Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s
14.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po faceliftu modelu A7 přichází jako dárek k pětadvacetinám TDI do jeho útrob posílené šestiválcové biturbo. Při overboostu dává až 346 koní.
Je tomu zhruba dva měsíce zpátky, co jsme se zmiňovali podrobně o modernizovaném provedení pětidvéřového „kupé” A7 (nebo spíše liftbacku) ingolstadských inženýrů, jehož změny inkasovala i silnější a o něco sportovnější verze S7. Předně se jednalo o nové příplatkové přední světlomety Matrix LED, které loni představilo modernizované pojetí limuzíny A8, dále o novou generaci rozhraní MMI a modifikované nárazníky.
U čtyř kruhů si ale však nechali jako nerozbalený dárek pro zákazníky ještě novou naftovou variantu 3,0 TDI Competition, která pro nás symbolizuje konkurenta pro mnichovský model M550d xDrive, respektive dosud neexistující M650d Gran Coupe. Jedná se o variantu, s níž hodlají u Audi oslavit pětadvacáté výročí naftových motorů s nápisy TDI a aby to nebyl jen další ediční model s několika prostými emblémy, podívali se turbodieselu pořádně na zoubek a nainstalovali ho do verze s přídomkem Competition.
Šestiválcový motor s dodatkem „clean diesel“ (signalizuje plnění Euro 6) dopovaný dvojicí turbodmychadel teď umí ze tří litrů nabídnout 326 koní, tedy o třináct více než standardní dostupná verze. Pokud však bude řidič akcelerovat s plynovým pedálem zarytým do koberečku, A7 Sportback ze sebe doluje ještě o 20 koní víc, tedy celých 346 - po dobu několika sekund. Maximální točivý moment přenášený osmistupňovým automatem s pádly na volantu a systémem pohonu všech kol quattro dosahuje 650 Nm v rozmezí 1 400 až 2 800 otáček.
V praxi podle Audi dosahuje takto motorizovaný model A7 zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a celé to naftové drama doplňuje opět speciálním výfukem, který prý místy působí, jakoby náležel osmiválcovému benzinovému kolegovi. Při tom všem by se průměrná spotřeba neměla přehoupnout přes 6,1 litru, i když je zcela jasné, že přehoupne. Speciální edice je navíc pro zdůraznění sportovnější charakteru vybavena paketem S line, který přináší o 20 milimetrů snížený a řádně přitvrzený podvozek.
Kromě toho budou poznávacím znakem dvacetipalcová kola s pětiparskovým černým designem a červenými brzdovými třmeny zakusujících se do sedmnáctipalcových kotoučů. Pokud by někoho zajímaly parametry obutí, pak vězte, že dosahují 265/35 R20. Paket S line samozřejmě přináší i sportovnější nárazníky a prvky s černým leskem (včetně krytů zrcátek), navíc i trochu zavádějící nápisy V6 T na blatnících, které známe z benzinového modelu S4. Dvojice leskle černých výfuků údajně vynikne se všemi laky, v nichž se competition objeví. Jedná se o šedý Daytona, červený Misano, šedý Nardo nebo modrý Sepang.
Spolu s S linovým exteriérem samozřejmě koresponduje i kabina, která je vyvedena v černé barvě. Sportovní sedadla jsou pokryta kůží Valcona a v nabídce bude i příplatková ještě sportovnější varianta s kontrastním červeným či šedým prošíváním. Obložení je tvořeno buď hliníkem nebo speciálním černým dřevem Beaufort a také v jejich kombinaci.
Speciální model se samozřejmě pochlubí všemi devízami faceliftovaných variant. Standardně montovaná LED světla lze nahradit variantou Matrix za příplatek, stejně tak se v nabídce najde výkonnější verze navigačního systému MMI plus nebo asistenční systémy v čele s nočním viděním. Zákazníci mohou Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition objednávat od začátku srpna za cenu od 72 tisíc Euro (1,975 milionu korun), přičemž první dodávky proběhnou na podzim.
Speciální varianta Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition je oslavou 25 let od zrození pohonných jednotek TDI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva