Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.
Když před téměř 30 lety přišlo Audi Quattro, stalo se průkopníkem. Bylo vůbec prvním rally vozem s pohonem všech kol a dokázalo toho využít, hned od počátku svého působení vítězilo kde to jen šlo. Audi, jakožto mistr marketingu, toho dokázalo patřičně využít a ještě dnes se tehdejší slávy Quattra rádo dovolává.
Na probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen model Audi TT RS, který má být duchovním nástupcem právě původního Quattra. Prvním odkazem je samozřejmě použití systému pohonu všech kol quattro, který se ale od dob prvního nositele tohoto názvu značně změnil. U TT RS je doplněno elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, která je uložena před zadním diferenciálem. Ta dokáže během milisekund měnit rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu.
Dalším odkazem na původní Quattro je pohonná jednotka TT RS. Jde o nově zkonstruovaný pětiválec kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Výsledkem je objem 2,5 l produkující výkon 250 kW (340 k) což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. Zajímavé jsou také jeho další parametry. Délka 49 cm, hmotnost 180 kg, blok motoru z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem, přímé vstřikování paliva s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysoký kompresní poměrem 10,0:1 a variabilním časování sacích a výfukových ventilů.
Celková hmotnost TT RS je díky lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, v případě kupé 1450 kg, roadster je o 60 kg těžší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, otevřená potřebuje o 0,1 s navíc. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale na přání lze tuto hodnotu omezovače navýšit na 280 km/h.
Co by byl motor bez podvozku. TT RS je ve srovnání se standardním TT o 10 mm sníženo a čtyřprvkové zavěšení zadních kol na přání lze auto vybavit adaptivním tlumením Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Audi v poslední době přesvědčilo, že umí udělat sportovní kupé. Model R8 si už zvládl vydobýt renomé velmi dobrého auta. Je otázkou, zda-li se u TT RS podařilo překročit stín podvozku, který má svůj původ Golfu 5. generace. Obyčejné TT totiž není bůhví jaký sporťák, ale je jasné, že jeho podvozek má svůj potenciál. Papírové údaje v případě TT RS slibují hodně, ale realita občas bývá od papírových údajů poněkud vzdálená.
Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku září 2009.
TT RS Kupé








TT RS kabrio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    