Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?
19.9.2012 | Petr Prokopec | 2 příspěvky
Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.
Není tomu tak dávno, co Audi prohlašovalo, že pouhých snížením hmotnosti karoserie by dosáhlo stejné úspory paliva jako konkurenční značky instalací hybridního systému. O naprostý výkřik do tmy se nejednalo, jak dokazuje třeba představení sedmé generace Volkswagenu Golf. Jeho o poznání lehčí komponenty si skutečně řeknou o méně paliva než dříve, což má kladný vliv i na auta značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Co se totiž objeví v jiných koncernových vozech, to mohou v Ingolstadtu považovat za vlastní - nová A3 konec konců těží ze stejných základů.
Neznamená to ale, že by vývoj hybridních vozů a elektromobilů byl úplně odpískán. I přes údajný konec projektu totiž Audi nadále pracuje na hybridní verzi modelu A1 s přízviskem e-tron. Oproti elektrickému supersportu R8 však bude dvojici elektromotorů při jízdních výkonech pomáhat také benzinová pohonná jednotka. Její konstrukce je přitom pro Audi poněkud netypická - jedná se o 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem. Že by volání bavorské divočiny?
Samotná A1 e-tron přitom není nová, i když jsme o ní dříve podrobněji nepsali. Původně ovšem pracovala krom elektromotorů s malým Wankelem coby součástí generátoru elektrické energie. Jenže právě komplikace spojené s tímto pohonným ústrojím měly Audi původně od vývoje odradit. Nakonec ale „skoroelektrická” A1 přežila díky použití zmíněného tříválce, který může nejen „nabíjet baterky” jako předchozí Wankel, ale i přímo pracovat s poháněnými koly.
Jeho až 128 koní tak bude pracovat podobně jako v Opelu Ampera - primárně se tedy starají pouze o doplňování energie v bateriích, když na to ale přijde, mohou se stát i samostatnou či doplňkovou pohonnou jednotkou. Vůz bude nadále disponovat i akumulátory o kapacitě 12 kWh, které bude možné dobíjet ze zásuvky a dovolí mu v takovém případě ujet prvních 80 km čistě na elektřinu, teprve poté by se do práce zapojila spalovací jednotka. Audi přitom udává, že A1 e-tron by měla jezdit v průměru za pouhý jeden litr na sto kilometrů.
Toho je ale dosaženo už dávno prokouknutým fíglem - automobilka zcela ignoruje energii „dotankovanou” ze zásuvky a počítá pouze spotřebu paliva během posledních 20 km jízdy, kdy elektřina dojde. Velmi jednoduchým výpočtem tak můžeme spočítat, že ve skutečnosti vůz bude jezdit za pětinásobek, tedy za 5 litrů benzinu na 100 km, nebo jejich ekvivalent. To už působí reálně, se spotřebou jednoho litru paliva na sto kilometrů by se účinnost jeho hybridní soustavy o celkovém výkonu 175 koní musela rovnat intergalaktickým raketám z Hvězdných válek.
Když už jsme zavadili o celkový výkon, sluší se ještě dodat, že vzhledem k němu není malé Audi žádný rychlík - na akceleraci z klidu na stovku potřebuje devět sekund. Když si to dáme dohromady s předpokládanou vysokou cenou (tři motory, kupa baterek...), máme před sebou asi dost důvodů pro oprávněný předpoklad, že se A1 e-tron stejně do prodeje nedostane. Značka ostatně dodala, že hybridní systém Dual-Mode bude dostupný až v „blízké budoucnosti”. A i ta může být ještě hodně vzdálená...









Ještě nedávno se říkali, že vývoj projektu A1 e-tron šouplo Audi k ledu. Eurospotřeba 1 litr na 100 kilometrů ale zřejmě značku přesvědčila k jinému rozhodnutí...
Zdroj: AutoExpress
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejčtenější články
- ADAC varuje před stále častější součástí moderních aut, opravy jsou extrémně drahé
17.12.2020 - Novinka Toyoty dál trápí elektrická auta na baterky, umí být i levnější než menší Tesla
17.12.2020 - Rusové vzali tři motory starých Lad, stvořili z nich V12 a nacpali ho do Volhy. Pak se zkusili rozjet
17.12.2020 - Studie odhalila, v jakých autech jezdí ti, co páchají nejvíc přestupků. A co řídí „slušňáci”
17.12.2020 - Toto je nejrychlejší obrněné auto světa, na pohled byste neřekli, že něčemu odolá
18.12.2020 - Lada Niva 2021 nafocena bez maskování i zezadu, je úplně jiná. Mění se i technická data
18.12.2020 - Kolem elektromobilů je mnoho povyku pro nic, politici nechápou, co říkají, zlobí se šéf Toyoty
18.12.2020 - Číňané bodují s bohatě vybaveným SUV za 208 tisíc, nabízí toho neuvěřitelně hodně
18.12.2020 - Američané vybrali 9 nejlepších aut pro rok 2021, jejich volba některé Čechy zklame
18.12.2020 - Přelomový verdikt ústavního soudu mění jednání německé dopravní policie, už není svatá
18.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka