Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 2017: nová S4 dostane vyšší výkon, u kompresoru ale zůstane
15.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní varianta dostane evoluční verzi stávajícího přeplňovaného šestiválce. Jeho výkon naroste zhruba na 370 koní kvůli odstupu od S3.
Novou generaci Audi A4 již známe do nejmenších podrobností. Pravda, stále ještě nedošlo k výstavnímu debutu, který proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, mezinárodním testům či zahájení prodeje. Vše je ale otázka příštích několika málo měsíců, pročež můžeme vzít křišťálovou kouli a zadívat se do trochu vzdálenější budoucnosti. Ta je spojena se sportovní verzí S4, která by se měla ukázat někdy v průběhu příštího roku.
Pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je přitom zásadní otázkou při vývoji výkon a rychlost tohoto derivátu. V žádném případě totiž model S4 nesmí být převálcován menším Audi S3, které sice dostalo do vínku „pouze“ přeplňovaný čtyřválec a 300 koní, ovšem svého šestiválcového bratříčka z generace B8 dokázalo díky nižší hmotnosti a rychlejší převodovce zadupat do prachu. Lidé z prodeje tak náhle měli problém.
Tohoto interního souboje se ovšem značka nově chce vyvarovat, pročež výkon novinky posune někam do okolí 360 až 370 koní. Tím S4 zapadne přesně mezi modely S3 a chystané RS4, se kterým ovšem nebude sdílet motor. Oba vozy sice dostanou přeplňovaný šestiválec, nicméně ten méně výkonný by i nadále měl zůstat u kompresoru, zatímco potentnější dostane dvojité přeplňování turbodmychadlem.
S třílitrovou pohonnou jednotkou TFSI bude opětovně spřažena sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Audi sice naznačuje, že v závislosti na poptávce možná nabídne také manuál, těmto slibům ale příliš nevěříme, alespoň ne v Evropě (v USA zůstává předchozí S4 k mání s ručním řazením do konce svých dnů). Rozhodně však nepochybujeme o tom, že vůz bude opětovně k mání jako sedan i jakožto kombi. Výše zmíněné RS4 pak dorazí pouze jakožto tradiční Avant.
Nic bližšího momentálně již nezaznělo, nicméně prototypy již brázdí Nürburgring. Dá se tedy předpokládat, že zmínkami o tomto sportovním derivátu vás budeme zásobovat stále častěji. Momentálně tak již jen dodáme, že s ohledem na navýšení výkonu a nižší hmotnost, kterou dostalo do vínku již standardní Audi A4, lze očekávat zrychlení na stovku někde okolo 4,7 sekundy.



Nové Audi S4 již pilně trénuje na Ringu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB