Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

1.7.2015 | Jiří Kaloč, Petr Prokopec | 13 příspěvků

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.

Novému Audi A4 se dnes budeme věnovat již třetí den po sobě. Za tím ovšem nehledejte nadržování koncernu, ale spíše ten fakt, že jde o model zásadním způsobem ovlivňující střední třídu. Pravda, kupříkladu v rámci zavazadelníku se Avant nemůže rovnat Volkswagenu Passat Variant a už vůbec ne takové Škodě Superb Combi. Nicméně vůz z Ingolstadtu míří za trochu jinými zákazníky. Takovými, kteří budou volit mezi ním, BMW řady 3, Mercedesem třídy C či třeba alternativami v podobě Jaguaru XE a nově příchozí Alfy Romeo Giulia.

Po srovnání generace B9 s jejím předchůdcem tak nově přikročíme k dalšímu klání, a sice s výše jmenovanými největšími soupeři novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Začneme přitom u rozměrů, díky nimž by se nová Audi A4 mohla ihned postavit na pomyslný piedestal. S délkou 4 726 milimetrů totiž o podstatných 102 mm přesahuje řadu 3. Jaguar je pak kratší o 55 mm a Mercedes o 40 mm.


Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 1 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 08Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 2 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 06Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 3 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 03

Kupodivu, i přes tento „přesah“ se sedan z Ingolstadtu nemůže pochlubit větším zavazadlovým prostorem. Stejně jako BMW a Mercedes totiž i Audi nabízí nad zadní nápravou 480 l. Britský vůz však již zůstává s 455 litry pozadu. V případě Alfy zatím potřebná data nejsou k dispozici, dodat tak již můžeme pouze tolik, že Avant dokáže pobrat 505 až 1 510 l. Tedy o chlup více než třeba řada 3 Touring.

Přesunout se můžeme k hmotnosti, což je oblast, kde by mohl dominovat zejména italský vůz. Bohužel, v jeho případě nemáme plná data k dispozici, přikročit tak můžeme především ke srovnání s BMW a Jaguarem. Zde Audi hraje s 1 320 kg naprostý prim, nejlehčí řada 3 je totiž o více než sto kil těžší, a to je přitom vybavena tříválcem. XE pak startuje na 1 474 kg, přestože dostal do vínku více hliníku.

Zatím si tedy Audi vede velmi dobře, v případě motorového prostoru se však již výrazné rozdíly vůči konkurenci víceméně smazávají. Tedy alespoň v případě standardní nabídky, vrcholné modely totiž Ingolstadt stále ještě nepředstavil. Alfa Romeo pro změnu zase pustila do světa pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde, srovnávat tak budeme novou A4 opět hlavně s britským a německými rivaly.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 4 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 01Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 5 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 09Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 6 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 10

Základním benzinovým motorem u Audi je 1,4 TSI o výkonu 150 koní, se kterým zvládnete stovku za 8,9 sekundy. Stejný čas poté potřebuje tříválcové BMW 318i naladěné na 136 koní, v případě Jaguaru však můžete počítat s 8,4sekundovým sprintem, za čímž stojí jeho 163 koní. Mercedes C 180 jich pak do vínku dostal sice „jen“ 156, přesto danou disciplínu zvládá nejrychleji, a to za 8,2 s.

V případě dieselových pohonných jednotek jsou již rozdíly těsnější, zvláště pokud srovnáme obdobně výkonné agregáty. A4 2,0 TDI o výkonu 150 koní totiž stovku zvládá za 8,6 sekundy, stejně jako BMW 318d s identickou silou pod kapotou. Jaguar XE se 163 koňmi pak daný sprint sráží na 8,4 sekundy, v případě Mercedesu je pak možné počítat dokonce s 8,1 s. Ovšem díky 170 koním.

V případě zcela opačné škály nabídky aktuálně nemáme čím posloužit, modely S4 a RS4 teprve čekají na své odhalení. Mrkneme tedy na spotřebu resp. emise CO2, které budou rozhodující zejména pro správce vozových parků. Opětovně přitom musíme mimo srovnání postavit Alfu, neboť v jejím případě byla prozatím zveřejněna jen data související s vrcholnou pohonnou jednotkou.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 7 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 11Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 8 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 13Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 9 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 16

Audi pak v rámci emisí můžeme postavit rovnou do čela nákupního seznamu, A4 2,0 TDI ultra totiž emituje pouhých 95 g/km. Spotřeba této verze pak byla vyčíslena na 3,7 l/100 km, tedy opět níže než třeba u takového BMW 320d EfficientDynamics, které do vínku dostalo 3,9litrovou spotřebu a 99gramové emise CO2. Obdobně (3,8 l, 99 g) je pak na tom Jaguar XE a Mercedes C 180.

Tím ale naše srovnání můžeme ukončit, na ceny přijde řada až blíže k zahájení prodeje. K tomu dojde krátce po skončení zářijového autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením startujícím na 850 tisících korun nejspíše dojde k lehkému navýšení.

Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 10 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 22Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 11 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 25Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 12 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 30Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.? - 13 - Audi A4 2016 nove B9 zive sedan 38

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.