Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nová generace na oficiálních skicách připomíná větší R8
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové TT se připravuje na svou premiéru a jeho podobu si dnes konečně můžeme přiblížit něčím oficiálním. Bude něčím mezi konceptem Shooting Brake a R8.
Dosud primárně stylové „té-téčko“ už netrpělivě čeká, až z něho budou v Ženevě strhávat plachtu. Ani jednou se však na veřejnost nedostala žádná jeho oficiální fotografie, a tak musíme vycházet z nejčerstvějších skic. Ty jsou ale dostatečně výmluvné na to, abychom si o konečné podobě dalšího TT udělali slušný obrázek.
S ohledem na okolnosti ani nepřekvapí, že dřívější neoficiální ilustrace nejsou od podoby předestřené samotnou automobilkou příliš vzdálené. Na nákresech designérů je patrný přerod karoserie ve jménu ostřejších tvarů a také jistá podoba se supersportovním modelem R8, který má motor uprostřed. To by dávalo smysl, jelikož větší sestra jednoznačně více přitahovala pozornost a TT od začátku připomíná poněkud dámské auto. Novinka stojící na platformě MQB by měla být o řád více „unisex”. Další odkazy na skicách můžeme přisuzovat vozidlu Shooting Brake Concept z Detroitu. Bavíme se však jen a pouze o dvoudveřových variantách, dříve už jsme psali o tom, jaké úmysly s TT automobilka má a to, co se ještě chystá.
Vrátíme se ale ještě k nákresům nejtypičtější verze. Vůz má podle nich hranatější rysy, ostřejší masku chladiče single-frame a přepracované otvory pro vzduch. Nový je samozřejmě tvar světlometů. Tradičním prvkem jsou výrazné blatníky, linie pontonu vedoucí až k zadním LED svítilnám, které jsou protaženy do boků, aby vůz opticky rozšířily. Silně zakřivená střecha a podobné víko zavazadelníku zůstanou na TT nadále. Podle věrohodných informací bude TT navzdory použití MQB nadále používat jedinečnou podlahu ze zatepla tvářené vysokopevnostní oceli a hliníku. Rozměry karoserie zřejmě téměř nijak nevyrostou, ale hmotnost ještě dále klesne pod základních 1 260 kilogramů svého předchůdce.
Stejně tak i podvozek použije řešení aktuálního vozu, tedy závěsy McPherson vpředu a multilink (víceprvek) vzadu. Lepší by měl být v tom, že se dočká hlkiníku v ještě větším procentu komponentů a dočkat se má nově vyvinutého elektromechanického řízení s ostřejší odezvou. Pod přední kapotou objevíme samozřejmě napříč uložené přeplňované čtyřválce, přičemž 1,8 TFSI dostane zřejmě 180 a 2,0 TFSI pak 220 koní (motory řady EA888). Mezi převodovkami se objeví tradiční šestistupňový manuál nebo příplatková a rovněž šestistupňová dvouspojka S tronic s pádly řazení na volantu. Podle posledních informací bude nadále možnost volit mezi předním pohonem a pohonem quattro.
Již v Ženevě by ale také mohla být silnější verze TTS s 300koňovým 2,0 TFSI, tedy s motorem, který používá třeba Golf R nebo Audi S3. V roce 2015 dorazí ještě ostřejší provedení TT RS vybavené opět pětiválcovým dvouapůllitrovým turbomotorem o výkonu kolem 360 koní. Z opačného konce nabídky zmiňme zřejmě jen dvoulitrové turbodiesely TDI se 177 či o fous více koňmi. První 2+2 verze s pevnou střechou v rámci třetí generace TT dostane později (nejspíše na podzim v Paříži) sestřičku v podobě dvoumístné varianty roadster.
Nezdá se tedy, že by neznámých bylo mnoho, dříve jsme navíc poznali také podobu přístrojové desky příbuzné s posledním modelem A3. Dvanáctipalcový TFT displej umožní tedy přepínat mezi digitálními údaji a typičtějším „analogem“. Zbytek se snad dozvíme už za pár dnů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Zajímavé skici dost možná ukazují finální podobu nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva