Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6, S6 a RS6 2015: facelift přinesl nový vzhled i základní motor
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní benzin slibuje spotřebu 5,7 l/100 km, u A6 Avant 2,0 TDI můžete sáhnout po kompozitních pružinách.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla modernizovat „šestkovou“ řadu. Ta se zvenčí pyšní hlavně lehce upravenou čelní maskou, kdy standardní verze A6 a A6 Avant dostaly osm horizontálních lamel. Pro modely S6 a S6 Avant byl pak tento počet zredukován na šest, zatímco Audi A6 Allroad dostalo lišty vertikální a RS6 Avant výplet ve tvaru včelích pláství. Mimo to si ovšem lze povšimnout také přeprofilovaných nárazníků, bočních prahů či koncovek výfuku.
Nové jsou rovněž světlomety, přičemž za příplatek můžete sáhnout také po LEDkách či dokonce technologii Matrix LED. Tím ale venkovní proměna končí a my můžeme nakouknout do interiéru, kde nás víceméně čeká jen selekce nových barev čalounění (přidán byl šedý odstín Flint a červený Arras). Zbytek kabiny ale zůstává při starém, což platí jak o sedadlech, která lze na přání vybavit masážním strojkem, tak o multimediálním systému MMI.
Zásadní změny se však odehrály pod kapotou, kde v rámci standardu lze vybírat ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů. Naprostou novinkou je verze 1,8 TFSI, se kterou se u sedanu pojí hmotnost pouze 1 535 kg (bez řidiče) a automatická převodovka S tronic. Výkon přitom činí 190 koní, spotřeba byla u obou karosářských variant vypočítána na 5,7 l/100 km a emise CO2 na 133 gramů na kilometr.
Další zásadní změnu lze pak vysledovat u třílitrového turbodieselu, který ve verzi BiTurbo standardně produkuje 320 koní. Jelikož Audi slaví 25. výročí motorů TDI, budou k mání verze A6 Competition a A6 Avant Competition naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost - obojí je známe už ze stejně pojmenované verze A7 Sportback. Přenos síly přitom bude mít na starosti osmistupňový automat.
Novinky jsou také spojené s modelem A6 Avant 2,0 TDI ultra, kde kromě 190 koní můžete počítat se spotřebou 4,2 l/100 km a na přání také s pružinami vyrobenými z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace má ušetřit 4,4 kilogramu neodpružené hmotnosti, přičemž ještě dále poníží žíznivost. V rámci litých kol přitom můžete sáhnout po 17- až 20palcovém provedení.
Tím ale víceméně modernizace skončila, u modelů A6 Allroad quattro, S6, S6 Avant a RS6 Avant již k mechanickým změnám nedošlo. V rámci faceliftu lze tedy počítat pouze s minoritní kosmetickou proměnou, která je u vrcholného kombíku spárována s výkonem 560 koní. Čtyřlitr V8 twin-turbo ovšem pohání i obě „šestky“, kde na všechna čtyři kola posílá koní 450.
Do prodeje novinky zamíří již během tohoto podzimu, přičemž na německém trhu lze nový model Audi A6 1,8 TFSI pořídit za 38 400 Eur (cca 1 056 000 Kč). Kombi je o 2 500 Eur (68 750 Kč) dražší, zatímco Allroad 3,0 TDI startuje na sumě 56 650 Eur (1 557 875 Kč) a S6 na částce 75 400 Eur (2 073 500 Kč). Za vrcholné RS6 Avant pak dáte 108 900 Eur (2 994 750 Kč).
Audi A6 2014 facelift






Audi A6 Avant 2014 facelift
Audi A6 Allroad Quattro 2014 facelift
Audi S6 2014 facelift
Audi S6 Avant 2014 facelift
Audi RS6 Avant 2014 facelift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Ceny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 2 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 4 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 5 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 7 hodinamiDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.14. 13:45 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom