Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R20: diesel-elektrický supersport vzejde ze speciálu R18 pro Le Mans
23.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náhrada za zrušený elektrosporťák R8 e-quattro nabídne 700 koní, hmotnost 1 150 kg a aktivní aerodynamiku. Stát by ale měla 19 milionů Kč.
Je to jen pár dní, co se Audi zmínilo o chystaném diesel-elektrickém supersportu, a již se začínají objevovat nové informace i počítačové retuše možného vzhledu. Ty přitom z velké části staví na vizáži závodního Audi R18 TDI, které v loni vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku Le Mans. Silniční verze tak na rozdíl od ostatních modelů Audi s registrační značkou dostane jen velmi malou čelní masku, společnost jí však budou dělat o to větší vertikální diodové světlomety. Mimo to model R20, což je zatím nepotvrzený název, nabídne také výklopné „racčí“ dveře, aktivní aerodynamické prvky a křídlo táhnoucí se po celé zádi, které by mělo zároveň fungovat i jako brzda.
Vzhled ovšem není jediným prvkem, který bude ze závodních okruhů přenesen na silnici. Jak jsme již dříve zmínili, šéf oddělení quattro GmbH Franciscus Van Meel by velmi rád chystaným modelem ohrozil nejvyšší supersportovní ligu světa včetně chystaného McLarenu P1. Nepůjde na to ovšem přes výkon, který by zastínil i chystané Bugatti Super Veyron, nýbrž přes firemní slogan. Náskok díky technice by přitom modelu R20 měla přinést kombinace dieselového šestiválce se dvěma turby, který pohání zadní kola, a dvou elektromotorů zaměřujících se na přední nápravu.
S možností jízdy čistě na elektřinu Audi asi nikoho neoslní, i přes chystanou hmotnost 1 150 kg nebudou mít baterie kapacitu větší než na pár kilometrů. Trakce zajištěná hybridním pohonem všech kol e-quattro, vektorování síly a především kombinovaný výkon 700 koní (550 k produkuje turbodiesel, 75 k pak každý elektromotor) by však již pozornost bohaté klientely vzbudit mohly.
Mimo to Audi R20 dostane již standardně rekuperaci brzdné energie či systém start/stop, otázkou změny v legislativě jsou pak zpětná zrcátka nahrazená kamerami. Uvnitř kabiny nebude mít německá značka problém s přidáním jednoho sedadla, závodní speciál R18 byl totiž již od počátku navrhován jako dvoumístný vůz, kterému byla skořepina spolujezdce vyjmuta.
I silniční verze přitom bude počítat s čtyřbodovými bezpečnostními pásy nebo rozměrným středovým displejem, na který se bude soustředit většina informací. Představení má pak Audi naplánováno na rok 2015, kdy by produkce celé automobilky měla dosáhnout 1,5 milionu vozů. R20 by přitom byl dárkem k tomuto úspěchu.
Po představení na Pebble Beach Concours d’Elegance by v roce 2016 měla následovat sériová výroba, limitována však bude na nějakých 100 až 250 vozů. Cena se přitom bude pohybovat okolo 750 000 Eur (cca 18 750 000 Kč).



Chystané Audi R20 má co nejvíce odpovídat svému předobrazu, závodnímu speciálu R18 TDI, který vyhrál loňskou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva