Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chce také konkurovat Tesle, plánuje dva zbytečné elektrické modely
24.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím není jasné, jak bude elektro-Audi vypadat. Nelze vyloučit velikost podobnou modelu A6, dojezd se má pohybovat až okolo 450 km.
Audi potvrdilo plány přímo konkurovat Tesle Model S s vlastním elektrickým automobilem. Takový vůz je v současnosti ve vývoji, uvedl technický šéf Audi Ulrich Hackenberg. Podle jeho dalších slov bude novinka Audi v prodeji v roce 2017 a nabídne dojezd okolo 450 km na jedno nabití. Audi se tak vydává na podobnou cestu jako Porsche, které také plánuje Tesle konkurovat vlastním elektromobilem.
„Společně s vývojovým týmem jsme dokázali přepracovat projekt R8 e-tron a jeho technologii a jsme na cestě k dojezdu 450 km. Lze říci, že tato technologie bude použita v dalším voze s dlouhým dojezdem. Ten je ve vývoji a přijde na trh v roce 2017, ale nebude to sportovní auto,” řekl Hackenberg. Chlubit se R8 e-tron však vypadá trochu zvláštně - vzpomeňte, jak v minulých měsících a letech Audi stále měnilo své stanovisko ohledně výroby tohoto vozu.
Zatím není jasné, jestli elektromobil Audi bude součástí nějaké modelové řady, jako to je s plynovým A3 g-tron či hybridním e-tron, nebo jestli bude stát samostatně, tedy blíže vozům BMW i. Hackenberg nehovořil o vzhledu vozu, očekává se však, že to bude sedan, protože takové vozy mají větší půdorys, takže dostanete pod podlahu větší baterie. Ty tak nebudou zabírat tolik prostoru pro posádku ani pro zavazadla.
Po technické stránce se zatím Audi jen chlubí oním 450km dojezdem, kterého se jim podaří dosáhnout díky novým, efektivnějším elektromotorům a lepším bateriím, zejména ve srovnání s Volkswagenem e-Golf, jehož dojezd je třetinový. Podle dr. Heinze-Jakoba Neussera jsou motory ve vyvíjeném elektro-Audi až pětkrát účinnější než ty v e-Golfu. Docela by nás zajímalo, jak toho lze při obecně vysoké efektivitě elektrického motoru dosáhnout...
Elektrické Audi však, pokud bude chtít konkurovat Tesle Model S, bude muset být zhruba velikosti modelu A6. Něco takového předpovídal v roce 2012 koncept A6 L e-tron (na snímcích), který ale sériové výroby zatím nedošel. Máme-li se dočkat i podobného dojezdu jako u Modelu S, dost možná bude podobná i váha, tedy zhruba dvě a čtvrt tuny. Současný sedan A6 s konvenčními motory váží od 1,6 do 1,9 tuny.
Můžeme se opět ptát, proč se chce Audi do něčeho takového pouštět, když je všude na světě se svými konvenčními auty velmi úspěšné a už pokusy na hybridním poli skončily fiaskem. Elektromobily jsou dnes vysoce ztrátový byznys, a to i v případě Tesly, jejíž dojezd je zatím stále s velkým náskokem nejlepší a svým oportunismem a lžemi dostává peníze „bokem” od kde koho.
Důvody můžeme vidět ve vládních i nadvládních regulacích, jak již dříve uvedli Fiat i Honda, tedy například v emisních kreditech, na jejichž prodeji v současnosti vydělává právě Tesla. A Audi jistě bude radši dotovat vlastní ztrátový byznys než cizí. Kromě toho je možno vidět důvody pro stavbu elektromobilu i v přísných evropských emisních limitech, které vstoupí v platnost v roce 2020. Tak či onak půjde o další „zbytečná auta”, zákazníci o ně nestojí ani za vysokých nestandardních podpor všeho druhu...


















Ingolstadtský konkurent Tesly Model S by nemusel být velikostí a pojetím dalek konceptu Audi A6 L e-tron z roku 2012
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 11 hodinamiPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva