Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování

(+ videa) O překvapivé odhalení vrcholného SUV Audi se překvapivě nepostarala Ženeva. Má motor 4,0 V8 TDI s turby a el. kompresorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování

3.3.2016 | Petr Prokopec | 29 příspěvků

Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) O překvapivé odhalení vrcholného SUV Audi se překvapivě nepostarala Ženeva. Má motor 4,0 V8 TDI s turby a el. kompresorem.

Prakticky celá pozornost odborného i laického světa je aktuálně soustředěna na autosalon v Ženevě. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom na výstavišti Palexpo ukázala nové malé SUV Q2. Tím příval novinek poněkud překvapivě skončil, což ve srovnání s roky minulými působí jako velmi skromná prezentace. Audi si ovšem jedno zásadní eso schovalo až na dnešní den. Nový model SQ7 ovšem neukázalo na ženevské motor show, nýbrž v Ingolstadtu.

Vizuální změny této novinky ve srovnání se standardním Audi Q7 až tak zásadní nejsou. Máme tu totiž pouze unikátní čelní masku, se kterou dorazil agresivněji tvarovaný nárazník s velkými bočními vstupy vzduchu. Nový nárazník se pak objevuje také vzadu, kde najdeme i difuzor a čtveřici hranatých koncovek výfuku. Oba konce vozu pak zdobí již standardně diody (vpředu lze za příplatek pořídit ty matricové), zatímco v případě boků můžeme mluvit o specifických krytech zpětných zrcátek a 20palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 285/45. Ta lze přitom nahradit až dvaadvacítkami.

Kabinu lze osadit dvěma různými variantami sportovních sedadel, stejně tak je na výběr dvojice audio systémů. Ten s logem Bang & Olufsen počítá s 11kanálovým digitálním procesorem, 23 reproduktory a především hudebním výkonem 1 920 wattů, aparatura od Bose pak dostala do vínku 19 reproduktorů. Mimo to zde máme multimédia MMI nabízející konektivitu s mobilními telefony, za příplatek je pak možné sáhnout po head-up displeji či dvojici vyjímatelných tabletů určených k zábavě cestujících na zadních sedadlech. Audi přitom dodává, že v daném segmentu jde o prvenství.

Po stránce bezpečnostní lze spoléhat na 24 asistenčních systémů, mezi něž patří autonomní brzdy, detekce chodců, adaptivní tempomat či technologie Traffic Jam Assist přebírající za řidiče kontrolu v nízkých rychlostech. Tím bychom ale mohli s „omáčkou“ skončit, dále se již budeme věnovat „hlavnímu jídlu“. Tím je pohonné ústrojí, tedy zcela nový čtyřlitrový osmiválec TDI, který dostal do vínku dvojici turbodmychadel a především elektricky poháněný kompresor, jenž má redukovat prodlevu přeplňovaného motoru v nízkých otáčkách.

Audi dodává, že právě kvůli vylepšení jízdní dynamiky se kompresor namísto recirkulace výfukových plynů spoléhá na elektřinu, přičemž k jeho roztočení dojde 250 milisekund po prudkém sešlápnutí plynového pedálu. Čtvrtsekunda není nic, ale není to ani mnoho. K pohonu nového systému, který zvládá až 70 tisíc otáček, byla zapotřebí implementace 48voltového elektrického okruhu, který rovněž napájí elektromechanické stabilizátory. Ty jsou ovládané nezávisle, přičemž nevyžadují olej a tudíž redukují náklady na údržbu.

Vraťme se ale zpět k motoru, který počítá s novou generací systému common rail, jenž generuje tlak až 2 500 barů. Audi si dále patentovalo systém zdvihu ventilů, samotná turbodmychadla pak byla usazena mezi řady válců rozevřené v úhlu 90 stupňů kvůli co nejkratší vazbě mezi nimi a motorem. Výsledkem všech těchto snah je nejsilnější diesel na světě mezi produkčními osobáky, který dává 435 koní a 900 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v rozmezí 1 000 a 3 250 otáček. Je ale třeba dodat, že nejsilnější je teď, nikoli historicky - i mezi TDI tu už byly schopnější kusy.

Se zmíněnými 435 koňmi se Audi SQ7 rozjede z klidu na stovku za 4,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 250 km/h. Dle norem pak máme počítat s průměrnou spotřebou 7,4 l/100 km. Cena přitom na německém trhu startuje na 89 900 Eur (cca 2 431 500 Kč), což ve srovnání s běžnými verzemi představuje značné navýšení. Audi ovšem dodává, že nemalou kompenzaci vyjma samotného motoru představuje bohatší standardní výbava v hodnotě 10 000 Eur (270 000 Kč).


Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 1 - Audi SQ5 TDI 2016 zive prvni 01Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 2 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 01Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 3 - Audi SQ5 TDI 2016 zive prvni 02Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 4 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 02Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 5 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 03Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 6 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 04Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 7 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 05Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 8 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 06Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 9 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 07Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 10 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 08Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 11 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 09Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 12 - Audi SQ5 TDI 2016 zive prvni 03Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 13 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 10Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 14 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 11Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 15 - Audi SQ7 TDI 2016 zive prvni 12
Nové Audi SQ7 se překvapivě neukázalo v Ženevě, nýbrž v domácím Ingolstadtu

Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 16 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 04Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 17 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 05Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 18 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 06Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 19 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 07Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 20 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 08Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 21 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 09Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 22 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 10Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 23 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 11Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 24 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 12Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 25 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 13Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 26 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 14Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 27 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 15Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 28 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 16Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 29 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 17Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 30 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 18Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 31 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 19Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 32 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 20Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 33 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 21Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 34 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 22Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 35 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 23Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 36 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 24Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 37 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 25Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 38 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 26Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 39 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 27Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 40 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 28Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 41 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 29Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 42 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 30Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 43 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 31Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 44 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 32Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 45 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 33Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 46 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 34Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 47 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 35Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 48 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 36Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 49 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 37Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 50 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 38Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 51 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 39Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 52 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 40Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 53 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 41Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 54 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 42Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 55 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 43Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 56 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 44Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 57 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 45Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 58 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 46Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 59 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 47Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 60 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 48Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 61 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 49Audi SQ7 TDI je venku, má nejsilnější diesel světa a elektrické přeplňování - 62 - Audi SQ7 2016 prvni oficialni sada 50
Vyjma živých fotek můžeme posloužit i rozsáhlejší oficiální fotogalerií nejsilnějšího dieselového SUV světa

Petr Prokopec

Diskuze 29 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.