Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi skončí s motory V8, jejich další generaci už nevyvine
7.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nedávno přišla s novými osmiválci, a to jak v benzinové, tak dieselové verzi. Je to ale poslední iterace takových pohonných jednotek.
Automobilový svět v poslední době ovlivňuje jeden nepříliš lákavý faktor, a tím je posedlost downsizingem za každou cenu. Důvodem je podle regulátorů snaha o ochranu životního prostředí, neboť s objemnějšími motory mají být spojeny vyšší emise než s přeplňovanými čtyřválci, tříválci či dokonce dvouválci. Na papíře tomu tak skutečně je, nicméně jak se ukazuje třeba na 30 modelech PSA, mezi laboratorním měřením a realitou je nemalý rozdíl.
Ve výsledku tak atmosférické osmiválce mohou být pro životní prostředí reálně menší zátěží než moderní pohonné jednotky, zvláště když uvážíme náročnost jejich mnohdy nesmyslně brzkého vývoje. Nicméně také kauza Dieselgate nám ukázala, že politikům o realitu opravdu nejde, jen o dodržování z prstu vycucaných pravidel.
Proč zde ale o tom všem hovoříme? Důvod asi uhádnete. Automobilky v tomto ohledu nehodlají využít své silné pozice při vyjednávání s vládami po celém světě, ale místo toho jednoduše drží „ústa, krok i zástup“. Pro Audi a s ním možná i celý koncern VW je tak nejspíše aktuální generace osmiválcových motorů tou poslední, kterou Němci vyvinulo. Ve snaze o odvedení pozornosti stranou dieselového skandálu i v jeho důsledku totiž VW Group klade důraz na alternativní ústrojí.
„Vedení Audi by dle plánu chtělo do roku 2025 mít zhruba 25 až 35 procent portfolia elektrifikované. Bylo by tedy velmi obtížné ospravedlnit nemalou investici do dalšího nového osmiválce kvůli nákladům, které si vyžádá vývoj elektrického či hybridního ústrojí a pakety baterií,“ ozřejmuje příchod nevyhnutelné, byť pro nás smutné budoucnosti anonymní zdroj znalý situace v koncernu.
Měli bychom si tedy o poznání více vážit dieselového osmiválce, který zamířil pod kapoty modelů Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel. Stejně jako benzinové pohonné jednotky, kterou dostala Panamera Turbo. Pokud se totiž výše zmíněné informace potvrdí, pak zde skutečně máme poslední zástupce svého druhu, alespoň u čtyř kruhů.
Němci ovšem nejsou jedinými, kdo takto uvažuje. Jak jsme totiž nedávno uvedli, obdobnou strategii má v plánu také Volvo. V případě švédské značky je ale situace ještě tristnější, neboť automobilka již nyní neprodukuje nic většího než dvoulitrový čtyřválec. Napříště ale nejspíše zamíří ještě níže, přičemž chybějící objem bude suplovat taktéž elektrifikací.

















Audi prý již další osmiválce nevyvine. Jednotky, která se aktuálně objevila v Audi SQ7 či Porsche Panamera 4S Diesel, bychom si tak měli začít ještě více vážit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
