Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2016: nová generace se rýsuje, s platformou MLB zhubne 100 kilo
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A4 z vysokopevnostní oceli má vážit méně než hliníkový Jaguar XE. Svým vzhledem naváže na styl nového TT.
Současná generace Audi A4 s interním označením B8 je na trhu již od roku 2008. Není proto divu, že se už docela dlouho mluví o nástupci. Jeho příchod jsme očekávali již loni, nakonec se však dočkáme až letos ve Frankfurtu. Dané zdržení ale snad bude stát za to, neboť podle nových informací a neoficiálních ilustrací bude německá novinka působivá jak po stránce vizuální, tak i po té mechanické.
Začít můžeme vzhledem, který sice bude jen evoluční, díky několika detailům ale můžeme očekávat opravdu agresivní zjev. Dominantou přídě bude čelní maska, která oproti stávajícímu provedení dozná zvětšení, a to na úkor světlometů. Ty pro změnu vsadí na úsporné LEDky, což umožnilo jejich zmenšení. Vše pak rámují ostré linie, které byly inspirovány designem třetí generace Audi TT.
Bokům mají vládnout tři linky, z nichž ta vrchní je spojnicí mezi předními a zadními světlomety. Také v jejich případě můžeme počítat s diodami, které u základních verzí doplní dvojice koncovek výfuku a mírně zvednutá hrana víka zavazadelníku. Dorazit však mají také modely S4 a RS4, které počet koncovek ohraničujících difuzor zdvojnásobí. K mání přitom budou i s s typicky výraznějšími nárazníky.
Kromě těchto variant se příští rok dočkáme také příchodu Audi A5 Sportback, jehož základní linie budou shodné, doprovodit je ovšem má více skloněné čelní okno a výrazněji se svažující linie střechy. Všechny verze přitom budou postaveny na zcela nové platformě MLB, na níž se posléze postaví všechny větší modely značky i jejich příbuzní od Volkswagenu nebo Porsche.
Stejně jako v případě platformy MQB můžeme také v tomto případě počítat zejména s užitím vysokopevnostní oceli, se kterou je spojena přibližně stokilová dieta. Dieselové Audi A4 2,0 TDI by tak mělo vážit přibližně 1 400 kg, což ve srovnání s konkurenčním Jaguarem XE představuje hmotnost nižší o 40 kg. A to je přitom britská novinka postavena převážně z hliníku.
Počítat bychom tedy měli s lepší ovladatelností i nižší spotřebou, zvláště u verze 2,0 TDI Ultra. Ta již nyní jezdí za udávaných 4 l/100 km, a tak na papíře emituje v průměru 104 gramů CO2 na kilometr. Jelikož ovšem váží 1 615 kg, lze u nástupce počítat přibližně s nějakými 3,7 litry, což lze přepočítat na 97 gramů CO2. Opět tak bude poražen Jaguar XE a jeho 99 g/km.
Zatímco u méně výkonného spektra pohonných jednotek se dá hovořit již prakticky o jistotě, opačnou část nabídky halí rouška tajemství. Stále totiž není jisté, zda Audi RS4 nevymění 4,2litrový atmosférický osmiválec za přeplňovaný třílitrový V6, který již užívá S4. Je to ovšem nanejvýš pravděpodobné, ostatně před koncem 4,2 V8 v RS4 jsme nedávno varovali.
Ve Frankfurtu se ale pravdu nejspíše nedozvíme, i když je možné, že mnohé napoví videa prototypů, která můžeme stoprocentně očekávat. Dále tedy nebudeme spekulovat a přesuneme se do kabiny, která bude rovněž ovlivněna zmiňovaným Audi TT. Počítat tedy můžeme s virtuálním kokpitem, tedy digitálním přístrojovým štítem.
Kromě toho lze čekat také větší prostor na zadních sedadlech a v zavazadelníku, ani tady ale nejsou k dispozici detaily. Je však možné, že Audi nám nějaký ten náhled věcí budoucích ukáže již za pár týdnů v Ženevě, která jinak bude zasvěcena premiéře nové R8.


Chystané Audi A4, respektive S4, se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích...
...jež vycházejí z nejnovějších špionážních snímků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva