Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 zvětší svůj „Vorsprung”, s faceliftem dostane virtuální kokpit
27.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konfigurovatelným digitálním přístrojovým štítem budou vybaveny jen verze s větším motorem a vyšší výbavou. Navíc nikoliv ve standardní výbavě.
Stávající generace produktů postavených na modulární platformě MQB se pomalu a nezadržitelně blíží k polovině svého životního cyklu. Doposud jsme přitom hovořili pouze o faceliftu Volkswagenu Golf, mimo něj se však modernizace dotkne také Audi A3. Oba německé modely zamířily do prodeje v roce 2012 v průběhu září a listopadu, logicky tedy i nyní můžeme očekávat duální update. Nové informace přitom naznačují, že také Audi A3 se ukáže příští rok na autosalonu v Paříži.
Zatímco Golf by se měl dočkat především interiéru zbaveného tlačítek na středové konzoli, u čtyř kruhů hodlají zajít ještě dále. Z toho důvodu prý máme u nového Audi A3 očekávat virtuální displej. Tato technologie by se přitom měla stát jedním z poznávacích znamení modelů německé značky, neboť momentálně je k dispozici již u modelů TT, R8, Q7 a A4. Sestup dolů přitom podle šéfa divize elektroniky Ricky Hudiho není problémem.
„V budoucnosti nebude mnoho vozů, u kterých nebude tento systém integrován. Půjde dokonce i o malé automobily. V příštím roce se tak virtuální kokpit nastěhuje do faceliftované A3,“ dodává Hudi. „Pokud si zákazník vybere základní variantu, pak po tomto systému toužit nebude. Jakmile ale sáhne po větším motoru a lépe vybaveném voze, pak si novou technologii naspecifikuje rovněž. O tom není pochyb.“
Důvodem je ten fakt, že s větším rozšířením virtuálního displeje začíná klesat jeho cena. „Není důvod, proč by potenciální majitel velmi dobře vybaveného modelu, kupříkladu Audi RS3 Sportback, nechtěl zaplatit dalších 400 Eur (cca 11 tisíc korun) za digitální přístrojový štít. Nebo proč by nechtěl čelní matricové LEDky,“ zmiňuje Hudi.
Šéf divize elektroniky přitom vychází ze stávajícího zájmu, který předčil veškerá očekávání německé automobilky. Kupříkladu u nové generace Q7 měla být poptávka malá, nicméně při ceně 500 Eur (13 600 Kč) a při faktu, že většina prodaných vozů je na leasing, jde de facto o doplněk „za babku“. Z toho důvodu vlastně značka pomalu ani nevyrábí základní verze, které jsou vybaveny analogovým displejem.
Hudi přitom očekává, že stejná situace se odehraje také u nového Audi A4. U menšího A3 sice možná tak velký zájem nebude, nicméně to čtyřem kruhům nezabraní v tom, aby danou technologii u malého hatchbacku a sedanu značka nenabízela. Facelift A3 navíc není konečnou, další stanicí je příští Audi Q5. Jak je tedy patrné, v nabídce automobilky skutečně nebude bez virtuální kokpitu mnoho vozů nabízeno.
Důvodem je i ten fakt, že Audi se takto hodlá vymezit vůči konkurenci. Hudi totiž dodává, že od příchodu digitálního přístrojového štítu uteklo již 18 měsíců, a stále tu není žádná další značka, která by s něčím podobným přišla. „Podívejte se třeba na novou řadu 7 od BMW. Nemá virtuální kokpit, a přesto jde pro Mnichov o technologického lídra.“ Zda je to ale tragédie, to již necháme na vás.



Facelift přinese Audi A3 virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, kterým se poprvé pochlubila nová generace TT
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva