Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ videa) Nejnovější stíhačka z rodiny ingolstadtských RS dostala nový motor 2,5 TFSI s výkonem 400 k, který spolu s quattrem zajistí stovku za 4,1 s.
Tohle je další z pařížských premiér, které nás sice nemají čím překvapit, ale přesto mají moc potěšit. Audi RS3 zabalené do čtyřdveřové karoserie sedanu bylo nejdříve odhaleno na interní prezentaci automobilky, aby se nakonec v nedbalkách prohánělo po Severní smyčce Nürburgringu. Přesto tato ingolstadtská novinka nepochybně stojí za pozornost a tady máte detailní souhrn nejdůležitějších informací.
Předně stojí za zmínku motor. Ačkoli by se mohlo zdát, že Audi jen s drobnými retušemi recykluje původní pětiválec, pravda je taková, že se pod přední kapotou ostrého sedanu usídlila jeho nejnovější generace, která je díky hliníkové klikové skříni o 26 kilogramů lehčí než agregát v RS3 Sportback. Novinkou je také zdvojené vstřikování, přičemž jedna sada vstřikovačů dávkuje palivo do nasávacího potrubí, zatímco ta druhá přímo do spalovacích komor.
Výše uvedené berte jako důležitou úsporu hmotnosti nad předními koly, tím ale výčet dobrých zpráv nekončí. Nejnovější reinkarnace přeplňované řadové pětky o objemu 2,5 litru produkuje rovných 400 koňských sil v rozmezí od 5 850 do 7 000 otáček za minutu a maximální točivý moment 480 newtonmetrů dostupných od 1 700 do 5 850 ot./min.
Tohle všechno stačí malému sedanu v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol k akceleraci z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je - pro ilustraci - naprosto stejný čas, který při stejné disciplíně potřebuje o třídu větší BMW M3 se šestiválcem o výkonu 431 koní.
Nejvyšší rychlost kompaktního sedanu se čtyřmi kruhy na přídi činí 250 km/h, nicméně za příplatek si Audi trochu pohraje se softwarem a posune elektronický omezovač až na 280 kilometrů v hodině.
Pokud jde o podvozek, navenek mu dominují standardně dodávané devatenáctky s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, které lze na přání vyměnit za poněkud širší gumové válce s rozměrem 255/30 R19. Neméně impozantně vypadají také brzdy. Ty přední mají průměr 370 mm a kombinují se s až osmipístkovými třmeny, zadní pak mají 310 mm. V případě, že by vám to nestačilo, Audi vymění přední ocelové kotouče za karbon-keramiku, rozměry však neuvádí.
Audi RS3 Sedan má ve srovnání se sériovým autem o 25 mm snížený podvozek, agilitu v zatáčkách ale vylepšují i další úpravy. Přední náprava byla rozšířena o 20 mm, ta zadní pak o 14 mm. U základního provedení budou k mání pasivní tlumiče, součástí podvozku s přídomkem RS sport ale dostanete adaptivní jednotky pracující v režimech comfort, auto anebo dynamic.
Uvnitř nejnovější RS3 následuje své sourozence a podobně jako modely TT či R8 nabídne digitální přístrojový panel, kožené čalounění s kontrastním prošíváním, karbonové či kovové panely či výsuvný displej na palubní desce. Samozřejmostí jsou sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kombinací kůže a alcantary, přičemž tento materiál najdete také na stropnici, dveřích či středovému tunelu.
Pokud si nepotrpíte na zvuk pětiválce, můžete si objednat také špičkové audio Bang & Olufsen se čtrnácti reproduktory a výkonem přes 700 wattů. Kolik bude Audi chtít za tohle všechno, prozatím nebylo specifikováno, nicméně i s ohledem na vyšší výkony je stoprocentně jisté, že více, než momentálně svým zákazníkům účtuje za RS3 Sportback.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.











Audi RS3 sedan se naživo v Paříži ukázalo v neobvyklé modré barvě
Pětiválec pod kapotou RS 3 je zcela nový, ve srovnání s minulou generací se jeho hmotnost snížila o 26 kg a výkon poskočil o 33 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před hodinouSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 3 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 5 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 13:14 - delphin
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan