Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi ještě loni masivně podvádělo s diesely, jejich emise ovlivňovalo hned čtyřmi fígly
1.7.2019 | Petr Prokopec
Do stejné řeky nevstoupíš, řekli si asi Němci a nepoučení následky Dieselgate i léta po jejím vypuknutí manipulovali emise svých dieselů. Velký skandál z toho ale asi nebude.
Nejspíše i k lidem žijícím mimo civilizaci již pronikla zpráva, že Volkswagen zkusil s dieselovými motory prorazit také v Americe. Byl však nachytán při podvodu, za který opravdu draze zaplatil. Němci se od té doby zaklínají transparentností na všech frontách a prohlašují, že usilovně pracují na tom, aby jim svět opětovně začal věřit. To se ovšem snadno řekne a daleko hůře udělá. Zvláště když koncern evidentně nevynechá jedinou příležitost, jak podvádět zas a znovu.
Německá média Bayerischen Rundfunk a Handelsblatt nově konstatují, že tamní ministerstvo vnitra identifikovalo hned čtyři různá zařízení, která byla součástí softwaru šestiválcových dieselů Audi. Tato zařízení byla vyvinuta automobilkou a měla u třílitrových motorů během povinných laboratorních testů snížit emise na mnohem nižší úroveň, než jaké pak vozy dosahovaly na silnici. Jinými slovy se tedy jednalo o tentýž podvod, při kterém byl Volkswagen přistižen v roce 2015.
Problém ovšem tkví v tom, že „chytrý“ software byl součástí motorů prodávaných ještě na počátku loňského roku. Ve výsledku se tedy nelze divit organizacím jako Deutsche Umwelthilfe, že chtějí zakázat vjezd i těch nejnovějších dieselů do center měst. Jak se totiž ukazuje, za skutečně čisté lze považovat opravdu pouze ty jednotky, které plní emisní normu Euro6d-TEMP či Euro6d. První přitom začne platit letos v září, druhá příští rok - jde tedy o zcela nové vozy.
Pokud do dané rovnice zakomponujeme ještě přístup německé vlády, nemělo by vlastně nikoho překvapit, že Němci podvádí i několik let poté, co dostali pořádně přes prsty. Jakkoliv totiž emise ovlivňují všechna čtyři zařízení, pouze jedno bylo shledáno zcela ilegálním. Zbývající trojice se evidentně vešla do povolených mantinelů, když existovaly okolnosti, za nichž byly zvýšené emise ospravedlněné jinými zájmy (spolehlivost motoru, stabilita dodávky výkonu při akceleraci např. při předjíždění apod. Audi ke shovívavosti úřadů stačilo povolat zpět do servisů na 200 tisíc aut, a to dokonce dobrovolně, nikoliv povinně.
Média přitom dodávají, že kromě již zmiňovaných zařízení označených jako A, B, C a D, byla v motorech Audi nalezena ještě další tři. I ta mají do jisté míry ovlivňovat emise, ta už jsou ale zcela v souladu se zákonem. Mimo je tedy pouze funkce zvaná Motoraufwärmfunktion, v jejímž případě se papírově počítá s ohříváním motoru, ve skutečnosti ale bylo výsledkem jen zvýšení emisí studených agregátů. Zajímavé přitom je, že něco podobného bylo kdysi nalezeno u Opelu a Fiatu, obě značky ale obvinění smetly ze stolu.
Ještě zajímavější je pak dle Bayerischen Rundfunk a Handelsblattu ta skutečnost, že s daným objevem nemělo vyrukovat přímo ministerstvo dopravy na základě vlastních testů. Místo toho za vším měly stát informace pocházející přímo od Audi. Je tak otázkou, kolik zařízení vůbec diesely této značky zahrnují a jak daleko byli vyšetřovatelé od jejich objevení. Spíše to ale bylo blízko, jinak si náhlou upřímnost čtyř kruhů neumíme vysvětlit.
Suma sumárum se tedy v Německu s diesely podvádělo, podvádí a nejspíše i podvádět bude - koneckonců kromě vozů Audi jsou oním třílitrem osazeny i vozy Volkswagenu a Porsche. Neděláme si navíc iluze, že jinde je to jiné. Současné emisní normy jsou totiž nastavené tak tvrdě, že jejich splnění bez „vykročení štěstíčku naproti“ je stejně reálné jako prostrčení velblouda uchem jehly. A vědomy jsou si toho zjevně i úřady, které tak už v podobných případech více nekonají než konají.



Audi mělo s diesely podvádět ještě loni na počátku roku. Jelikož se však samo „prásklo“, nejspíše z toho nic nebude
Zdroje: Bayerischen Rundfunk a Handelsblatt přes Autocar
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva