné zásuvky budete dobíjet necelé čtyři hodiny.

Podobný paklík baterií také něco váží, v tomto případě by to bylo 150 kilogramů. Ty pochopitelně navýší hmotnost samotného vozu, který pak při kombinovaném výkonu 204 koní a točivém momentu 350 Nm zvládne sprint z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 222 km/h. Pouze na elektrický pohon činí maximální rychlost 130 km/h, akceleraci výrobce nezmiňuje.

Je pochopitelně otázkou, jakou podobu tyto parametry budou mít z dlouhodobého hlediska. Po vyčerpání akumulátorů si vůz bude muset vystačit jen se 150koňovým TFSI, rovněž tento motor se zaslouží o veškerou přímou spotřebu paliva po vyčerpání akumulátorů. Auto bude citelně těžší než standardní A3 Sportback s obdobným zážehovým motorem a při klidné jízdě mu ani rekuperace kinetické energie nepomůže vyrovnat efektivitu 140koňové 1,4 TFSI, která v kombinovaném provozu hlásí papírový průměr 5,0 l/100 km. Větší smysl tak auto bude mít leda pro někoho, kdo využije jeho „elektrický potenciál”, pokud mu ovšem vyšší provozní efektivita třeba při městských přesunech někdy vyváží vyšší pořizovací cenu. Jinými slovy - ekonomické limity auta této koncepce jsou stále stejné...

Audi si toho ale je asi vědomo, a tak prozatím zvažuje jen omezenou výrobní sérii pro potřeby interního testování. Jestli se někdy A3 e-tron dostane do prodeje, to ukáže teprve čas.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 1 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 01Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 2 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 02Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 3 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 03Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 4 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 04Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 5 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 05Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 6 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 06Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 7 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 07Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 8 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 08Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 9 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 09Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 10 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 10Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 11 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 11Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 12 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 12Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 13 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 13Audi A3 e-tron míří do reálného světa, s nereálnou spotřebu 1,5 l/100 km - 14 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 14
Hybridní Audi A3 e-tron prý bude v průměru jezdit jen za 1,5 l/100 km. Řídit ho ale zřejmě budou moci jen zaměstnanci značky, takže to asi těžko někdo bude rozporovat...

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek