Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu
2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka vznikne na základech Volkswagenu Polo. Spotřebu 1,5 l/100 km v kombinaci s elektromotorem ale můžeme předem označit za nereálnou.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se skutečně snaží, aby nechyběla v jediném segmentu. Platí to tedy hlavně na evropských a asijských trzích, Amerika proklamovanou prémiovost zatím až tak vážně nebere. V tomto směru těžko něco změní i rok 2016, kdy by se premiéry měl dočkat nejmenší crossover značky, Audi Q1. Založen totiž bude na Volkswagenu Polo, přičemž v rámci délky nemá přesáhnout 3,8 metru. Startovat ovšem bude na poměrně vysokých 20 000 Eur (cca 520 tisíc korun). Skutečně tak nenabízí parametry, které by za oceánem mohly ohromit, na Brusel ovšem tento model stoprocentně zapůsobí.
Stane se tak ovšem až v roce 2018, kdy dorazí hybridní verze pyšnící se nereálnou spotřebou 1,5 l/100 km. Ta byla očividně vypočítána na základě udávaného 50kilometrového dojezdu po vzoru Opelu Ampera, ovšem ani po vybití baterií nevypadají tři litry paliva na sto kilometrů jako věrohodný údaj. Přeci jen vůz bude kvůli akumulátorům vážit o trochu více než standardní verze. Tyto výkřiky automobilek jsme však již mnohokráte zpochybňovali, a proto do daného tématu již dále zabředávat nebudeme.
Zmíníme tedy raději, že o pohon vozu se má postarat 1,2litrový benzinový motor v kombinaci s elektromotorem o výkonu 109 koní. Těžko říci, o jaké půjde ústrojí, neboť motor 1,2 TSI dává podobný výkon i beze elektromotoru a současný atmosféricky plněný tříválec 1,2 má nahradit turbo 1,0 TSI. Ale VW má jistě široký manévrovací prostor a nakonec elektromotor nemusí být na palubě kvůli výkonu, ale jen kvůli papírovému snížení spotřeby a skutečně vyšší efektivitě v městském provozu.
Co se týče standardních verzí, pak bychom prý měli počítat s benzinovou pohonnou jednotkou 1,4 TSI a novým tříválcovým turbodieselem 1,4 TDI. Oba prý nabídnou 90 koní, které zamíří pouze na přední nápravu skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Systém 4x4 by se navzdory stylizaci a zvýšené světlé výšce neměl objevit, a to ani u vrcholného provedení S1. To by ovšem mělo dostat přeplňovaný dvoulitr naladěný na 231 koní.
Další detaily nám jistě přinese čas, vůz před sebou přece jen má ještě více než dva roky vývoje. S nějakým tím konceptem by ale Audi po vzoru svých tradic mohlo dorazit už někdy v příštím roce.




Audi Q1 se již objevilo na prvních neoficiálních retuších
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub