Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chce také konkurovat Tesle, plánuje dva zbytečné elektrické modely
24.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím není jasné, jak bude elektro-Audi vypadat. Nelze vyloučit velikost podobnou modelu A6, dojezd se má pohybovat až okolo 450 km.
Audi potvrdilo plány přímo konkurovat Tesle Model S s vlastním elektrickým automobilem. Takový vůz je v současnosti ve vývoji, uvedl technický šéf Audi Ulrich Hackenberg. Podle jeho dalších slov bude novinka Audi v prodeji v roce 2017 a nabídne dojezd okolo 450 km na jedno nabití. Audi se tak vydává na podobnou cestu jako Porsche, které také plánuje Tesle konkurovat vlastním elektromobilem.
„Společně s vývojovým týmem jsme dokázali přepracovat projekt R8 e-tron a jeho technologii a jsme na cestě k dojezdu 450 km. Lze říci, že tato technologie bude použita v dalším voze s dlouhým dojezdem. Ten je ve vývoji a přijde na trh v roce 2017, ale nebude to sportovní auto,” řekl Hackenberg. Chlubit se R8 e-tron však vypadá trochu zvláštně - vzpomeňte, jak v minulých měsících a letech Audi stále měnilo své stanovisko ohledně výroby tohoto vozu.
Zatím není jasné, jestli elektromobil Audi bude součástí nějaké modelové řady, jako to je s plynovým A3 g-tron či hybridním e-tron, nebo jestli bude stát samostatně, tedy blíže vozům BMW i. Hackenberg nehovořil o vzhledu vozu, očekává se však, že to bude sedan, protože takové vozy mají větší půdorys, takže dostanete pod podlahu větší baterie. Ty tak nebudou zabírat tolik prostoru pro posádku ani pro zavazadla.
Po technické stránce se zatím Audi jen chlubí oním 450km dojezdem, kterého se jim podaří dosáhnout díky novým, efektivnějším elektromotorům a lepším bateriím, zejména ve srovnání s Volkswagenem e-Golf, jehož dojezd je třetinový. Podle dr. Heinze-Jakoba Neussera jsou motory ve vyvíjeném elektro-Audi až pětkrát účinnější než ty v e-Golfu. Docela by nás zajímalo, jak toho lze při obecně vysoké efektivitě elektrického motoru dosáhnout...
Elektrické Audi však, pokud bude chtít konkurovat Tesle Model S, bude muset být zhruba velikosti modelu A6. Něco takového předpovídal v roce 2012 koncept A6 L e-tron (na snímcích), který ale sériové výroby zatím nedošel. Máme-li se dočkat i podobného dojezdu jako u Modelu S, dost možná bude podobná i váha, tedy zhruba dvě a čtvrt tuny. Současný sedan A6 s konvenčními motory váží od 1,6 do 1,9 tuny.
Můžeme se opět ptát, proč se chce Audi do něčeho takového pouštět, když je všude na světě se svými konvenčními auty velmi úspěšné a už pokusy na hybridním poli skončily fiaskem. Elektromobily jsou dnes vysoce ztrátový byznys, a to i v případě Tesly, jejíž dojezd je zatím stále s velkým náskokem nejlepší a svým oportunismem a lžemi dostává peníze „bokem” od kde koho.
Důvody můžeme vidět ve vládních i nadvládních regulacích, jak již dříve uvedli Fiat i Honda, tedy například v emisních kreditech, na jejichž prodeji v současnosti vydělává právě Tesla. A Audi jistě bude radši dotovat vlastní ztrátový byznys než cizí. Kromě toho je možno vidět důvody pro stavbu elektromobilu i v přísných evropských emisních limitech, které vstoupí v platnost v roce 2020. Tak či onak půjde o další „zbytečná auta”, zákazníci o ně nestojí ani za vysokých nestandardních podpor všeho druhu...


















Ingolstadtský konkurent Tesly Model S by nemusel být velikostí a pojetím dalek konceptu Audi A6 L e-tron z roku 2012
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 6 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 9 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
