Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 D5: detaily nové generace se rýsují, jako S8 nabídne 580 koní
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka chce být agresivní na pohled a revoluční uvnitř. Dorazí s výkonnými motory V8 a V12.
Nová generace Audi A8 s interním označením D5 se měla ukázat na počátku příštího roku. Jak jsme ovšem zmínili někdy před třemi týdny, německá automobilka rozhodla o ročním odkladu, neboť vrcholná limuzína by měla být prvním vozem čtyř kruhů, jenž se bude pyšnit autonomním řízením. To vychází z konceptu Prologue, stejně jako vzhled. Tato fakta jsou však již delší dobu známa, proto rychle přejděme k těm nově poznaným.
V prvé řadě se zaměříme na motorový prostor, kde najdeme turbodiesely spárované s elektricky ovládaným kompresorem. Očekávat tak můžeme nižší spotřebu a vyšší výkon, kromě toho ovšem dorazí také jeden zcela nový agregát, a sice třílitr V6. Ten bude naladěn na 286 koní a 620 Nm, přičemž sloužit má jakožto náhrada za stávající šestiválcový turbodiesel, který produkuje 258 koní a 580 Nm.
Zmínit můžeme rovněž novinky spojené s benzinovými oktany, zejména pak s vrcholnými agregáty. Čtyřlitrový osmiválec by totiž měl nově nabízet 580 koní a 800 Nm, přičemž pohánět bude verzi S8. Ta sice aktuálně používá rovněž toto twin-turbo, jeho výkon však činí „pouze“ 520 koní a 650 Nm. Počítat tedy můžeme s citelně lepší jízdní dynamikou.
Na vrchol řady se postaví šestilitrový dvanáctiválec, který nabídne 585 koní a 800 Nm. Jelikož však v jeho případě počítáme s vyšší hmotností než u osmiválcové S8, zabere akcelerace z klidu na stovku o pár desetin více. Na konkrétní údaje si ovšem budeme muset ještě hodně dlouho počkat, neboť nová generace má debutovat až na sklonku roku 2017.
Již letos by ovšem značka měla na autosalonu v Šanghaji představit koncept, který by měl sloužit jakožto předobraz chystaného Audi A9. Toto čtyřdveřové kupé sice dorazí ještě později než limuzína A8, pod kapotou se však očekává shodná technika. Je proto dost možné, že náznak věcí budoucích bychom mohli spatřit již za nějaké dva týdny v Číně.
Vraťme se ale zpátky k tradičnímu modelu, který má kromě jiného přepřáhnout na 48voltový elektrický systém. Očekávat máme také zrevidované osmistupňové automatické převodovky a pohon všech kol quattro již ve standardu. A mimo výše zmíněné pohonné jednotky dorazí i plug-in hybridní verze párující benzinový šestiválec s elektromotorem.
Zvenčí se vůz má pyšnit zejména prominentní čelní maskou, která dá každému najevo, že se jedná o vrcholný model a nikoliv o Audi A4 či A6. Dále se objeví laserové světlomety, zatímco vzadu mezi diodami přibude chromový pásek, který vůz vizuálně rozšíří. Zavalitě však v kombinaci s velkými koly a atletickou karoserií vypadat nebude.
Revoluční proměnou má projít kabina, která bude stavět na stylu nastaveném novým Audi Q7. Dorazí tedy plně digitální štít, mimo hru ale prý bude multimediální systém MMI. Místo něj má dorazit celá řada dotykových displejů, jak ostatně diktují moderní trendy. Aktuálně však není jasné, jak daleko hodlá německá automobilka v tomto směru zajít.
Dodat tak již můžeme pouze pár informací o v úvodu zmíněném autopilotu, který bude vycházet z dat kamer, radarů a laserových či ultrazvukových senzorů. Navíc bude napojen na vysokorychlostní internet, skrze který bude centrální server neustále zásobovat novými informacemi. Z těch se má učit, čest tedy máme s jistou formou umělé inteligence.




































Koncept Audi Prologue Piloted Driving předznamenává vzhled nové generace limuzíny A8. Kromě toho se pyšní i autopilotem, kvůli němuž byl příchod novinky o rok oddálen
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva